פיג'ו חושפת את הדור השלישי של דגם הפנאי הבינוני 5008, המתחרה בסקודה קודיאק ומהווה למעשה גרסה מוארכת בעלת שבעה מושבים ל-3008 שהוצג בדור חדש לפני כחצי שנה. בדומה לאחיו הקומפקטי, גם ב-5008 הדגש הוא על הגרסאות החשמליות שיימכרו לצד גרסת בנזין שגרתית או פלאג-אין עם טווח של כ-80 ק"מ. מיבואנית פיג'ו נמסר כי הדגם החדש יגיע לארץ בתחילת 2025.
כמו ה-3008, גם 5008 מתבסס על פלטפורמת STLA מדיום של תאגיד סטלנטיס, והוא מציע מידות של 479 ס"מ לאורך הכללי (+14.9 ס"מ ביחס לדור הקודם), 290 ס"מ לבסיס הגלגלים (+6), רוחב של 189 ס"מ (+4.6) וגובהו מתנשא ל-169 ס"מ – תוספת של 3.9 ס"מ. לדברי פיג'ו, המידות המוגדלות משפרות את המרווח לכל שבעת הנוסעים, לצד הגדלת תא המטען: 259 ליטרים עם שימוש בכל המושבים, ומתחתיו תא נוסף בגודל 80 ליטרים. קיפול השורה השלישית מביא לנפח של 748 ליטר, ועם קיפול השורה השניה מתקבלים 1,815 ליטרים.
כאמור, 5008 החדש ישווק עם מספר סוגי הנעה, אך ההתמקדות בעיקר בגרסאות החשמליות. לגרסת הבסיס הנעה קדמית עם 210 כ"ס ו-35 קג"מ, ולגרסת הביניים הנעה כפולה עם 310 כ"ס ו-52 קג"מ. שתי גרסאות אלו מצוידות בסוללה עם קיבולת של 73 קוט"ש, וטווח הנסיעה עומד על 502 או 500 ק"מ בהתאמה.
לגרסה הבכירה הנעה קדמית בלבד עם 230 כ"ס ו-35 קג"מ, אך העניין הוא טווח הנסיעה: עד 660 ק"מ בזכות סוללה בנפח של 98 קוט"ש. לשתי הסוללות תמיכה ב-V2L להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים בהספק של 3 קו"ט, והן נטענות בעמדה מהירה בקצב של 160 קו"ט. טעינת AC אפשרית כסטנדרט בהספק של 11 קו"ט, ובתוספת תשלום ב-22 קו"ט.
לצד אלו, 5008 יציע גם גרסת בנזין עם מנוע טורבו 1.2 ליטר המשודך לתיבה דו-מצמדית עם שישה הילוכים ולהנעה קדמית. בתוך תיבת ההילוכים מותקן מנוע חשמלי זעיר המהווה חלק ממערכת מיקרו היברידית 48V, וההספק המשולב עומד על 136 כ"ס. כשלב ביניים בין הגרסאות תימכר גם גרסת פלאג-אין עם מנוע טורבו בנזין (שנפחו עדיין לא פורסם) המפיק 150 כ"ס, עם תיבת שבעה הילוכים דו-מצמדית ובתוכה מנוע חשמלי להספק משולב של 195 כ"ס. נפח הסוללה לא פורסם, אך היא תספק טווח חשמלי של כ-80 ק"מ.
העיצוב החיצוני מוכר מ-3008 הקטן יותר, והוא משלב בין הקווים החדים בשפת העיצוב של פיג'ו לקובייתיות הנדרשת מרכב יעיל ושימושי. גם רשימת האבזור נדיבה אך לא מפתיעה, וכוללת (בהתאם לרמת הגימור) מצלמות 360 מעלות, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 עם פתחי מיזוג לכל שורות המושבים, מערכת שמע של Focal עם 10 רמקולים, מסך קמור בגודל 21" המשמש את לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, קישוריות מלאה, חימום למושבי השורות הראשונות, למושבים הקדמיים גם אוורור ועיסוי ועוד. לצד אלו, יוצעו כמובן כל מערכות הבטיחות המקובלות, ולדברי החברה הן פועלות באופן נעים ו"אנושי" מבעבר.