לפני כחודש הכריזה אוטו חן מקבוצת בליליוס, על כך שקיבלה את הזיכיון לשיווק מקסוס. נזכיר כי המותג הסיני שייך לתאגיד SAIC הממשלתי (שמחזיק גם ב-MG), ועד כה מכר בישראל על ידי צ'יינה מוטורס מיניוואן חשמלי עם טווח מוגבל, קרוסאובר ודגמים מסחריים.
כעת מבשרים באוטו חן כי ההשקה מחדש של המותג תתבצע עוד לפני סוף השנה, והאולם הראשון מוקם בימים אלו בהרצליה פיתוח. במהלך השנה הבאה יוקמו אולמות תצוגה נוספים ברחבי הארץ, "על מנת להנגיש את הרכבים החשמליים של מקסוס לקהל הרחב".
כפי שדיווחנו בהודעה הקודמת, אוטו חן תשווק שני מיניוואנים מסדרת Mifa, לצידם ארבעה דגמים מסחריים מסדרת אי-דליבר – ולכולם תקינה אירופאית מלאה, טווח נסיעה יעיל ושימושי ומערכות בטיחות אקטיביות.
אלא שבאופן מעניין, כמעט במקביל להודעת אוטו חן, גם UMI יבואנית שברולט וקדילאק הודיעה על השקת מקסוס "כבר בשבועות הקרובים". גם UMI מבטיחה פריסה ארצית של אולמות תצוגה ומרכזי שירות, אך מפרטת יותר על צמד המיניוואנים:
למיפה 9 אורך של 527 ס"מ, ומיפה 7 קטן יותר אך עדיין מרווח הודות ל-490.7 ס"מ. לשני הדגמים מנוע חשמלי המפיק 245 כ"ס, וסוללות בקיבולת של 77 או 90 קוט"ש מספקות טווח של עד 480 ק"מ. שני הדגמים יציעו שבעה או שמונה מושבים, ובמקרה הראשון השורה האמצעית כוללת שני מושבי קפטן עם כיוון חשמלי. בנוסף, רשימת האבזור תציע בין היתר גג פנורמי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12", מערכת מולטימדיה עם מסך 12.3", מערכת שמע עם 12 רמקולים ועוד, לצד מערכות בטיחות אקטיביות וציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
ומה אנחנו חושבים?
ככל הידוע לנו, מדובר בפעם הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל בה מותג רכב אחד משווק במקביל על ידי שני יבואנים רשמיים – ובחוק אין התייחסות לכך. תחרות היא כמובן טובה ותעזור ללקוחות, אך יש גם כמה נקודות שעדיין לא ברורות. על מי משני היבואנים תוטל החובה לספק אחריות במקרה של תקלה, ומה יהיה במקרה של קריאות לתיקון (ריקול)? בנוסף, מה יהיה הבידול שיצטרכו למצוא שני היבואנים – וכמה משמעותיים (אם בכלל) יהיו הפרשי המחיר. יהיה מעניין.