בכנס משקיעים שערכה במטה החברה, הציגה יונדאי את התכניות לשנים הקרובות – עד 2030. כאן נציין כי אמנם תאגיד יונדאי מוטור מחזיק גם בקיה, אך התכניות שפורסמו מתייחסות רק ליונדאי עצמה ולמותג היוקרה ג'נסיס. זה מה שמתכננים לנו הקוריאנים:
מכירות, השקעות ומפעלים
שלל החידושים שיוצגו בהמשך נועדו בראש ובראשונה להגדיל את מכירות החברה. עד לשנת 2030 מצפים ביונדאי להגיע לקצב מכירות שנתי של 5.55 מיליון מכוניות, מתוכם 2 מיליון יהיו של רכבים חשמליים. לשם השוואה, בשנת 2023 מסרה יונדאי (יחד עם ג'נסיס) 4.33 מיליון מכוניות.
כדי להגיע אל היעד השאפתני, ביונדאי ישקיעו עד לשנת 2033 יותר מ-120 טריליון וואן קוריאני (כ-330 מיליארד שקלים) בפיתוח טכנולוגיות חדשות, לצד השלמת הבניה של המפעל בארה"ב כבר השנה – מוקדם מהצפוי. בנוסף, יונדאי תקים מפעל חדש לרכבים חשמליים בעיר אולסן בקוריאה עם כושר ייצור של חצי מיליון מכוניות בשנה, ותרכוש מפעל בהודו שייצר כמיליון מכוניות נוספות עבור שווקים מתפתחים.

הנעה היברידית
בשנה הבאה תציג יונדאי את הדור הבא של מערכת ההנעה ההיברידית שלה. לדברי החברה, זו תכלול מנוע בנזין יעיל יותר, בלימה רגנרטיבית חכמה ותמיכה ב-V2L להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים. ביחס לדור הנוכחי יחידת ההנעה החדשה תהיה חזקה וחסכונית יותר, ותיכנס בהדרגה לשימוש ב-14 דגמים לעומת 7 כיום. ביונדאי אומרים כי בג'נסיס כל הדגמים, למעט החשמליים המתבססים על פלטפורמה ייעודית, יציעו גם גרסה כזו.
הנעה חשמלית עם מאריך-טווח
ב-2026 תחל יונדאי בהשקת סדרת דגמי EREV (ראשי תיבות של Extended Range Electric Vehicle, רכב חשמלי עם טווח מוגדל). כפי שניתן להבין, לאלו יהיה מנוע בנזין המשמש כגנרטור בלבד, בעוד הנעת הגלגלים תהיה חשמלית לחלוטין. לדגמים אלו יהיה טווח משולב של 900 קילומטרים, והם יימכרו בעיקר בסין ובצפון אמריקה – שווקים בהם יונדאי זיהתה ביקוש לדגמים כאלו בעקבות המרחקים הגדולים.
הדגמים הראשונים עם הנעה כזו יהיו בקטגוריית D-SUV, בסדר הגודל של יונדאי סנטה-פה וג'נסיס GV70. בסין יוצגו לאחר מכן גם דגמים קטנים יותר, ובארה"ב גדולים ויוקרתיים.

הנעה חשמלית מבוססת סוללות
כל אלו מגיעים במקביל להנעה חשמלית לחלוטין, ולא במקומה. עד לשנת 2030 תשיק יונדאי 21 דגמים חשמליים, החל מקטנים וזולים כדוגמת יונדאי אינסטר ועד ליוקרתיים במיוחד כמו ג'נסיס GV90 שהוצג כקונספט – ובין לבין גם חטיבות הספורט יונדאי N וג'נסיס מאגמה.
נראה כי על הנעה כזו יונדאי שמה את עיקר המשקל, ופרק זה בהודעה לעיתונות מפורט במיוחד. בטווח הזמן הקרוב יותר יונדאי תשפר את סוללות ה-NMC הקיימות ותכניס לחלק מהדגמים גם סוללות LFP, שנפוצות בתעשיית הרכב אך עדיין לא הגיעו ליונדאי.
בטווח הארוך יותר, יונדאי תמשיך לפתח סוללות "מצב מוצק" הנחשבות לגביע הקדוש של התעשייה. במקביל, היא תציג דור חדש לסוללות NMC, עם עלויות ייצור נמוכות יותר, שיפור של 20% בצפיפות האנרגיה ובטיחות משופרת.

