הגרסה הקיצונית של טויוטה יאריס מתחדשת

טויוטה יאריס GR עוברת שורת שיפורים, עם חידוש לעיצוב החיצוני והפנימי, מנוע חזק יותר ולראשונה גם תיבת הילוכים אוטומטית

ארבע שנים בדיוק לאחר שהוצגה לראשונה, טויוטה מציגה את המהדורה המחודשת של יאריס GR, גרסת הספורט הקיצונית של מכונית הסופר-מיני המהווה גם גרסה עם רישוי לכביש למכונית הראלי איתה מתחרה טויוטה במירוצים שונים ברחבי העולם. הדגם המחודש זכה גם לשינויי עיצוב בחלקו החיצוני ובתוך תא הנוסעים, אך עיקר החידוש מתמקד במפרט הטכני – כולל תוספת כוח וגרסה אוטומטית.

מבנה המנוע נותר ללא שינוי, עם נפח של 1.6 ליטר, שלושה צילינדרים ומגדש טורבו בודד, אך שורת שיפורים הוסיפו לו 19 כ"ס ו-3 קג"מ, וכעת הוא מפיק 280 כ"ס ו-39.7 קג"מ. בשוק הבית היפני, שם תקנות הזיהום מחמירות פחות, ישווק הדגם עם 304 כ"ס. כבעבר יוצע הדגם עם הנעה כפולה הכוללת דיפרנציאלים קדמי ואחורי מוגבלי החלקה, ואפשרות לבחירה מבין שלושה מצבים לחלוקת הכוח בין הצירים.

לדגם היוצא היתה תיבת 6 הילוכים ידנית וזו עברה שורת שינויים וכיול חדש, ולראשונה נוספה לצידה אפשרות לתיבה אוטומטית. היא מציעה 8 הילוכים, מנופים להעברת הילוכים מההגה והבטחה להעברות מהירות ככל האפשר – על חשבון עידון הפעולה ונוחות הנסיעה, כמתבקש מדגם ספורטיבי. לדברי טויוטה, הגרסה האוטומטית תכלול בקרת שיגור ותקצר את התאוצה ל-100 קמ"ש ב-0.3 שניות ביחס לדגם הידני, אך נתוני הביצועים המלאים של שתי הגרסאות טרם פורסמו.

עוד במפרט הטכני: נקודות ריתוך חדשות מחזקות את השלדה וההתנגדות לפיתול, "חבילת מסלול" שבאירופה תוצע כסטנדרט מוסיפה חישוקי 18" קלי משקל, מתלים בכיול שונה, מוטות מייצבים עבים יותר ומערכת קירור משופרת למנוע ולתיבת ההילוכים. בטויוטה מדגישים כי כל השינויים שעבר הרכב, החל המנוע המחוזק, דרך פיתוח התיבה האוטומטית ועד למערכות הקירור וכיול התיבה הידנית – נעשו בעזרת נהגי המירוצים של החברה והודות למשוב שהתקבל מהם.

לצד כל אלו לא נזנח גם התחום הקוסמטי, ויאריס GR החדשה נבדלת ביחידות תאורה אחוריות חדשות עם פס לד המחבר ביניהן ופגושים שונים מלפנים ומאחור המשפרים את זרימת האוויר סביב הרכב ועבור קירור מערכות ההנעה. בתוך תא הנוסעים דשבורד חדש הפונה לכיוון הנהג, לוח מחוונים דיגיטלי 12.3" עם תצוגה שנלקחה מרכבי מירוץ, המושבים הקדמיים הונמכו ב-2.5 ס"מ, ומיקום ידית ההילוכים ובלם היד השתנה לטובת תפעול נוח ומהיר יותר.

ומה אנחנו חושבים? עם המעבר להנעה חשמלית, מכוניות כאלה יהפכו לפריט אספנות נדיר ומבוקש. הרבה מעבר לעניין הכלכלי, זוהי הזדמנות אחרונה לחוות את התחושות הללו באופן ישיר. דווקא לכן, מצער לדעת שיבואנית טויוטה לא מתכוונת להביא את יאריס GR לישראל.

המידע היה מועיל?

שתפו את הפוסט ברשתות.

2 תגובות

    1. כי האסטרטגיה של היבואן להתמקד בדגמים השימושיים יותר, ולא להביא את הספורטיביים כמו זה, GR86, סופרה וקורולה GR.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך?..

