כתשעה חודשים חלפו מאז שמאזדה הכריזה בסין על שיתוף פעולה עם היצרן המקומי צ'אנגן, ועל הדגם החשמלי הראשון EZ6. כעת מבשרים במאזדה כי מכונית הסדאן שמחליפה את 6 הוותיקה תגיע גם לאירופה, תחת השם 6e, ומדלק מוטורס היבואנית נמסר כי זו תגיע אלינו ברבעון האחרון של השנה. כאן המקום לציין כי עבור השוק האמריקאי צפויה מאזדה להציג דור חדש ל-6 עם מנועי בנזין ופלאג-אין, ולא ברור אם גם זו תגיע לישראל במקביל.
כזכור, ה-6e מתבססת על צ'אנגן דיפאל L07, שתרמה את הפלטפורמה והמנועים. מצידה, מאזדה נידבה את העיצוב והכיול למערכות המתלים וההיגוי – התואמים את ה"אופי" הספורטיבי של החברה. מידות ה-6e האירופאית כמעט זהות לגרסה הסינית, עם אורך של 492.1 ס"מ, רוחבה 189 ס"מ, גובה המכונית 149.1 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה 289.5 ס"מ. כמו בדגמים סיניים רבים, נפח תא המטען האחורי עומד על 330 ליטרים בלבד, אך מתחת למכסה המנוע יש תא קדמי עם 70 ליטרים נוספים. בדומה למקבילת הבנזין, ה-6e תתחרה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות מול יונדאי איוניק 6, אקספנג P7 ודומותיהן.
בעוד בסין הדגם נמכר גם בגרסת פלאג-אין, לאירופה יגיעו שתי גרסאות חשמליות – ולשתיהן הנעה אחורית בלבד. הגרסה ה"רגילה" מציעה מנוע המפיק 258 כ"ס ו-32.6 קג"מ, וסוללת LFP בנפח 68.8 קוט"ש. אלו מספקים תאוצה של 7.6 שניות, מהירות מרבית שמגיעה ל-175 קמ"ש וטווח של 479 ק"מ לפי התקן האירופאי WLTP. לגרסת הטווח הארוך מנוע מעט חלש יותר עם 245 כ"ס ומומנט זהה, וסוללת 80 קוט"ש בכימיית NMC. בגרסה זו התאוצה אורכת 7.8 שניות, וטווח הנסיעה צומח ל-552 ק"מ לפי אותו תקן.
לשתי הגרסאות טעינת AC בקצב סטנדרטי של 11 קו"ט, אך באופן תמוה טעינת DC מהירה אפשרית בקצב של 200 קו"ט בגרסת הבסיס עם סוללת ה-LFP, אך הגרסה עם הסוללה הגדולה והמתקדמת יותר תומכת רק בקצב של 95 קו"ט. ההשפעה הגדולה היא כמובן על זמן הטעינה מ-10 ל-80 אחוזים. בעוד בגרסת הבסיס תמתינו רק 22 דקות, בגרסת הטווח הארוך זמן ההמתנה עומד על 45 דקות.
כאמור, העיצוב החיצוני נעשה על ידי מאזדה ותואם את שפת העיצוב שלה. לעומת זאת, סביבת הנהג נראית כמו רכב סיני גנרי, עם מסך גדול והיעדר לחצנים פיזיים. רשימת האבזור תכלול, כסטנדרט או בתוספת תשלום, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.2", מערכת מולטימדיה עם מסך 14.6" וקישוריות מלאה, תצוגה עילית בגודל 50", מערכת שמע של סוני עם 14 רמקולים, חימום לכל המושבים, לקדמיים גם כיוון חשמלי ואוורור, גג פנורמי, בקרת אקלים מפוצלת ל-3, תאורת אווירה דינמית, דלת תא מטען חשמלית, חלונות כפולים לשיפור בידוד הרעשים, מצלמות 360 מעלות עם פונקציית מצלמת דרך, תאורת לד מלאה, ספוילר אחורי דינמי ועוד, לצד כל מערכות הבטיחות המקובלות.