חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, משיקה בישראל את איוניק 5N, גרסת הספורט של דגם הפנאי החשמלי. מאז שהוצגה לראשונה ועד עתה, זכתה האיוניק 5N לאינספור פרסים ושבחים על היותה מכונית ספורט חשמלית משובחת בכל רחבי העולם. לדברי כלמוביל, בחודשיים שחלפו מפתיחת האפשרות להזמנה מוקדמת לדגם (עם מחיר השקה של 400 אלף ש"ח), הוזמנו כ-30 מכוניות שמילאו את ההקצאה הראשונית לשוק הישראלי. כעת מחיר הרכב יעמוד על 439,900₪.
מנועים וסוללה
יחידת ההנעה מורכבת משני מנועים חשמליים, היוצרים הנעה כפולה בהספק קבוע של 609 כ"ס ומומנט של 75.5 קג"מ. במצב בוסט הזמין ל-10 שניות ההספק מטפס ל-650 כ"ס והמומנט צומח ל-78.5 קג"מ. במצב זה הזינוק מ-0 ל-100 קמ"ש אורך 3.4 שניות, קיזוז של עשירית השניה ביחס למצב הרגיל, ובכל מקרה המהירות המרבית מגיעה ל-260 קמ"ש. לסוללה מערכת קירור משופרת, והיא מציעה קיבולת של 84 קוט"ש וטווח של 448 ק"מ. הספקי הטעינה לא השתנו מאיוניק 5 רגילה, עם 11 קו"ט בעמדה ביתית ועד 350 קו"ט בעמדה אולטרה מהירה.
אבזור
האיוניק 5N תימכר ברמת גימור אחת, הכוללת חישוקי 21" ומאחוריהם קאליפרים אדומים, מתלים אדפטיביים עם הנמכת מרכב של 2 ס"מ, תאורת לד מלאה, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3", מערכת מולטימדיה עם מסך זהה וחיבור לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, זיהוי פקודות קוליות, מצלמות 360 מעלות עם תצוגת השטח המת בלוח המחוונים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מערכת שמע עם 10 רמקולים מבית Bose, בלם יד חשמלי עם אוטו-הולד, בורר מצבי נהיגה, משטח טעינה אלחוטית לנייד, תאורת אווירה, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור, גג פנורמי, תצוגה עילית, מראה מרכזית דיגיטלית, מפתח חכם, חימום להגה ולכל המושבים, אוורור למושבים הקדמיים, ריפוד משולב עור ואלקנטרה, דלת תא מטען חשמלית, חניה אוטונומית עם הפעלה כאשר הנהג מחוץ לרכב ותא נוסעים עם מושבי באקט ועיצוב שונה לקונסולה המשפר את האחיזה בגוף הנוסעים.
בתחום הבטיחות יש 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי ותמיכה בחציית צומת, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על מרכזו, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים אקטיבי עם התרעה על תנועה חוצה מאחור ובלימה והתרעה על רכב חולף בעת פתיחת דלת, זיהוי תמרורים, התרעה על עייפות הנהג, מערכת למניעת שכחת ילדים ואורות גבוהים אוטומטיים.
מעבר לכך, הדגם כולל שלל שדרוגים ליכולת הספורטיבית מבית סדנת N כגון חיזוקי שלדה, מערכות היגוי ובלימה משופרות, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, ומערכות אלקטרוניות רבות. ביניהן: מצב בוסט, בקרת שיגור, כוונון חלוקת המומנט בין הצירים ושמירה על ביצועי הסוללה בהתאם לסוג המסלול (דראג, ספרינט, סיבולת ועוד) ומצב דריפט. לסיום, עבור חובבי הבנזין יונדאי שילבה שתי מערכות. מצב N e-Shift המחקה את תיבת ה-7 הילוכים הדו-מצמדית של i30N ומאפשר להעביר הילוכים (על ידי פקדי הרגנרציה שמאחורי ההגה), יחד עם N active sound+ המדמה את מנוע ה-2 ליטר טורבו של אותו דגם, מספקים תחושה של רכב בנזין לכל דבר ועניין.