בסוף השבוע האחרון, טסלה ישראל פתחה בפיילוט חדש, במסגרתו נפתחו עמדות הטעינה המהירות של החברה, רשת הסופרצ'ארג'ר, עבור כלל הרכבים החשמליים. לפני כשנה החלה החברה בבדיקת מהלך כזה באירופה ובארה"ב, והרחיבה אותו בהדרגה – בניגוד למצב שהיה עד אז, שבעמדות אלו רק בעלי טסלה יכולים היו להטעין את רכבם.
חשוב לציין כי בשלב זה מדובר בשלב נסיוני, ורק מתחם טעינה אחד כלול בו – בקניון אייסמול באילת. לטסלה יש ברחבי הארץ 23 מתחמי טעינה, שבכל אחד מהם מספר עמדות – ברובם כ-6-8, יש כאלו שמציעים אף 16 עמדות, ובכל המקרים מדובר בעמדות אולטרה מהירות בהספק 250 קו"ט.
המחיר ללקוחות בעלי רכבים אחרים עומד על 1.7₪ לקוט"ש, וניתן ליצור מנוי חודשי בעלות של 40₪ שמוזיל את עלות הטעינה ל-1.31₪/קוט"ש. אמנם לקוחות טסלה נהנים מתעריף נמוך יותר של כ-1.2₪ לקוט"ש, אך עדיין מדובר במחיר זול באופן משמעותי ביחס לחברות הטעינה האחרות.
בממוצע, אלו גובות כ-2.8₪ לקוט"ש, כאשר יש עמדות עם תעריף מוזל בשעות הלילה – אך גם כאלו שחוצות את רף ה-3₪ לקוט"ש. כמו כן, טסלה קונסת רכב שסיים טעינה ולא פינה את העמדה בעלות של 4₪ לדקה – מהלך מבורך ששאר החברות צריכות לאמץ.
מה דעתנו על כך?
מבחינת טסלה עצמה, המהלך יגדיל כמובן את ההכנסות מרשת העמדות, ויכול גם לכסות במהירות רבה יותר את עלויות ההקמה הגבוהות של אתרי טעינה חדשים.

מבחינת לקוחות טסלה, יהיו שיתלוננו על פגיעה בייחודיות המותג ואחד היתרונות החשובים שלו – רשת טעינה רחבה, זולה ובעיקר אמינה. כמו כן, מצאנו תלונות של בעלי טסלה בחו"ל על כך שלעמדות הנוכחיות (V3) יש כבל קצר במיוחד, המיועד רק לדגמי טסלה – שבכולם שקע הטעינה נמצא בחלק השמאלי-אחורי. דגמים בהם שקע הטעינה נמצא במיקום שונה נאלצים לחסום שתי עמדות – לעמוד בחניה של אחת ולהשתמש בכבל של השניה. בעולם טסלה החלה לפרוס את העמדות החדשות V4, שכוללות עיצוב חדש וכבל ארוך יותר שימנע בעיה זו.
עבור נהגי שאר החשמליות מדובר בבשורה טובה בהחלט. מתחמי הטעינה של טסלה כוללים כאמור מספר גדול של עמדות, כך שהסיכוי להגיע לעמדה תפוסה והצורך להמתין בתור – נמוך יותר ביחס לחברות אחרות שברובן יש עמדה או שתיים. גם המחיר הנמוך יותר בהחלט מורגש, ונותר רק לקוות כי התחרות החדשה תגרום לחברות האחרות להוריד מחירים גם כן ובמקביל לשפר את פריסת העמדות.
ומה דעתכם על המהלך? נשמח לשמוע בתגובות.