סמארט, שכיום שייכת בשותפות לג'ילי ומרצדס, ממשיכה להרחיב את היצע הדגמים ולהתרחק מהמקור הייחודי. אחרי הקרוסאובר הקטן #1 ודגם הפנאי-קופה הקומפקטי #3, נחשף כעת #5 – הגדול ביותר בתולדות המותג שהחל את דרכו בבניית מכוניות עירוניות קטנטנות. כעת הדגם מוצג בסין, בעוד לאירופה (וככל הנראה גם לישראל) הוא יגיע במחצית הראשונה של 2025 בשינויים קלים.
מפרט טכני
כמו האחים הקטנים ועוד שלל דגמים של ג'ילי ובנותיה, גם ה-#5 מתבסס על פלטפורמת SEA של ג'ילי, כאן בגרסה משופרת עם סוללות הפועלות במתח גבוה של 800V. לרכב מידות של 470.5 ס"מ לאורך, רוחב של 192 ס"מ, גובה של 170.5 ס"מ ובסיס גלגלים שמשתרע על 290 ס"מ, ואיתם הוא מתחרה בקטגוריה המבוקשת של טסלה מודל Y, סקודה אניאק ויונדאי איוניק 5. באופן תמוה נפח תא המטען הרגיל לא פורסם, אך עם קיפול המושבים הוא מציע 1,530 ליטרים – ומתחת למכסה המנוע עוד 72.
בשלב זה סמארט מפרסמת מידע חלקי בלבד על יחידות ההנעה, אך כן נמסר כי יהיו ארבע אפשרויות. לגרסת הבסיס הנעה אחורית עם 340 כ"ס וסוללה בקיבולת של 76 קוט"ש, ולצידה שלוש גרסאות עם סוללת 100 קוט"ש: גרסת טווח ארוך עם מנוע זהה וכ-600 קילומטרים, גרסת הנעה כפולה עם 588 כ"ס, וגרסת ביצועים "בראבוס" עם הנעה כפולה גם כן ו-646 כ"ס. כאמור, הסוללות פועלות במתח של 800 וולט, ולכן תומכות בטעינה אולטרה מהירה בקצב שלא פורסם אך מספק 10-80% תוך 15 דקות.
עיצוב ואבזור
בניגוד לעיצוב העגלגל של האחים הקטנים, ה-#5 קיבל קווים ישרים וזקופים ויחידות תאורה קובייתיות. גם בסביבת הנהג הבדלים כאלה, והדשבורד אנכי ולא "גולש" לכיוון הקונסולה המרכזית.
רשימת האבזור ארוכה, וכוללת לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.3", תצוגה עילית בגודל 25.6" עם מציאות רבודה, מולטימדיה עם מסך ראשי 13" ומסך נוסף לנוסע בגודל זהה, קישוריות מלאה הכוללת חיבור אלחוטי לממשקי השיקוף, אפליקציה לשליטה מרחוק ועדכוני OTA, צמד משטחי טעינה אלחוטית, כיוון חשמלי וחימום לכל המושבים, לקדמיים גם אוורור ועיסוי, תאורת אווירה עם לא פחות מ-256 גוונים לבחירה, גג פנורמי ושלל מערכות בטיחות.