חטיבת המסחריות של פולקסווגן חושפת את הדור השביעי של המסחרית הבינונית טרנספורטר, וגרסת הנוסעים קרוול. צמד הדגמים מתחרים בסיטרואן ג'מפי, וכחלק משיתוף הפעולה בין התאגיד הגרמני לפורד האמריקאית – חולקים פלטפורמה ומכלולים עם פורד טרנזיט קסטום בגרסת המטען וטורנאו קסטום לנוסעים.
הטרנספורטר יציע שתי גרסאות מרכב, רגילה עם בסיס גלגלים של 310 ס"מ ונפח העמסה של 5.8 קוב, או בגרסה מוארכת עם בסיס גלגלים המשתרע על 350 ס"מ ונפח העמסה של 9 קוב. בהתאם לגרסה והמנוע כושר העמסה עומד על 1.3 טון וכושר הגרירה מגיע ל-2.8 טון. לגרסת הנוסעים קרוול מספר תצורות עם עד תשעה מושבים, ואפשרות לבחירה בין גרסאות מוזלות עם מושבים ודיפונים בסיסיים המסגירים את המקור המסחרי ועד לגרסאות מהודרות עם חומרים איכותיים יותר.
בדיוק כמו פורד טרנזיט קסטום, גם הטרנספורטר יוצע במגוון גרסאות הנעה. מנוע הדיזל 2 ליטר מפיק 110, 150 או 170 כ"ס, והוא משודך לתיבה ידנית עם 6 הילוכים או אוטומטית עם 8. לצידו יש גרסת פלאג-אין עם מנוע בנזין אטמוספרי 2.5 ליטר וסוללה בקיבולת של 11.8 קוט"ש, וזו מפיקה 232 כ"ס ומאפשרת לנסוע על חשמל למשך כ-50 קילומטרים.
בנוסף, יש שלוש גרסאות חשמליות שבמובן מסויים מתנגשות עם ה-ID.BUZZ הייעודית. גרסאות הבסיס נלקחו מפורד עם מנוע המפיק 136 או 218 כ"ס, בעוד הגרסה הבכירה בלעדית לפולקסווגן ומציעה את מנוע ה-286 כ"ס המוכר מדגמי הנוסעים של המותג. לכל הגרסאות סוללה בקיבולת של 64 קוט"ש, וטווח הנסיעה לא פורסם – אך בפורד הוא מגיע עד ל-337 ק"מ.
למרות הבסיס הטכני הזהה, פולקסווגן הקנו לדגם עיצוב ייחודי בזכות יחידות תאורה שונות מלפנים ומאחור, ועיצוב שונה למכסה המנוע והפגוש הקדמי. סביבת הנהג דומה יותר למקור של פורד, אך גלגל הגה שונה וגרפיקה שונה במסך המולטימדיה יוצרים את הבידול בין המותגים. בפולקסווגן אומרים כי המושבים ואיכות החומרים טובים מהמקובל בדגמים מסחריים, וגם רשימת האבזור נדיבה ביחס לרכבים מסוג זה וכוללת גם מערכות בטיחות אקטיביות רבות.