אלפין, מותג הספורט של רנו שחזר לחיים ב-2017, מכפיל את היצע הדגמים שלו עם חשיפת החשמלית הראשונה בתולדותיו. מדובר ב-A290, סופר-מיני עם ביצועים חמימים ויכולת דינמית גבוהה, המתבססת על רנו 5 שהוצגה מוקדם יותר השנה. מפריסבי היבואנית נמסר כי ה-A290 תגיע לארץ במהלך השנה הבאה, ואז היא תתחרה באבארט 500 ובמובן מסוים גם במיני קופר.
כצפוי, העיצוב של ה-A290 מתבסס בכבדות על רנו 5, אך מוסיף עליו את האווירה הספורטיבית הנדרשת עם פנסים בסגנון מכוניות ראלי בקצה מכסה המנוע, פגושים בעיצוב ספורטיבי, בתי גלגלים מנופחים ואפילו עיצוב ייחודי לדלתות הצד האחוריות בהשראת פתחי האוורור של רנו 5 טורבו האייקונית. אלו הובילו לתוספת של 7 ס"מ לאורך הכללי ו-5 ס"מ לרוחב המכונית, אך שאר הנתונים נותרו כמעט ללא שינוי.
גם בתא הנוסעים יש אווירה ספורטיבית יותר בזכות מושבים קדמיים עם תמיכה משופרת, גלגל הגה ספורטיבי עם לחצני קיצור דרך למצבי הנהיגה, בורר ההילוכים נלקח מהאחות הבנזינית A110 וישנה גרפיקה ייעודית לדגם ביצועים במסכי לוח המחוונים והמולטימדיה. בנוסף, באלפין מדגישים כי כנדרש ממותג יוקרתי, איכות החומרים גבוהה יותר ורשימת האבזור ארוכה.
ה-A290 תציע שתי גרסאות הנעה, ולשתיהן סוללת 52 קוט"ש (ברוטו) – הגדולה בהיצע של רנו 5. לגרסת הבסיס הספק של 180 כ"ס ו-29 קג"מ, בעוד הגרסה הבכירה מציעה מומנט גבוה יותר של 30.6 קג"מ באופן קבוע, לצד הספק זהה במצב הרגיל ו-220 כ"ס ב"בוסט". נתוני הביצועים מצביעים על זינוק של 7.4 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 160 קמ"ש בגרסת הבסיס, והבכירה מקצצת שניה אחת במיאוץ ל-100 קמ"ש ומוסיפה 10 קמ"ש למהירות המרבית. טווח הנסיעה יעמוד על כ-380 ק"מ, קצב הטעינה נע בין 11 קו"ט בעמדה רגילה ועד 100 קו"ט במהירה, ובנוסף יש תמיכה ב-V2L להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים ו-V2G להחזרת חשמל מהרכב לרשת הארצית – למשל בעת הפסקת חשמל.
לדברי אלפין, ה-A290 לא רק חזקה ומהירה יותר מה-5 של חברת האם, אלא גם מהנה יותר לנהיגה. זאת הודות לתת שלדה קדמית חדשה המשפרת את מיקום המנוע, חלוקת משקל של 57% מלפנים ו-43% מאחור, משקל נמוך יחסית למכוניות חשמליות של 1.48 טון ומערכת מתלים בכיול ספורטיבי עם בולמים הכוללים מעצור הידראולי בסוף מהלכם במקום דסקית גומי.
בנוסף, יש חישוקי 19" עם אופציה לצמיגים דביקים המשפרים את האחיזה, ומאחוריהם מערכת בלימה של ברמבו עם קאליפרים וצלחות גדולים יותר. באלפין אומרים כי מדובר במערכת בלימה אלחוטית (Brake by Wire), ובזכותה יש משוב טבעי לנהג גם בעת השימוש בבלימה רגנרטיבית ומעבר חלק בינה לבין הבלמים הרגילים.