כשלוש שנים לאחר שהציגה דגם קונספט בשם זה ולאחר תקופה שטפטפה מידע, אאודי חושפת את מכונית הסלון החשמלית A6 אי-טרון. הדגם מקבל את הסימול החדש כפי שהצהירה לפני כחודש בהשקת ה-A5, ויתחרה במרצדס EQE וב.מ.וו i5. מצ'מפיון מוטורס נמסר כי אאודי A6 אי-טרון תגיע אלינו בתחילת השנה הבאה.
מפרט טכני – מידות ומנועים
ה-A6 אי-טרון מתבסס על פלטפורמת PPE החדשה של אאודי ופורשה, המשרתת גם את דגמי הפנאי אאודי Q6 אי-טרון ופורשה מקאן. היא גדולה במעט מ-A6 היוצאת עם אורך של 493 ס"מ, רוחבה 192 ס"מ, הגובה מתנשא ל-149 ס"מ, בסיס הגלגלים משתרע על 299 ס"מ ונפח תא המטען 502 ליטרים. כאן נציין כי המידות מתייחסות לגרסת הליפטבק (סדאן 5 דלתות) "ספורטבק", אך הרכב יימכר גם בגרסת סטיישן "אוונט". נתון מקדם הגרר של הרכב מרשים, ועומד על 0.21 Cd בגרסת הסדאן ו-0.24 בסטיישן.
בשלב הראשון ה-A6 תציע שתי גרסאות הנעה, שיהיו זמינות בשתי גרסאות המרכב. לגרסת A6 אי-טרון פרפורמנס הנעה אחורית המפיקה 363 כ"ס, זינוק 0-100 קמ"ש של 5.4 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. גרסת S6 קוואטרו כוללת הנעה כפולה בהספק קבוע של 496 כ"ס, שעולה במצב "בוסט" ל-543 כ"ס. במצב זה הרכב מאיץ למאה קמ"ש תוך 3.9 שניות, ומגיע עד ל-240 קמ"ש.
לשתי הגרסאות סוללה בנפח 94.9 קוט"ש (נטו), הפועלת במתח גבוה של 800V והודות לכך תומכת בטעינה אולטרה מהירה של 270 קו"ט. בעמדה כזו טעינה 20-80% אורכת 21 דקות, ובעצירה של 10 דקות יתווספו 310 קילומטרים. טעינת AC זמינה כסטנדרט בהספק 11 קו"ט, ובתוספת תשלום ב-22 קו"ט. טווח הנסיעה עומד בגרסת ההנעה האחורית על 720-756 ק"מ בהתאם למרכב, ובגרסת ההנעה הכפולה הוא קצר יותר עם 647-675 ק"מ.
באאודי אומרים כי לבלימה הרגנרטיבית מספר מצבים, כולל נהיגה בדוושה אחת ומצב אוטומטי המתאים את עוצמת הבלימה לתנאי הדרך. עוד הם אומרים, כי בהמשך תצטרף גרסת בסיס עם הנעה אחורית 286 כ"ס וסוללת 83 קוט"ש, לצד גרסת ביניים עם הנעה כפולה ו-422 כ"ס.
עיצוב ואבזור
העיצוב החיצוני של A6 אי-טרון משלב בין דגם הקונספט הוותיק ודגמים סדרתיים-עדכניים של המותג. לעומת זאת, תא הנוסעים זהה לחלוטין לקרוסאובר המקביל Q6 אי-טרון וגם רשימת האבזור דומה וארוכה. בין היתר, בגרסת ה-A6 יוצעו כסטנדרט מתלים אדפטיביים, ובתוספת תשלום מתלי אוויר עם שינוי גובה המרכב – שיהיו סטנדרטיים בגרסת S6. בסביבת הנהג יש מסך 11.9" ללוח המחוונים, 14.5" למערכת המולטימדיה, אופציה למסך מול הנוסע בגודל 10.9" ובנוסף לכל אלו גם תצוגה עילית עם מציאות רבודה בגודל 88". למערכת המולטימדיה קישוריות מלאה הכוללת עדכוני OTA, אפליקציה לשליטה מרחוק, חנות אפליקציות ייעודית, הזרמת מדיה, זיהוי קולי מבוסס AI וחיבור אלחוטי לממשקי השיקוף.
יש גם מערכת שמע מבית B&O עם 20 רמקולים, גג פנורמי עם שקיפות משתנה אלקטרונית, ריפוד עור אמיתי או טבעוני, תאורת לד מלאה עם מטריקס-לד בחזית, מושבים עם כיוון חשמלי, זכרונות, חימום, אוורור ועיסוי, תאורת אווירה דינמית ועוד.
מערכות הבטיחות מציעות את כל המקובל, והן מתבססות על מידע המתקבל משלל חיישנים המאפשרים גם כניסה אוטונומית לחניה. בנוסף, לרכב קישוריות C2X וכך הוא מקבל מידע על סכנות בהמשך הדרך מרכבים אחרים ותשתיות חכמות.