חברת לובינסקי, יבואנית פיג'ו, משיקה בישראל את הדור השלישי של רכב הפנאי 3008. בניגוד לדור הראשון (מ-2008) שלא השאיר חותם משמעותי בשוק, גם בשל מראהו שהיה ספק-מיניוואן-ספק-ג'יפון, הדור השני מ-2016 הזניק את מעמדה של החברה הצרפתית והיה מתחרה ראוי לרבי המכר באירופה (פולקסווגן טיגואן, פורד קוגה ועוד) ובארץ (קיה ספורטאז', יונדאי טוסון ואחרים) ואף קבע רף בזכות העיצוב הייחודי והיכולת הדינמית המרשימה. לדברי החברה, מהדור השני נמכרו ברחבי העולם 1.32 מיליון יחידות, מתוכן כ-20,710 בישראל.
אל הנעליים הגדולות והחשובות הללו נכנס כעת הדור השלישי של הדגם, שהוצג בשנה שעברה ומתבסס על פלטפורמת "STLA מדיום" שנועדה לאכלס ביעילות את כל סוגי ההנעה. מעבר לכך, 3008 החדש מציע מידות גדולות יותר, עיצוב עדכני בסגנון פנאי-קופה ואבזור מתקדם מבעבר.
מנועים
לישראל מגיע ה-3008 עם שתי גרסאות הנעה. הראשונה מציעה מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר, עם סיוע מיקרו היברידי. לגרסה זו תפוקה של 136 כ"ס ו-23.4 קג"מ, שעוברים דרך תיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים אל הגלגלים הקדמיים. כל אלו מספקים תאוצה של 10.2 שניות מעמידה למאה קמ"ש, מהירות מרבית של 201 קמ"ש וצריכת הדלק נעה בין 17.8 ל-18.1 ק"מ לליטר בהתאם לרמת הגימור.
הגרסה השניה חשמלית לחלוטין, ומציעה מנוע קדמי המפיק 210 כ"ס ו-35.2 קג"מ. בהתאם, נתוני הביצועים טובים יותר עם זינוק של 8.8 שניות, אך המהירות המרבית מוגבלת ל-170 קמ"ש. את המנוע מזינה סוללה בנפח 73 קוט"ש (נטו), המספקת טווח של 499 ק"מ בין טעינות. קצב הטעינה עומד על 11 קו"ט בעמדה רגילה, ועד 160 קו"ט בעמדה מהירה.
אבזור
גרסת הבנזין תוצע בשתי רמות גימור, בעוד החשמלית צמודה אל הגבוהה ביותר בלבד. רמת הגימור הבסיסית נקראת אלור (Allure), ומציעה חישוקי 19", תאורת לד מלאה, מסגרת קמורה עם שני מסכי 10" עבור לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, לשניהם תמיכה בעברית, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, בורר מצבי נהיגה, מנופי העברת הילוכים מההגה, מצלמות 360 מעלות, חיישני חניה היקפיים, מפתח חכם, משטח טעינה אלחוטית לנייד, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור וריפוד משולב דמוי-עור ובד. בתוספת תשלום ניתן להוסיף גג פנורמי נפתח עם וילון, ו"חבילת מולטימדיה" הכוללת: מסך קמור בגודל 21" המשלב את לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה יחד, מסך מגע "i-Toggels" עם קיצורי דרך, תאורת אווירה ותוספת של 3 שקעי USB-C.
אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים עם התרעה על תנועה חוצה מאחור והתרעה על רכב חולף בעת פתיחת דלת, אורות גבוהים אוטומטיים, זיהוי תמרורים מורחב והתרעה על עייפות הנהג.
רמת הגימור GT מוסיפה תאורת חזית מטריקס-לד, מסך 21" המשלב את לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, מושבים קדמיים ארגונומיים עם כיוון חשמלי, חימום, אוורור ועיסוי, מושב נהג עם זכרונות וכניסה/יציאה נוחה, חימום גם למושבים האחוריים, מערכת טיהור אוויר, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע, ריפוד עור נאפה, צביעה דו-גוונית, גג פנורמי נפתח עם וילון, תאורת אווירה ופריטי עיצוב ייחודיים. בנוסף, בתחום הבטיחות גרסה זו כוללת גם שמירה על מרכז הנתיב, ובגרסה החשמלית יש גם חישוקי 20" ומנופים מאחורי ההגה לשליטה על הבלימה הרגנרטיבית.
מחירים ופרטים נוספים:
- אלור בנזין – 186,990₪
- GT בנזין – 206,990₪
- GT חשמל – 258,990₪
- תוספת למסך 21" (בגרסת אלור) – 3,000₪
- תוספת גג פנורמי (בגרסת אלור) – 6,000₪
מרווח הטיפולים עומד על שנה או 15 אלף ק"מ בגרסת הבנזין, ושנה או 25 אלף ק"מ בזו החשמלית. האחריות על הרכב עומדת על 3 שנים או 100 אלף ק"מ, ועל הסוללה למשך 8 שנים או 160 אלף קילומטרים.
4 תגובות
יותר מדי יקר עבור הרכב החשמלי עדיף סיני יותר מאובזר עם אחריות יותר רחבה
ממש לא עדיף זבל סיני עם איכות נסיעה וחומרים סינית
3008 בכמעט 200 אלף ש"ח מישהו נפל שם על הראש !!
המוסכים יקרים אש, במכירה יד 2 מפסידים המון
פרייארים לא מתים
פשוט לא מצליח להבין את התג מחיר של 260.000 ש"ח לרכב חשמלי, עם טווח ריאלי של אולי 400 קילומטר, פיזו אכן נח לנסיעה, (עד לפני חודש היה לי פיזו 5008) אבל מכאן ועד להגזמה הזו המרחק אדיר, הבעיה המרכזית בפיזו זה ירידת הערך , ב3 שנים שהיה לי את ה5008 ירד הערך ב50% , תעבדו על המותג שישמור על הערך ואז אולי יהיה שווה לקנות