בהודעה שהגישה דלק מוטורס לבורסה, החברה הכריזה על רכישת זיכיון היבוא של דונגפנג מידי מטרו מוטור. לדברי דלק מוטורס, העסקה ממתינה לאישור רשות התחרות ומשרד התחבורה, ובעקבות כך "נכון למועד זה אין כל ודאות, מתי ואם בכלל, תושלם הרכישה".
במסגרת העסקה דלק מוטורס שילמה 110 מיליון ש"ח, ותמורתם קיבלה את זיכיון היבוא של דונגפנג הסינית שמטרו תכננה להשיק בשבועות הקרובים. גם מותג היוקרה וויה, ששייך לדונגפנג ומשווק בארץ דגם פנאי ומיניוואן גדול, עבר לידי דלק מוטורס. בנוסף לסכום זה, דלק מוטורס תשלם גם את שווי נכסי החברות (כגון אולמות תצוגה ומרכזי שירות), מלאי הרכבים הקיים בארץ, זה שעושה את דרכו אלינו ומלאי חלקי החילוף. לדברי גורמים בענף, כל אלו שווים מאות מיליוני שקלים נוספים.
מטרו מוטור היא יבואנית הדו-גלגלי הגדולה בישראל, ולפני כשנתיים נכנסה לתחום הרכב הפרטי עם השקת ליפ-מוטור (שעברה לאחרונה לידי סמלת) ו-וויה. כעת החליטו במטרו לעזוב את התחום, ו"להתמקד בפעילות הליבה של החברה". לדבריהם, הם יחזרו לשוק הרכב הפרטי רק אם אחד ממותגי הדו-גלגלי אותם הם מייצגים יחליט להיכנס לתחום זה.
מבחינת דלק מוטורס, בשוק היוקרה מציעה החברה מגוון רחב של סוגי הנעה תחת ב.מ.וו, ובמקביל משווקת את ניאו הסינית-חשמלית. עם זאת, בחלק העממי של השוק החברה מחזיקה במאזדה ופורד – שלא מציעים דגמים עם הנעה חשמלית או היברידית. לכן, זיכיון דונגפנג יהווה חיזוק חשוב עבור היבואן, כאשר הדגם העיקרי (אך לא היחיד) יהיה הסופר-מיני בוקס שצפוי להציג מחיר תחרותי.