פרארי מציגה דגם חדש בשושלת דגמי ה-V12, שיחליף את 812 סופר-פאסט במשבצת מכונית ה-GT הגדולה והבכירה של המותג האיטלקי. הרכב יוצע בגרסת קופה סגורה או ספיידר עם גג קשיח נפתח, ונקרא בפשטות 12 צילינדרים – או דודיצ'י צ'ילינדרי באיטלקית. מיבואנית פרארי נמסר כי מחירו ההתחלתי של הדגם "יותר מ-3 מיליון שקלים", אך נתון זה לא מנע משבעה לקוחות לפתוח הזמנה מוקדמת עוד לפני החשיפה הרשמית. הרכבים הראשונים יגיעו לארץ בתחילת 2025.
ל-12 צ'ילינדרי מידות דומות לדגם היוצא 812, עם אורך של 473.3 ס"מ, רוחבה 217.6 ס"מ, גובה המכונית 129.2 ס"מ בלבד ומשקלה 1,560 ק"ג. נפח תא המטען עומד על 300 ליטרים בגרסה הסגורה, ו-200 ליטר בגרסת הספיידר הפתוחה. בפרארי מציינים כי בסיס הגלגלים קצר ב-2 ס"מ ביחס ל-812 ואורכו עומד על 270 ס"מ על מנת לספק תחושת ניהוג זריזה יותר, ולכך מסייעת גם מערכת היגוי אחורי, שלדה קשיחה ב-15% ביחס ל-812 וצמיגי 275/34-21 מלפנים אך 315/35-21 מאחור.
תחנת הכוח נלקחה מגרסת המסלול של 812, קומפטציונה, וכוללת מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 6.5 ליטר ובמבנה V12. הוא מפיק 830 כ"ס ו-69.1 קג"מ, ומשודך לתיבה דו-מצמדית עם שמונה הילוכים ולהנעה אחורית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה. כצפוי, נתוני הביצועים מרשימים: הזינוק המסורתי 0-100 קמ"ש אורך 2.9 שניות, החריג יותר של 0-200 קמ"ש לוקח 7.8 שניות והמהירות המרבית גבוהה מ-340 קמ"ש.
העיצוב החיצוני חדש לחלוטין בפרארי, ומשלב בחזית בין יחידות תאורה רבועות ופס שחור ביניהן. בולט גם עיצוב "משקף הקסדה" המחבר בין השמשה הקדמית, דרך קורות A ועד חלונות הצד, ובחלק האחורי השמשה מחוברת לאלמנטים מושחרים היוצרים מראה של כנף דלתא המוכרת ממטוסי קרב.
תא הנוסעים שומר על העיצוב המוכר מדגמים אחרים של מותג היוקרה, כמו דגם הפנאי פורוסנגווה, וכולל לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 15.6", מערכת מולטימדיה עם מסך מרכזי 10.25" ומסך נוסף מול הנוסע בגודל 8.8 אינץ'. כמובן יש גם את גלגל ההגה העדכני של פרארי, עם שילוב של לחצנים פיזיים ופקדי מגע השולטים על מערכות הנהיגה. אלו כוללות היגוי אחורי כאמור לצד בלימה אלחוטית, מתלים אדפטיביים ובקרת יציבות עם מספר מצבי התערבות ושליטה על רמת ההחלקה האפשרית.