אאודי חושפת את הדור השלישי של A5. למען הסדר הטוב נציין כי הדורות הקודמים היו למעשה סדרת דגמים ספורטיביים שהתבססו על המשפחתית הגדולה A4, והציעו מרכבי קבריולט, קופה וגם סדאן-קופה עם 4 דלתות. עם זאת, כעת מדובר במחליפה הישירה לדור החמישי של A4 הרגילה, כחלק מתהליך של אאודי במיתוג החדש לדגמים: הספרות הזוגיות ישמשו את הדגמים החשמליים, בעוד המכוניות האי-זוגיות יעשו שימוש במנועי בנזין ודיזל. בהתאם לכך, A4 החדשה תיחשף לקראת סוף השנה עם הנעה חשמלית לחלוטין.
ה-A5 החדשה מקבלת לראשונה לא רק את המיספור החדש, אלא גם את הבסיס הטכנולוגי שישמש בשנים הבאות את כל דגמי הבעירה הפנימית של המותג. מדובר בפלטפורמת PPC החדשה, שלדברי אאודי מדובר ברמת "הברזלים" בגרסה משופרת משמעותית של MLB הוותיקה, בעוד מערכות האלקטרוניקה והתוכנה דומות מאוד לפלטפורמת PPE המשמשת את הדגמים החשמליים.
מידות ומנועים
על בסיס אותה פלטפורמה חדשה, ה-A5 מתחרה במרצדס C קלאס וב.מ.וו סדרה 3 עם אורך של 483 ס"מ, רוחבה 186 ס"מ, הגובה מתנשא ל-144 ס"מ בגרסת הסדאן ו-146 בסטיישן, ובסיס הגלגלים משתרע לאורך של 290 ס"מ. למרות הייעוד החדש והוויתור על גרסאות המרכב המושכות יותר, עיצוב הרכב כן שומר על אלמנטים ספורטיביים ובראשם הגג המשתפל לאחור.
בשלב הראשון ה-A5 תימכר עם שלושה מנועים סטנדרטיים, ועוד אחד לגרסה הספורטיבית S5. בעתיד תצטרף גם גרסת פלאג-אין עם טווח של יותר מ-100 ק"מ. לכל גרסאות הבסיס מנוע בנפח 2 ליטר, המפיק בגרסאות הבנזין 150 או 204 כ"ס, ובגרסת הדיזל היחידה 204 כ"ס. כל הגרסאות משודכות לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים, וההנעה קדמית כסטנדרט וכפולה בתוספת תשלום – ובמקרה זה יש גם מערכת מיקרו היברידית 48V.
לגרסה הספורטיבית S5 מנוע טורבו בנזין V6 בנפח 3 ליטרים, המפיק 367 כ"ס. תיבת ההילוכים זהה לגרסאות הבסיסיות, אך ההנעה כפולה כסטנדרט וכוללת גם דיפרנציאל מוגבל החלקה. נתוני הביצועים וצריכת הדלק של כל הגרסאות טרם פורסמו.
אבזור
עיצוב תא הנוסעים שואב השראה רבה מ-Q6 אי-טרון החשמלי, ורשימת האבזור האופציונלית ארוכה מאוד. עם זאת, יש לציין כי בהודעת החברה ניתן דגש רב לפלטפורמה החדשה, ולא ברור מה מהרשימה מוצע כסטנדרט, מה ידרוש תוספת תשלום, והאם חלק מהפריטים יהיו זמינים רק בדגמים אחרים.
בחלקו העליון של הדשבורד יש לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 11.9", מערכת מולטימדיה עם מסך 14.9", וכאופציה גם מסך 10.9" מול הנוסע. עוד במפרט: תצוגה עילית שלראשונה בתעשיית הרכב (לטענת אאודי) היא כוללת לא רק תצוגת נתונים אלא גם שליטה על הגדרות הרכב באמצעות הלחצנים שעל ההגה, תאורת אווירה דינמית, בקרת אקלים מפוצלת ל-3, משטח טעינה אלחוטית לנייד, תאורת לד מלאה עם בחירת חתימת התאורה ואופציה למטריקס-לד, גג פנורמי נפתח עם הכהייה אלקטרונית, מערכת שמע מבית B&O עם 20 רמקולים, קישוריות מלאה וחניה אוטונומית עם זיכרון של מקומות קבועים.
בתחום הבטיחות קיימות כל המערכות המקובלות, ובאאודי אומרים כי הן מתבססות לא רק על חיישני הרכב אלא גם על מידע המתקבל מהענן – על מנת לדעת מראש על סכנות ומפגעים. לסיום, באאודי מציינים כי בהתאם לרוח התקופה נעשה שימוש רב בחומרים ממוחזרים או ידידותיים לסביבה. עוד הם אומרים כי הרכב נועד להיות מהנה לנהיגה, וכחלק מהפלטפורמה החדשה קיבל מערכת היגוי משופרת עם חיבור קשיח יותר לשלדה. בנוסף, את המתלים הרגילים ניתן לשדרג למתלים בכיול ספורטיבי, או למתלים אדפטיביים – ובשני המקרים הם כוללים הנמכה של 2 ס"מ.