באירוע גדול ורב רושם שנערך באיחור של חודשיים ביחס להבטחה המקורית, טסלה הציגה דגם חדש שאם אכן יעמוד בהצהרות הבומבסטיות ישנה את כל שוק הרכב ועולמות התחבורה והניידות. הכירו את הסייברקאב (Cybercab) – רובוטקסי אוטונומי לחלוטין בלי הגה ודוושות.
הסייברקאב היא מכונית קופה עם שתי דלתות "מספריים" הנפתחות כלפי מעלה ושני מושבים בלבד. העיצוב משלב בין הקווים הישרים של טנדר הסייברטראק (בחזית ומאחור), יחד עם דמיון רב לשאר דגמי החברה (בפרופיל העגלגל). החלק הפנימי דומה לדגמי מודל 3 ו-Y עם עיצוב נקי ומסך גדול הניצב במרכז הדשבורד, ובולט בהיעדרו גלגל ההגה. נתוני המידות, הספקי המנוע וטווח הנסיעה לא פורסמו, אך כן העובדה כי המכונית תתמוך בטעינה אלחוטית. הסייברקאב תעלה פחות מ-30,000 דולר, ותגיע לייצור סדרתי בסוף 2026 או תחילת 2027. עם זאת, מאסק העיד על עצמו כי הוא "אופטימי בנוגע לתאריכי יעד" והוסיף כי במקרה זה טסלה תלויה גם באישורי הרגולציה. כידוע, עמידה בלוחות זמנים היא לא הצד החזק של מאסק וטסלה.
למרות חשיבותו ועיצובו הנאה, הרכב שהוצג הוא רק פלטפורמה להצגת היכולת האוטונומית של טסלה. לדברי אלון מאסק, כבר בשנה הבאה מכוניות מדגמי מודל 3 ומודל Y יקבלו עדכון תוכנה שיאפשר להם לנסוע באופן אוטונומי לחלוטין – אך רק באזורים מוגדרים בקליפורניה וטקסס. כאמור, שנה או שנתיים מאוחר יותר יגיע הסייברקאב לייצור סדרתי, עם יכולת אוטונומית גבוהה יותר – רמה 5 המאפשרת להסיר את ההגה והדוושות מתא הנוסעים – וזו תוכל לנסוע בכל מקום בעולם.
בהצגת היתרונות של הרכב האוטונומי מנה מאסק בראש ובראשונה את החיסכון בזמן הנהגים, וכן את החיסכון בעלויות התפעול. לטענתו, העלות לכל מייל של נסיעה תעמוד בסייברקאב על 20 סנט, לעומת דולר אחד בתחבורה ציבורית ואף יותר מכך ברכב פרטי. חשוב יותר מכל – טסלה טוענת כי הסייברקאב יהיה בטוח יותר מנהג אנושי "בין פי 10 לפי 20", אך יחד עם זאת עדיין לא מבטיחה עתיד בלי תאונות והרוגים.
בנוסף, טסלה הציגה מודל כלכלי חדש, בו לקוחות יוכלו לרכוש רכב, או צי של רכבים כאלו, ובזמן שהם לא עושים בו שימוש – כלומר רוב מוחלט של הזמן – הרכב ישמש כרובוטקסי ויניב להם הכנסה פסיבית. עוד אומרים בטסלה, כי בעידן כזה יהיה צורך בפחות כלי רכב, ושטחים המשמשים לכבישים וחניות יוכל להפוך לבתי מגורים, פארקים ציבוריים ועוד.
לצד הסייברקאב הציגה טסלה גם את "רובו-ואן" (בתמונה הראשית) – מעין אח גדול, אוטונומי גם כן ועם עיצוב עתידני הרבה יותר. הוא יכול להכיל עד 20 נוסעים, או לחילופין לשמש כרכב מסחרי להובלת ציוד וסחורה – כפי שנראה באחת התמונות שפרסמה החברה. שם הרובוואן מופיע יחד עם הרובוט דמוי האדם "אופטימוס", שהוצג כאשר הוא מחליף את ניידות השירות של טסלה. העתיד על פי מאסק נראה מרתק, גם אם לא ברור כמה ממנו יהפוך למציאות – ובעיקר מתי.