בתחילת השנה יונדאי הציגה את מתיחת הפנים לקרוסאובר החשמלי איוניק 5, שהגיע תחילה לשוק הבית הקוריאני ולאחר מכן גם לאירופה ולישראל. כעת מודיעה יונדאי על השקת הגרסה המחודשת בארצות הברית, ומדובר בדגם הראשון שיוצא משערי המפעל החדש בג'ורג'יה.
בדיוק כמו בשווקים האחרים, גם בארה"ב קיבל הדגם שינויים קלים לעיצוב החיצוני, אבזור עשיר יותר בכל רמות הגימור וסוללות מוגדלות המספקות טווח ארוך יותר. באופן בלעדי לשוק האמריקאי, דגמי איוניק 5 המחודשים מקבלים את חיבור הטעינה NACS של טסלה כחלק משיתוף הפעולה בין החברות, שיאפשר ללקוחות להטעין את הרכב באחת מכ-25 אלף עמדות הסופר-צ'ארג'ר האולטרה מהירות של טסלה. יונדאי מדגישה כי הלקוחות יקבלו ללא תוספת תשלום מתאם לחיבור CCS1 עבור עמדות אחרות. אנחנו נוסיף כי באירופה ובארץ עמדות טסלה מצויידות בחיבור CCS2 בדומה לשאר הרכבים, אך למרות זאת מטעינים את רכבי טסלה בלבד. לצד חידוש חשוב זה, נחשפה גרסה חדשה לדגם בשם XRT, והיא נושא הכתבה הזאת.

הסימול XRT משמש את יונדאי כבר מספר שנים בדגמי טוסון וסנטה-פה, עבור גרסאות עם שיפור קל ליכולת השטח. באיוניק 5 עדכונים אלו כוללים הגבהת מרכב של אינץ' אחד (כ-2.5 ס"מ), פגושים בעיצוב שונה המשפרים מעט את זוויות הגישה והנטישה, וחישוקי 18" בעיצוב ייחודי הנועלים צמיגי AT.
בגרסה זו ההנעה כפולה כמובן, שנותרה ללא שינוי ביחס לגרסאות אחרות של הדגם. שני מנועים מפיקים 325 כ"ס ו-61.7 קג"מ, וסוללת ה-84 קוט"ש החדשה מספקת טווח של 410 ק"מ לפי תקן EPA האמריקאי המחמיר.
בסעיף העיצוב קיבל האיוניק 5 XRT פגושים וחצאיות צד שונים כאמור, וחבילת השחרה מקיפה להם, למסגרת החלונות, מסילות הגג, הסמלים ועוד. בתוך תא הנוסעים גוונים כהים יותר, מושבים קדמיים שונים עם כיתוב XRT, וסימול כזה גם על הדלתות.