ארגון הבטיחות האירופאי, יורו NCAP, מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק שביצע בחודש החולף לשישה דגמים. בעוד הדגמים היקרים והמאובזרים הרשימו עם ציון מלא של חמישה כוכבים, שני דגמים המכוונים לחלקו הזול והנמוך של השוק אכזבו עם ציון של שלושה כוכבים בלבד.
שתי מכוניות מנהלים החולקות בסיס משותף, סקודה סופרב ופולקסווגן פאסאט, קיבלו ציון מלא של חמישה כוכבים. גם ציוני המשנה זהים, עם 93% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 82% בהגנה על הולכי רגל ו-80% לתפקוד מערכות הבטיחות. בארגון ציינו כי בשני הדגמים מערכות הבטיחות תפקדו כראוי, למעט מערכת בקרת ערנות הנהג.
לצד הסופרב סקודה הגישה למבחן גם את קודיאק החדש, וגם הוא קיבל ציון סופי של 5 כוכבים. ציוני המשנה טובים מעט פחות עם 89% בהגנה על מבוגרים ו-83% לילדים, ההגנה על הולכי רגל קיבלה ציון של 82% ומערכות הבטיחות תפקדו ברמה של 78%.
מכונית הסלון מרצדס E קלאס קיבלה גם היא חמישה כוכבים, בזכות ציוני משנה מעולים של 92% למבוגרים ו-90% לילדים, 84% בהגנה על הולכי רגל ו-87% בפעולת מערכות הבטיחות. גם דגם זה ספג ביקורת על בקרת ערנות הנהג, כאן בגלל שהיא אינה זמינה כסטנדרט.
בצד האכזבות, הג'יפון הקומפקטי דאצ'יה דאסטר קיבל שלושה כוכבים, בעקבות ציוני משנה של 70% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 60% בהגנה על הולכי רגל ו-57% בתפקוד מערכות הבטיחות. בארגון אמרו כי בתאונת חזית ההגנה על חזה הנהג אינה מספקת, וכי מערכות הבטיחות כשלו בחלק מהתרחישים. סוזוקי סוויפט קיבלה ציוני משנה טובים אף פחות, אך הציון הסופי זהה – שלושה כוכבים. ציוני המשנה של הסוויפט: 67% בהגנה על מבוגרים ו-65% לילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל ו-62% בתפקוד מערכות הבטיחות. על הסוויפט אמרו בארגון כי ילדים היושבים מאחור עלולים לספוג פגיעה בראש ובחזה, וגם כאן מערכות הבטיחות אינן פועלות כראוי בחלק מהמקרים.
לסיום, בארגון אומרים כי ב.מ.וו X2 מקבל ציון של חמישה כוכבים, על בסיס המבחן שנערך ב-2022 ל-X1 המקביל. גם שני דגמים של רנו, רפאל ואספאס, מקבלים ציון של חמישה כוכבים, על בסיס רנו אוסטרל שנבחן גם הוא ב-2022.