בסוף השנה האחרונה דיווחנו על מצבה הכלכלי הקשה של ניסאן. מאז המצב לא השתפר, ואפילו תכנית האיחוד עם הונדה שפתחה את השנה בקול רעש גדול – קרסה והתבטלה ממש לאחרונה. זאת מכיוון שהונדה רצתה להפוך את העסקה מאיחוד בין חברות שוות להשתלטות עוינת על ניסאן. ניסאן עדיין מנסה למצוא את דרכה ולהיחלץ מהמצב הקשה, ואחת הדרכים היא להציג אופטימיות למשקיעים ואת מפת הדרכים לעתיד הקרוב.
בכנס משקיעים שבו סיכמה את שנת 2024, קברניטי ניסאן הציגו להם ולנו את הדגמים החדשים שיושקו במהלך השנתיים הקרובות.
הדגם הראשון יצא לשווקים בחודשים הקרובים, ומדובר בגרסת פלאג-אין לקרוסאובר הקומפקטי שבארה"ב נקרא רוג ובשאר העולם X-טרייל. בתור אח תאום למיצובישי אאוטלנדר, די ברור כי מדובר ביחידת הנעה זהה: מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטר, יחד עם שני מנועים חשמליים, מפיקים 302 כ"ס, וטווח חשמלי של 87 ק"מ המתקבל מסוללת 22.7 קוט"ש. מעט לאחר מכן תוצג מתיחת פנים לאותו דגם (קרי: רוג/אקס-טרייל), גם בגרסאות הבנזין וההייבריד.
לקראת סוף השנה תציג ניסאן את הדור השלישי של ליף, המשפחתית החשמלית שהיתה מראשונות המהפכה אך ניסאן לא השכילה להרחיב את מורשתה וכיום משתרכת הרחק מאחור. האם הדור החדש יסגור את הפער מהמתחרות המוצלחות MG4, פולקסווגן ID.3 ואחרות? ימים יגידו.
במקביל, או מיד בתחילת 2026, יוצגו שני דגמים חדשים עבור שווקי המזרח הרחוק בכלל ויפן בפרט. הראשון הוא מיניוואן גדול ומהודר, והשני יהיה מכונית מיקרו (Kei-car) קטנטנה – קטגוריה פופולארית בערים הצפופות שם. בהמשך אותה שנה ניסאן תציג באירופה סופר-מיני חשמלית, וככל הנראה מדובר בדור הבא של מיקרה. אם יציע טווח סביר ותג מחיר תחרותי – יתכן כי מדובר בחבל ההצלה של החברה היפנית.