רנו מציגה בתערוכת פריז שנפתחה היום את מכונית הקונספט אמבלם (Embleme, סמל בצרפתית), אך זו לא צפויה להגיע לייצור בזמן הקרוב. החלק המעניין במכונית התצוגה הוא מערך ההנעה, ולדברי רנו הם בוחנים פתרונות שונים על מנת להגיע ליעד 0 פליטות בכל מהלך חיי המכונית – החל משלב הייצור ועד לשלב בו היא נשלחת לגריטה ומחזור.
האמבלם מציגה מכונית בגודל משפחתי, עם אורך של 480 ס"מ, גובה של 152 ס"מ ובסיס גלגלים נדיב של 290 ס"מ – בזכות הפלטפורמה החשמלית הייעודית. בחברה מרחיבים על הסיוע של קבוצת הפורמולה 1 של אלפין בפיתוח פתרונות אווירודינמיים, ואלו כוללים מסיטי אוויר שונים, מגבים השוכנים מתחת למכסה המנוע ומצלמות על קשתות הגלגלים הקדמיים במקום מראות צד. למרות זאת, נתון מקדם הגרר עומד על 0.25 לא מאוד מרשימים.
כאמור, החלק המעניין במכונית הקונספט הוא אספקת הכוח – שבכל מקרה מגיע אל מנוע חשמלי אחורי המפיק 218 כ"ס. את האנרגיה הוא יקבל מסוללה בקיבולת של 40 קוט"ש המספקת טווח של "כמה מאות קילומטרים", וגם מתא דלק מימני עם מיכלים בקיבולת של 2.8 ק"ג. ברנו אומרים כי השילוב בין הטכנולוגיות יאפשר לנסוע מפריז למרסיי (כ-770 ק"מ) ללא עצירה, כאשר המימן אחראי ל-75% מהאנרגיה והסוללה תספק 25%. לפי נתונים אלו, הסוללה מספיקה לכ-200 קילומטרים.
עם שילוב זה רנו מנסה לאכול את העוגה ולהשאירה שלמה. גם לפתור את "חרדת הטווח" במכונית חשמלית, גם לספק פתרון לאזורים בהם אין פריסה מספקת של תחנות תדלוק במימן, וגם ליצור מכונית שבכל מהלך חייה תזהם 90% פחות לעומת הממוצע כיום. האם היא תצליח בכך או שהרעיון יגנז בארכיון מחלקת ההנדסה של הצרפתים? ימים יגידו.
תגובה אחת
בקיצור עימרידית