פיאט חושפת את הדור הרביעי של פנדה, 13 שנים ארוכות לאחר שהוצג הדגם הנוכחי. הפנדה היא סופר-מיני שראתה אור לראשונה ב-1980, ובכל שנותיה התייחדה במבנה קובייתי ייחודי שסיפק מרחב מחיה נדיב למרות מידות קומפקטיות. מהדור השני ואילך נמכרה גם גרסת הנעה כפולה מוגבהת, ובמהלך השנים הוצגו אינספור מהדורות וגרסאות מיוחדות – חלקן נמכרו לקהל הרחב אך חלק נותר על תקן קונספט.
הפנדה החדשה מתייצבת בין מכונית המיני 500 לדגם הפנאי הקטן 600, ותתחרה בסיטרואן C3 החדשה, רנו 5 וסקודה פאביה. בשלב זה פיאט מפרסמת נתונים חלקיים בלבד, אך כן ידוע כי הדגם מתבסס על פלטפורמת Smart Car – בדומה ל-C3 של סיטרואן. האורך הכללי עומד על 399 ס"מ ובסיס הגלגלים משתרע על 254 ס"מ, ומדובר בתוספת משמעותית של 35 ו-24 ס"מ בהתאמה ביחס לפנדה היוצאת. לכן, השם הרשמי של הדגם הוא גרנדה פנדה.
הפנדה תימכר בגרסאות עם מנועי בנזין או חשמל. כמו בשאר דגמי סטלנטיס העדכניים, גרסת הבנזין תציע מנוע טורבו 1.2 ליטר המפיק 100 כ"ס, והוא משודך לתיבה דו-מצמדית עם שישה הילוכים שבתוכה משולב מערך מיקרו היברידי 48V. מידע על הגרסה החשמלית טרם פורסם, אך ככל הנראה גם היא תהיה זהה לסיטרואן C3, עם מנוע המפיק 113 כ"ס וסוללה בקיבולת של 44 קוט"ש, לצד טווח רשמי של יותר מ-300 קילומטרים.
בפיאט מציינים כי פנדה החדשה חשובה במיוחד עבורם, מכיוון שהיא הראשונה מזה שנים שאינה קשורה ל-500, בעיקר מבחינה עיצובית אך גם מעבר לכך. העיצוב החיצוני אכן קובייתי ונראה יותר כמו קרוסאובר קשוח, והקוביות המרכיבות את השבכה האטומה ויחידות התאורה נעשו בהשראת הדור הראשון של הפנדה. לנו זה מזכיר דווקא את הפיקסלים של יונדאי. תמונות ומידע על תא הנוסעים צפויים להתפרסם בעוד מספר חודשים, לפני תחילת המכירות באירופה. לסיום, באופן מפתיע פיאט מציינת כי הפנדה אמנם גדולה מה-500, אך תהיה זולה ממנה. עדכון: מיבואנית פיאט נמסר כי הפנדה תגיע לארץ במהלך השנה הבאה.