חברת דלק מוטורס, יבואנית פורד, משיקה את מתיחת הפנים של דגם הפנאי הגדול אקספלורר. הרכב מתחרה בשברולט טראוורס וטויוטה היילנדר, ובמסגרת העדכון שעבר בתחילת השנה קיבל עיצוב ואבזור מחודשים. כרגיל, לצערנו, עדכון כזה מביא גם להתייקרות – וכאן היא עומדת על כ-10,000₪ ביחס לדגם לפני החידוש.
המנועים של פורד אקספלורר נותרו ללא שינוי. גרסת הבסיס מציעה מנוע טורבו בנזין בנפח 2.3 ליטר, שמספק 300 כ"ס ו-42.8 קג"מ. אלו עוברים אל תיבה אוטומטית עם 10 הילוכים, וההנעה אחורית או כפולה. לגרסה הבכירה ST יש מנוע V6 בנפח 3 ליטר, עם הספק של 400 כ"ס ו-57.3 קג"מ. כאן תיבת ההילוכים ללא שינוי, אך ההנעה כפולה כסטנדרט. פורד לא מפרסמת את נתוני הביצועים, אך צריכת הדלק עומדת על 10.2 ק"מ לליטר בגרסת ההנעה האחורית, 9.8 ק"מ/ל' בגרסת ההנעה הכפולה ה"חלשה", ו-8.4 ק"מ לליטר בגרסת ST הבכירה.
גרסאות ה-2.3 ליטר נמכרות ברמת הגימור פלטינום, שמציעה בגרסת ההנעה האחורית 6 מושבים במבנה 2-2-2, ובגרסת ההנעה הכפולה 7 מושבים במבנה 2-3-2. לצד אלו יש חישוקי 20", תאורת לד מלאה, בלם יד חשמלי, מפתח חכם, גג פנורמי, דלת תא מטען חשמלית, ריפוד עור, מושבים קדמיים עם כיוון חשמלי, חימום, אוורור ועיסוי, זכרונות למושב הנהג, חימום גם להגה ולמושבים בשורה השניה, תאורת אווירה, בורר מצבי נהיגה, בקרת אקלים מפוצלת ל-3, קיפול חשמלי לשורה השלישית, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3", מערכת מולטימדיה עם מסך 13.2" וחיבור לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, משטח טעינה אלחוטית לנייד, מערכת שמע מבית B&O עם 14 רמקולים, מצלמות 360 מעלות וחיישני חניה קדמיים ואחוריים.
אבזור הבטיחות כולל 8 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על מרכזו, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים עם התרעה על תנועה חוצה מאחור ובלימה, אורות גבוהים אוטומטיים ומערכת לסיוע אוטונומי בהתחמקות ממכשול.
גרסת ST מציעה 7 מושבים בלבד, ומוסיפה חישוקי 21", יחידות תאורה משודרגות, מערכת בלימה משופרת עם קאליפרים אדומים, מנופי העברת הילוכים מההגה ופריטי עיצוב ייחודיים סביב הרכב ובתוכו.
מחיר פורד אקספלורר:
- 300 כ"ס הנעה אחורית פלטינום 6 מושבים – 354,900₪
- 300 כ"ס הנעה כפולה פלטינום 7 מושבים – 379,900₪
- 400 כ"ס הנעה כפולה ST 7 מושבים – 419,900₪