אחרי שלנד רובר הוקמה ב-1948, היא שיווקה במשך עשרות שנים דגם אחד בלבד שנקרא בפשטות לנד רובר. במהלך שנות ה-80 החלה להרחיב את היצע הדגמים, ולכן הדגם המקורי קיבל את השם דיפנדר. במהלך השנים הפך הדיפנדר לאייקון וזכה למעריצים רבים מסביב לעולם, עד שתקנות הזיהום המחמירות אילצו את לנד רובר לעצור את הייצור ב-2016.
כעת, במקביל לשיווק הדור השני והמודרני שהוצג ב-2019, לנד רובר מכריזה בהפתעה על חזרת הדיפנדר המקורי אל פסי הייצור תחת הכינוי "קלאסיק". בשלב זה הדיפנדר קלאסיק נמכר בבריטניה בלבד, ושם הוא עולה 190 אלף פאונד – שהם כ-920 אלף ש"ח לפני מיסים. לשם השוואה, מחיר הדגם היוקרתי ביותר של המותג, ריינג' רובר, מתחיל ב-104 אלף פאונד.
הדיפנדר קלאסיק מתבסס על השדרוג העדין שעבר הדגם בשנת 2011, ויוצע במרכב קצר "90" עם שלוש דלתות וחמישה מושבים או במרכב מוארך "110" עם חמש דלתות ושבעה מושבים. יש מספר שינויים עדינים במיוחד, כמו פנסי לד מלפנים, בחירה בין מספר סגנונות עיצוב לשבכה הקדמית, ובחירה בין חישוקי ברזל 16" בעיצוב המקורי של הדגם לבין חישוקי 18" קלים בעיצוב מודרני יותר. עיצוב תא הנוסעים נותר זהה לחלוטין למעט המושבים הקדמיים שהוחלפו לספורטיביים מתוצרת רקארו, אך בלנד רובר אומרים כי איכות החומרים השתפרה פלאים, יש מספר גוונים לבחירה עבור הדיפונים והריפודים, ובמרכז הקונסולה נוספה מערכת מולטימדיה עם מסך מגע 3.5" ומערכת ניווט מקורית.
בעוד הדגם המקורי הסתפק במנוע דיזל 2.2 ליטר ו-120 כ"ס בלבד, זה המחודש חזק בהרבה. מנוע בנזין V8 בנפח 5 ליטרים מפיק 405 כ"ס ו-51 קג"מ, ומשודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים ולהנעה כפולה עם הילוך כוח ונעילות דיפרנציאלים.
כדי להתמודד עם תוספת הכוח הדיפנדר קלאסיק קיבל גם מערכת בלימה משופרת עם קאליפרים וצלחות מוגדלים, לצד בולמים בכיול חדש ונוקשה יותר הכוללים גם מוטות מייצבים עבים יותר.
תגובה אחת
הייתם יכולים לציין את 2 מהדורות ה'טרופי' ששווקו מאז הפסקת הייצור
ב2021 ו2023 שמתבססות על אותם מכלולים בדיוק,כולל הv8 .