ארבע שנים בדיוק לאחר שהוצגה לראשונה, טויוטה מציגה את המהדורה המחודשת של יאריס GR, גרסת הספורט הקיצונית של מכונית הסופר-מיני המהווה גם גרסה עם רישוי לכביש למכונית הראלי איתה מתחרה טויוטה במירוצים שונים ברחבי העולם. הדגם המחודש זכה גם לשינויי עיצוב בחלקו החיצוני ובתוך תא הנוסעים, אך עיקר החידוש מתמקד במפרט הטכני – כולל תוספת כוח וגרסה אוטומטית.
מבנה המנוע נותר ללא שינוי, עם נפח של 1.6 ליטר, שלושה צילינדרים ומגדש טורבו בודד, אך שורת שיפורים הוסיפו לו 19 כ"ס ו-3 קג"מ, וכעת הוא מפיק 280 כ"ס ו-39.7 קג"מ. בשוק הבית היפני, שם תקנות הזיהום מחמירות פחות, ישווק הדגם עם 304 כ"ס. כבעבר יוצע הדגם עם הנעה כפולה הכוללת דיפרנציאלים קדמי ואחורי מוגבלי החלקה, ואפשרות לבחירה מבין שלושה מצבים לחלוקת הכוח בין הצירים.
לדגם היוצא היתה תיבת 6 הילוכים ידנית וזו עברה שורת שינויים וכיול חדש, ולראשונה נוספה לצידה אפשרות לתיבה אוטומטית. היא מציעה 8 הילוכים, מנופים להעברת הילוכים מההגה והבטחה להעברות מהירות ככל האפשר – על חשבון עידון הפעולה ונוחות הנסיעה, כמתבקש מדגם ספורטיבי. לדברי טויוטה, הגרסה האוטומטית תכלול בקרת שיגור ותקצר את התאוצה ל-100 קמ"ש ב-0.3 שניות ביחס לדגם הידני, אך נתוני הביצועים המלאים של שתי הגרסאות טרם פורסמו.
עוד במפרט הטכני: נקודות ריתוך חדשות מחזקות את השלדה וההתנגדות לפיתול, "חבילת מסלול" שבאירופה תוצע כסטנדרט מוסיפה חישוקי 18" קלי משקל, מתלים בכיול שונה, מוטות מייצבים עבים יותר ומערכת קירור משופרת למנוע ולתיבת ההילוכים. בטויוטה מדגישים כי כל השינויים שעבר הרכב, החל המנוע המחוזק, דרך פיתוח התיבה האוטומטית ועד למערכות הקירור וכיול התיבה הידנית – נעשו בעזרת נהגי המירוצים של החברה והודות למשוב שהתקבל מהם.
לצד כל אלו לא נזנח גם התחום הקוסמטי, ויאריס GR החדשה נבדלת ביחידות תאורה אחוריות חדשות עם פס לד המחבר ביניהן ופגושים שונים מלפנים ומאחור המשפרים את זרימת האוויר סביב הרכב ועבור קירור מערכות ההנעה. בתוך תא הנוסעים דשבורד חדש הפונה לכיוון הנהג, לוח מחוונים דיגיטלי 12.3" עם תצוגה שנלקחה מרכבי מירוץ, המושבים הקדמיים הונמכו ב-2.5 ס"מ, ומיקום ידית ההילוכים ובלם היד השתנה לטובת תפעול נוח ומהיר יותר.
ומה אנחנו חושבים? עם המעבר להנעה חשמלית, מכוניות כאלה יהפכו לפריט אספנות נדיר ומבוקש. הרבה מעבר לעניין הכלכלי, זוהי הזדמנות אחרונה לחוות את התחושות הללו באופן ישיר. דווקא לכן, מצער לדעת שיבואנית טויוטה לא מתכוונת להביא את יאריס GR לישראל.
2 תגובות
למה לא יגיע לארץ?
כי האסטרטגיה של היבואן להתמקד בדגמים השימושיים יותר, ולא להביא את הספורטיביים כמו זה, GR86, סופרה וקורולה GR.