לפני כמעט שנה הציגה ענקית הטכנולוגיה שיאומי את המכונית החשמלית SU7, עם ביצועים מרשימים, טווח ארוך ודגש רב על הטכנולוגיה בתא הנוסעים. כעת מכריזה החברה על תחילת השיווק של גרסה קיצונית במיוחד, שתתחרה בטסלה מודל S פלייד ובזיקר 001 FR.
בדומה לשאר גרסאות הדגם, גם לחדשה שם שנלקח מתחום הטלפונים הניידים בו עושה החברה חיל – מעל גרסת מקס שהיתה עד כה הבכירה בהיצע, מצטרפת כעת ה"אולטרה". לזו שלושה מנועים חשמליים, שניים מאחור עם שליטה על המומנט המועבר לכל אחד מהגלגלים, ועוד אחד מלפנים. ההספק המשולב עומד על 1,548 כ"ס והמומנט מגיע ל-180 קג"מ, ואלו מספקים זינוק 0-100 קמ"ש של 1.98 שניות, התאוצה 0-200 קמ"ש אורכת 5.86 שניות, המיאוץ לרבע מייל דורש 9.23 שניות, והמהירות המרבית מגיעה ל-350 קמ"ש.
את המנועים מזינה סוללה בקיבולת של 93.7 קוט"ש, וטווח הנסיעה לא פורסם. מה שכן פורסם אלו השיפורים למערכת הקירור, שלדברי שיאומי מאפשרת לספק את מלוא הכוח למשך שתי הקפות מלאות במסלול הנורבורגרינג בגרמניה. לחלופין, גם כאשר הסוללה על 20% היא יכולה לספק 70% מהכוח (כמעט 1,100 כ"ס).
מעבר למנועים המחוזקים, ה-SU7 אולטרה קיבלה גם פגושים וחצאיות צד במבנה המשפר את זרימת האוויר, לטובת קירור הסוללה והגדלת כוח ההצמדה – שמגיע עד ל-285 ק"ג אך לא פורסם באיזו מהירות. יש גם כנף אחורית גדולה עשויה קרבון, מתלי אוויר אדפטיביים עם כיול ייחודי, מערכת בלימה קרמית כסטנדרט ומערכת היגוי שונה. סביבת הנהג קיבלה הגה שונה עם כפתורי קיצורי דרך, מושבי ספורט עם תמיכה משופרת, ריפוד משולב עור ואלקנטרה, גימורי קרבון ותפריטים בלעדיים במסך המולטימדיה עם מידע בזמן הנהיגה ולאחריה שיאפשרו לנהג לשפר את זמני ההקפה.
וגם: גרסת האב טיפוס שוברת שיא
מעט לפני ההשקה הרשמית, שיאומי פרסמה כי גרסת האב טיפוס של הדגם שברה את שיא ההקפה במסלול הנורבורגרינג בגרמניה למכונית סדאן עם 4 דלתות. השיא הקודם היה שייך לפורשה טייקאן טורבו GT עם זמן הקפה של כ-7:07 דקות, בעוד השיאומי השלימה הקפה לאחר 6:46.874 דקות בלבד.
עם זאת, חשוב לציין כי גרסת הייצור לא יכולה להתהדר בשיא החדש בעקבות השינויים הרבים. מדגם האב טיפוס הוסר כל האבזור הפנימי למעט מושב הנהג, הוא מצויד בצמיגי סליקס האסורים בכביש הציבורי, ומסיטי הרוח הרבים לא הגיעו לגרסת הייצור הסדרתי.