כחודש וחצי אחרי גרסת הסדאן, ב.מ.וו חושפת את מכונית הספורט M5 עם מרכב סטיישן שימושי, או בשפת החברה "טורינג". הפעם האחרונה שב.מ.וו שיווקה מכונית סלון-סטיישן-ספורטיבית היתה לפני כ-14 שנים, והדגם החדש יתחרה באאודי RS6 ומרצדס E קלאס סטיישן AMG.
כצפוי, השינויים ביחס לגרסת הסדאן מסתכמים במבנה הקובייתי מאחור ותא המטען המוגדל. בניגוד ל-M5 סדאן שתגיע לארץ בתחילת 2025, הסטיישן לא תניח את גלגליה על כבישי ישראל.
ביחס לסדרה 5 הרגילה, ל-M5 שלדה מחוזקת, מפשק סרנים מורחב ומתלים בכיול ספורטיבי עם הנמכת מרכב של 2 ס"מ. גם מערכת הבלימה משודרגת עם אופציה לצלחות קרמיות, להיגוי כיול שונה והיגוי אחורי קיים כסטנדרט.
כמובן שסעיף העיצוב לא נפקד עם חישוקי 20" מלפנים ו-21" מאחור, פגושים בעיצוב ספורטיבי, פתחי אוורור מוגדלים ומסיטי רוח סביב הרכב. הגג, מראות הצד והספוילר האחורי – כולם עשויים מקרבון.
תחנת הכוח משלבת בין מנוע בנזין לחשמלי. לזה הראשון מבנה טווין-טורבו V8, נפח של 4.4 ליטרים והספק של 585 כ"ס ו-76.4 קג"מ. יחד עם המנוע החשמלי מתקבלים נתונים משולבים של 727 כ"ס ו-102 קג"מ, ואלו עוברים דרך תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים לכל הגלגלים באמצעות ההנעה הכפולה xDrive. לזו דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, כיול ייחודי לדגם ביצועים, העדפה לציר האחורי ואפשרות להנעה אחורית בלבד.
נתוני הביצועים עומדים על 3.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, זינוק של 11.1 שניות מעמידה ל-200 קמ"ש ומהירות מרבית של 305 קמ"ש. נזכיר כי לגרסת הסדאן עם מנוע זהה תאוצה מעט טובה יותר של 3.5 או 10.8 שניות בהתאמה, ומהירות מרבית זהה. לסיום, עבור הנסיעה היומיומית קיימת סוללה בקיבולת של 18.6 קוט"ש המספקת טווח חשמלי של 67 ק"מ.