המותג הסיני-חשמלי BYD שהגיע לארץ בשלהי 2022 וכבש את השוק, מוסיף את הדגם השישי לאולמות התצוגה – דגם הפנאי הבינוני (D-SUV) סיל U. למרות השם והעיצוב הדומה הסיל U לא מקביל לסיל הסדאנית, אלא מבוסס על פלטפורמה משותפת לרכבי בנזין – בניגוד למתחרים בקטגוריה הלוהטת כמו יונדאי איוניק 5, סקודה אניאק, אקספנג G6 וטסלה מודל Y.
מידות ומנועים
ביחס לאטו3 הפופולארי שאף מחזיק בתואר הדגם הנמכר ביותר בישראל, הסיל U ארוך ב-33 ס"מ משמעותיים ובסך הכל משתרע על 478.5 ס"מ, בסיס הגלגלים באורך של 276.5 ס"מ (+4.5), הרוחב גדול ב-1.5 ס"מ סמליים (ובסה"כ 189 ס"מ) והגובה מתנשא ל-166.8 ס"מ במקום 161.5 באטו3. לתא המטען נפח של 425 ליטר, ובאופן מפתיע הוא קטן מהאטו3 שמציע 440 ליטרים. לשני הדגמים אין תא מטען קדמי, ובסיל U מקדם גרר לא מרשים של 0.32 Cd – שבא לידי ביטוי בצריכת האנרגיה.
לאירופה ולישראל מגיע הסיל U עם שתי גרסאות הנעה וסוללה, ולשתיהן מנוע והנעה קדמיים. לגרסת הבסיס הספק של 218 כ"ס ו-31 קג"מ, וסוללה בקיבולת נטו של 71.8 קוט"ש. אלו מספקים תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.3 שניות, מהירות מרבית שמגיעה ל-175 קמ"ש וטווח של 420 קילומטרים. לגרסה הבכירה הספק זהה, מומנט מעט גבוה יותר של 33 קג"מ וסוללה בנפח של 87 קוט"ש. כאן הזינוק למאה קמ"ש אורך 9.6 שניות, המהירות המרבית ללא שינוי וטווח הנסיעה עומד על 500 ק"מ בין טעינות. לשתי הסוללות טעינת AC בקצב של 11 קו"ט, בעוד טעינת DC מהירה אפשרית בקצב של 115 קו"ט בסוללה הקטנה ו-140 קו"ט בגדולה יותר.
אבזור
רמת הגימור "קומפורט" מציעה חישוקי 19", תאורת לד מלאה, גג פנורמי עם וילון חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, ריפוד עור טבעוני, מושבים קדמיים עם כיוון חשמלי, חימום ואוורור, זכרונות למושב הנהג, תאורת אווירה, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור ומערכת טיהור אוויר, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3", מערכת מולטימדיה עם מסך 12.8" מסתובב בין מצב אופקי לאנכי, זיהוי פקודות קוליות, אפליקציה לשליטה מרחוק, עדכוני OTA וחיבור לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מצלמות 360 מעלות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, תמיכה ב-V2L להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים, בורר מצבי נהיגה ומפתח חכם.
רמת הגימור "דיזיין" מוסיפה מערכת מולטימדיה עם מסך 15.6", מערכת שמע משופרת מבית אינפיניטי עם 10 רמקולים, תצוגה עילית, צמד משטחי טעינה אלחוטית ותאורת אווירה מורחבת.
בתחום הבטיחות, לשתי הגרסאות 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי ותמיכה בחציית צומת, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור עם בלימה, התרעה על רכב חולף בעת פתיחת דלת, אורות גבוהים אוטומטיים, התרעה על עייפות הנהג וזיהוי תמרורים. לצד אלו, לסיל U ציון מרשים של חמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
מחיר BYD סיל U:
- 420 ק"מ קומפורט – 189,990₪
- 500 ק"מ דיזיין – 209,990₪
במקביל, בימים אלו יוצא היבואן במבצע, ובמסגרתו תינתן הנחה של 2,000₪ על הסיל U.
תגובה אחת
עגלה