ב.מ.וו משיקה בישראל את סדרה 2 גראן קופה החדשה ו-i4 המחודשת

דלק מוטורס יבואנית ב.מ.וו משיקה בישראל שני דגמי סדאן-קופה: קומפקטית בדור חדש עם מנועי בנזין, או חשמלית גדולה יותר שעברה מתיחת פנים

ג'יפ קומפאס החדש נחשף – וברוח התקופה גם בגרסה חשמלית

הדור השלישי של ג'יפ קומפאס גדול משמעותית מקודמו, מציע טכנולוגיה מתקדמת יותר, אבזור עשיר ומגוון גרסאות הנעה: מיקרו היברידי, פלאג-אין וחשמל

חדשות

12/05/2025

אין תגובות

MG HS החדש בישראל – עם שלושה סוגי הנעה

רכב הפנאי הקומפקטי של MG מגיע לארץ בדור חדש, עם מידות גדולות יותר ושלוש גרסאות הנעה: בנזין לצד היברידי רגיל או נטען | החל מ-172,888₪

חדשות

12/05/2025

אין תגובות

אפריל 2025: האטה בקצב העליה במסירות, החשמל לסוגיו מתחזק

בחודש החולף נמסרו 18,749 מכוניות, ומתחילת השנה 116,658 - עליה של 9.2% | נתח השוק של רכבי פלאג-אין וחשמל עולה באיטיות אך בעקביות

חדשות

11/05/2025

אין תגובות

חיפוש

פוסטים אחרונים:

ב.מ.וו משיקה בישראל את סדרה 2 גראן קופה החדשה ו-i4 המחודשת

דלק מוטורס יבואנית ב.מ.וו משיקה בישראל שני דגמי סדאן-קופה: קומפקטית בדור חדש עם מנועי בנזין, או חשמלית גדולה יותר שעברה מתיחת פנים

חדשות

12/05/2025

אין תגובות

ג'יפ קומפאס החדש נחשף – וברוח התקופה גם בגרסה חשמלית

הדור השלישי של ג'יפ קומפאס גדול משמעותית מקודמו, מציע טכנולוגיה מתקדמת יותר, אבזור עשיר ומגוון גרסאות הנעה: מיקרו היברידי, פלאג-אין וחשמל

חדשות

12/05/2025

אין תגובות

MG HS החדש בישראל – עם שלושה סוגי הנעה

רכב הפנאי הקומפקטי של MG מגיע לארץ בדור חדש, עם מידות גדולות יותר ושלוש גרסאות הנעה: בנזין לצד היברידי רגיל או נטען | החל מ-172,888₪

חדשות

12/05/2025

אין תגובות

אפריל 2025: האטה בקצב העליה במסירות, החשמל לסוגיו מתחזק

בחודש החולף נמסרו 18,749 מכוניות, ומתחילת השנה 116,658 - עליה של 9.2% | נתח השוק של רכבי פלאג-אין וחשמל עולה באיטיות אך בעקביות

חדשות

11/05/2025

אין תגובות

אאודי A6 אי-טרון בישראל – עם טווח של עד 727 ק"מ

מכונית הסלון החשמלית של אאודי מגיעה לארץ עם מגוון גרסאות הנעה, אבזור עשיר ואפילו גרסת סטיישן | המחיר מתחיל ב-524,600₪

חדשות

11/05/2025

אין תגובות

רנו חושפת פרטים טכניים על שלישיית המסחריות החשמליות

כשלושה חודשים אחרי שנחשפו לראשונה, רנו מפרסמת מידע טכני על שלישיית הדגמים המסחריים החשמליים - טראפיק, גואלט ואסטפט

חדשות

11/05/2025

אין תגובות

מאי 2025: ריכוז המבצעים בשוק הרכב

יבואני הרכב השונים יוצאים בימי מכירות, לבדם או בשיתוף עם מועדוני צרכנות שונים | ריכזנו עבורכם את כל המידע על BYD, אקספנג, יונדאי, מאזדה וסקייוול

מבצעים

09/05/2025

אין תגובות

ליפ-מוטור משדרגת את רכב הפנאי החשמלי C10

רכב הפנאי הסיני-חשמלי מקבל מנוע חזק יותר, וסוללה חדשה עם טווח מוגדל וגם טעינה מהירה יותר | עדיין לא ידוע מתי בישראל

חדשות

08/05/2025

אין תגובות

אסטון מרטין מציגה גרסה ספורטיבית עוד יותר ל-DBX

רכב הפנאי הספורטיבי של אסטון מרטין מקבל גרסה עם כיול ייחודי, אופציה להפחתת משקל, ומעל הכל - את התואר "החזק ביותר בעולם"

חדשות

07/05/2025

אין תגובות

פרארי מציגה גרסת קצה ל-296

המותג הנחשק מציג גרסה קיצונית למכונית הספורט-פלאג-אין | בין היתר: תוספת כוח, הפחתת משקל ומכלולים ייחודיים המשפרים את הביצועים והחוויה

חדשות

07/05/2025

אין תגובות