אאודי חושפת את Q6 אי-טרון, דגם פנאי בינוני (D-SUV) וחשמלי שיתחרה בג'נסיס GV70, קאדילק ליריק וכמובן המתחרים הגרמנים מרצדס EQC וב.מ.וו iX3. מבחינת אאודי עצמה, ה-Q6 מתייצב בין Q4 הקומפקטי ל-Q8 הגדול, והוא מביא שורה של חידושים טכנולוגיים שיגיעו בהמשך לדגמים נוספים.
הרכב החדש מתבסס על פלטפורמת PPE הייעודית לדגמים חשמליים, שפותחה יחד עם פורשה שמצידה הציגה לאחרונה את מקאן החשמלי. בהמשך אאודי תציג על אותו בסיס דגמים נוספים, הראשונים שבהם יהיו מכונית הסלון A6 אי-טרון שתתחרה במרצדס EQE ומכונית הפאר A8 אי-טרון שתתייצב מול ב.מ.וו i7. ל-Q6 אי-טרון מידות נדיבות של 477.1 ס"מ לאורך הכללי ו-289.9 לבסיס הגלגלים, רוחב של 199.3 ס"מ וגובהו 164.8 ס"מ. נפח תא המטען האחורי 526 ליטר, לקדמי 64 נוספים, ואם זה לא מספיק יש גם כושר גרירה של עד 2.4 טון.
בשלב זה אאודי מציעה את ה-Q6 בשתי גרסאות הנעה, ולשתיהן סוללת 95 קוט"ש (נטו, 100 ברוטו) הפועלת במתח גבוה של 800 וולט. מתח כזה מאפשר טעינה אולטרה מהירה בקצב של 270 קו"ט, המוסיפה 255 ק"מ ב-10 דקות ומביאה מ-10 ל-80 אחוזים תוך 21 דקות בלבד. טעינה איטית אפשרית כסטנדרט ב-11 קו"ט, ובתוספת תשלום ב-22 קו"ט. בנוסף, ישנה תמיכה ב-V2L להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים.
לגרסת הבסיס הנעה כפולה המספקת 387 כ"ס, זינוק 0-100 קמ"ש של 5.9 שניות, מהירות מרבית של 210 קמ"ש וטווח שעומד על 625 ק"מ. לגרסה הבכירה SQ6 הספק גבוה יותר של 510 כ"ס, תאוצה מהירה יותר שעומדת על 4.3 שניות, מהירות מרבית של 230 קמ"ש וטווח קצר במעט של 598 ק"מ. נתוני המומנט טרם פורסמו. בהמשך תוצע גם גרסת בסיס עם הנעה אחורית וסוללה קטנה יותר של 83 קוט"ש, וגרסת טווח ארוך עם אותו מנוע יחיד והסוללה הגדולה.
בעוד העיצוב החיצוני נראה מוכר, תא הנוסעים חדש לחלוטין. אם התרגלנו בשנים האחרונות שמערכת המולטימדיה של אאודי מצוידת בשני מסכים במרכז הדשבורד, ל-Q6 עיצוב חדש עם מסגרת אחת המשלבת את לוח המחוונים (11.9") ומערכת המולטימדיה (14.5"). גם הקונסולה המרכזית חדשה, ולדברי החברה ישנו מגוון גדול של מרקמים וגוונים לריפודים והדיפונים – וכולם משלבים חומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה.
רשימת האבזור כוללת תאורת לד מלאה עם מטריקס-לד בחזית ואפשרות לבחירת חתימת התאורה מלפנים ומאחור, אופציה למסך 10.9" מול הנוסע עם ציפוי המונע מהנהג לראות את המוצג בו, תצוגה עילית עם מציאות רבודה המדמה מסך בגודל 88" במרחק של 200 מטרים מהרכב, מערכת ניווט מקורית עם תכנון מסלול ועצירות לטעינה, סייעת קולית מבוססת AI, קישוריות מלאה עם עדכוני OTA, אפליקציה לשליטה מרחוק וחיבור אלחוטי לממשקי השיקוף ואת כל מערכות הבטיחות המקובלות המשלבות התרעות בתאורת האווירה.
לסיום, באאודי אומרים כי יחד עם פלטפורמת PPE פותחו מנועים, יחידת בקרה וממירים חדשים, המספקים יעילות גבוהה יותר ומשקל נמוך ביחס לדגמים החשמליים האחרים של המותג – ואלו יגיעו בהדרגה לכל היצע הדגמים.