עיתונות הרכב בגרמניה מדווחת כי קונצרן פולקסווגן דוחה את השקת פרויקט "טריניטי" בשנתיים ומקצץ את תקציבי הפיתוח שלו. את הכספים תסיט החברה לשדרוג הפלטפורמות החשמליות הקיימות, לצד הצגת פלטפורמה חדשה אך בסיסית יותר.
פרויקט טריניטי העצום נרמז כבר ב-2018 והוכרז רשמית לפני כשלוש שנים על ידי המנכ"ל הקודם הרברט דיס, ובמרכזו מכונית סלון חשמלית, מעין מקבילה ל-ID.7. היא תתבסס על שלושה חידושים עיקריים, שיגיעו בהמשך לכלל המותגים והדגמים החשמליים של הקונצרן. ראשית, היא תתבסס על פלטפורמה חדשה מבוססת תוכנה עם סוללות מתקדמות במיוחד. בנוסף לכך, חברת Cariad המהווה את חטיבת התוכנה של הקונצרן, תפתח ממשק חדש לחלוטין לכל מערכות הרכב, לצד נהיגה אוטונומית ברמה 4. אם כל זה לא מספיק, "טריניטי" כולל גם פיתוח שיטות ייצור חדשות ויעילות יותר, על מנת להפחית את עלויות הייצור ופליטות המזהמים.
כפי שניתן להבין, מדובר בפרויקט גרנדיוזי הכולל תיאום בין מגוון גופים ונושאים שונים, ולכן לא מפתיע שהוא נתקל בקשיים ועיכובים. בתחילה מכונית הסלון תוכננה להיחשף ב-2026, ואז קפצה בדילוגים של שנתיים בכל פעם. תאריך היעד החדש: לא לפני 2032.
כאמור, את התקציבים וזמן הפיתוח מסיטה פולקסווגן לשיפור הפלטפורמות הקיימות. כבר ב-2026 תעבור רצפת MEB שדרוג מקיף, ותזכה לכינוי MEB+. שנה לאחר מכן גם פלטפורמת PPE החדשה המשרתת את דגמי אאודי ופורשה תעבור עדכונים, בעיקר בתחומי התוכנה וניהול הסוללה.
ב-2028 תציג פולקסווגן פלטפורמה חדשה בשם SSP (ראשי תיבות של Scalable Systems Platform), ועליה יורכבו לפחות ארבע מכוניות. הראשונה היא אאודי A4 החשמלית שתוצג באותה שנה, וב-2029 תצטרף גולף חשמלית במקביל לדור הבנזין הנוכחי (וככל הנראה במקום ID.3). ב-2030 יוצג הדור החדש של ID.4 על בסיס פלטפורמה זו, ושנה לאחר מכן קרוסאובר חשמלי חדש של פולקסווגן עליו בנתיים אין מידע כלל למעט שמו: T-ספורט.