ארגון הבטיחות יורו NCAP מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק שביצע בסבב הראשון לשנה זו לשלושה דגמים: הונדה CRV, טויוטה CHR וניאו EL6 החשמלי.
ה-CRV של הונדה נבחן בשתי רמות אבזור בטיחות – בסיסית המצוידת במצלמה ורדאר בלבד, או מאובזרת יותר עם חבילת "Honda Sensing 360" המוסיפה רדארים היקפיים – וגם הציון הסופי שונה בין הגרסאות. לגרסת הבסיס ציוני משנה של 85% בהגנה על נוסעים בוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל ו-67% בתפקוד מערכות הבטיחות, ואלו מספקים ציון סופי של ארבעה כוכבים. לגרסה הבכירה יותר ציוני משנה זהים בהגנה על נוסעים בוגרים וילדים, אך מערכות הבטיחות מתפקדות ברמה של 79% והודות לכך גם ההגנה על הולכי רגל עולה ל-80% – וכך מקבל הדגם ציון של חמישה כוכבים.
הדגם השני שנבחן הוא טויוטה CHR, והוא היחיד ברשימה שמשווק כעת בארץ. ה-CHR קיבל ציוני משנה של 85% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים והולכי רגל ו-79% בתפקוד מערכות הבטיחות – וציון סופי של 5 כוכבים. עם זאת, הרכב ספג הערות על הגנת אזור האגן ליושבים מאחור שעלולה לגרום לפגיעה (אך לא חמורה), ועל כך שמערכת זיהוי עייפות הנהג מתבססת על אלגוריתם הבודק את סגנון הנהיגה ולא על מצלמה הסורקת את פניו הנחשבת ליעילה יותר.
הרכב האחרון שנבחן בסבב זה הוא ניאו EL6 החשמלי, שזכה לציון מלא של חמישה כוכבים, בזכות ציוני משנה של 93% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 78% בהגנה על הולכי רגל ו-76% בתפקוד מערכות הבטיחות. הדגם זכה לשבחים על החומרה של מערכות הבטיחות, הכוללת מגוון רחב של מצלמות, חיישנים רדארים – וגם לידאר (רדאר לייזר). עם זאת, בארגון ציינו כי במצבים מסויימים הרכב התקשה לזהות כלי רכב דו-גלגליים.
לסיום, אנשי הארגון אמרו כי בכל שלושת הדגמים ראו את הדגש הניתן על "פתרונות מתוחכמים" של מערכות בטיחות אקטיביות, אך מזכירים ליצרני הרכב באשר הם כי אלו מפחיתות את מספר התאונות אך לא מונעות אותן לחלוטין – ולכן חשוב להמשיך ולהשקיע בשיפור הבטיחות הפאסיבית של הרכבים. כך למשל, בשלושת הדגמים שנבחנו אנשי הארגון אמרו כי פריסת כריות האוויר ואזורי ספיגת האנרגיה במרכב לא היו מושלמים כפי שציפו.