שתי הנקודות האחרונות יגיעו ברמה כזו או אחרת לכל סוגי הסוללות. צפיפות האנרגיה תשתפר בזכות מבנה CTV (ראשי תיבות Cell to Vehicle) החוסך במקום ומשקל, בו תאי הסוללה מחוברים ישירות לשלדת הרכב ולא בתוך מארז נוסף. בתחום הבטיחות, מערכת הניהול של הסוללה (BMS) תעשה שימוש ב-AI על מנת לזהות תקלות אפשריות מראש ותתריע על הצורך בתיקון לפני שתתרחש שריפה. נוסף על כך, החברה תציג מערכת קירור חדשה לסוללה, שבמקרה של שריפה בסוללה תבודד את התא התקול ותמנע התפשטות לשאר הסוללה.
הנעה חשמלית מבוססת מימן
במקביל לפיתוח הסוללות, ביונדאי יפתחו גם את תחום תאי הדלק המייצרים חשמל מתהליך כימי של מימן וחמצן. לדברי החברה, הם ישקדו על פיתוח שיטות ייצור נקיות של מימן ("מימן ירוק"), לצד ייעול התהליך המתרחש בתא הדלק.
כיום יש ליונדאי שני דגמים מבוססי מימן, דגם הפנאי נקסו והמשאית אקסיינט, אך כעת הם אומרים כי ככל הנראה הנעה זו לא תהיה נפוצה ברכבי נוסעים אלא רק בתחבורה כבדה. החל ממשאיות ואוטובוסים, דרך ציוד מכני ורכבות ועד לכלי שיט וטיס – אותם מייצר קונצרן יונדאי הענק שיונדאי מוטור היא רק חלק ממנו. בנוסף, ייצור חשמל על ידי מימן יוכל לספק אנרגיה נקיה לכל המפעלים של התאגיד הענק, שהפקיד את הפרויקט בידי חטיבת הרכב.

תוכנה
החל מ-2026 יונדאי תטמיע בכל הדגמים מערכת מולטימדיה חדשה, עם ממשק אדם-מכונה חדש, יכולות קישוריות מתקדמות וכל אלו יהיו על בסיס מערכת ההפעלה אנדרואיד אוטומוטיב. בדומה למותגים אחרים גם כאן מערכת ההפעלה של גוגל תאפשר התקנת אפליקציות ייעודיות לרכב ונהיגה, וביונדאי אומרים כי ינצלו את היכולת על מנת לשפר את השליטה ברכב.
בשלב מאוחר יותר תשיק יונדאי פלטפורמה מבוססת תוכנה, עליה יבנו הדגמים החשמליים של המותג. זו תאפשר לדברי החברה "יצירת, איסוף וניצול כמויות גדולות של מידע" על מנת לשפר את פעולת הרכב והשליטה על התנועה בערים הגדולות. נשמע כי ביונדאי ישתפו פעולה עם ערים חכמות, ציי רכב וגופים נוספים. בהתאם לטרנד הנוכחי בתחומי הטכנולוגיה, כל אלו יפעלו בעזרת AI ו-ML – בינה מלאכותית ולמידת מכונה, בהתאמה.
במקביל, יונדאי תעשה שימוש ביכולות ה-AI גם בתהליך תכנון ועיצוב דגמים חדשים, ובבניית פסי הייצור במפעלים. בחברה אומרים כי יכולות הבינה המלאכותית יקצרו את תהליכי הפיתוח של דגמים חדשים, ייעלו את תהליכי הייצור – ובסופו של דבר יפחיתו עלויות. אנחנו מקווים שחלק מההוזלה יגיע גם לכיסי הלקוח…

יונדאי תמשיך לפתח את מערכת הנהיגה האוטונומית, שכיום מבצעת ניסויים בארה"ב על בסיס האיוניק 5. בחברה מגדירים את המערכת הנוכחית כ"דור שני", ומציינים כי בהמשך יציגו את הדור השלישי שיאפשר נהיגה אוטונומית ברמה 4. נזכיר כי על פי הסיווג המקובל, ברמה זו הרכב מסוגל לנהוג בעצמו בכל סוג דרך בשגרה, אך עדיין נדרש נהג שיקח את הפיקוד במצבי חירום. כאשר יונדאי תגיע לרמה זו, היא תתחיל למכור את המערכת לחברות שיפעילו שירותי רובוטקסי, משלוחים וכדומה.
לסיום, ביונדאי מדגישים ומרגיעים כי כל הפרויקטים מבוססי התוכנה נעשים תוך הקפדה על הגנת הסייבר הגבוהה ביותר האפשרית.
