מותג היוקרה של פורד, לינקולן, חושף את הדור החמישי של דגם הפנאי הענק נביגטור. הרכב הושק לראשונה ב-1998, וכיום הוא מתחרה בעיקר בקאדילק אסקלייד (שגם הוא התחדש לאחרונה) ואינפיניטי QX80 הפונים לשוק האמריקאי, לצד מרצדס GLS וב.מ.וו X7. המותג לא משווק בישראל באופן רשמי, אך ניתן להעריך כי בדומה לדור היוצא – גם החדש יגיע לארץ במספרים נמוכים במסגרת היבוא האישי והמקביל.
מפרט טכני
נביגטור החדש מתבסס על מהדורה משודרגת של שלדת הסולם ששירתה את הדור היוצא. נתוני המידות גדולים בס"מ ספורים לכל צד, וכמקובל בקטגוריה יש שתי גרסאות אורך. לרגילה אורך כללי של 533.4 ס"מ ובסיס גלגלים שמשתרע על 311.1 ס"מ, לצד רוחב של 202.3 ס"מ וגובה של 198.1 ס"מ. הגרסה הארוכה מצוידת בתוספת של 30.2 ס"מ לאורך הכללי ו-22.9 ס"מ לבסיס הגלגלים.
בדומה לשלדה, גם יחידת הכוח נלקחה מהדור היוצא ועברה מספר שיפורים ושינויים. חשמל? לא כאן. מה שכן יש זה מנוע בנזין V6 טווין-טורבו בנפח 3.5 ליטרים, המפיק 440 כ"ס ו-70.4 קג"מ. אלו עוברים לארבעת הגלגלים דרך תיבה אוטומטית עם 10 הילוכים, ונתוני הביצועים וצריכת הדלק טרם פורסמו.
עיצוב ואבזור
העיצוב החיצוני נראה כמו מתיחת פנים עדינה לדור הקודם, עם חזית הכוללת פנסים חדשים ושבכה מוגדלת. הפרופיל דומה אך מאכלס חישוקי ענק בקוטר של 22-24 אינץ', ובחלק האחורי יחידות תאורה צרות יותר. לראשונה בדגם תציע לינקולן דלת תא מטען מפוצלת להכנסה נוחה של חפצים, ושלושה סגנונות עיצוב לבחירת הלקוחות – ביניהם אחת ספורטיבית עם אלמנטים מושחרים.
בניגוד לחלק החיצוני, תא הנוסעים חדש לחלוטין. עיקרו דשבורד חלק שבחלקו המרוחק (מתחת לשמשה הקדמית) מסך קמור בגודל 48", ובמרכזו מסך נוסף בגודל 11" המשמש כפאנל שליטה על בקרת האקלים ועל אותו מסך מרוחק. מערכת המולטימדיה מתבססת על מערכת ההפעלה אנדרואיד אוטומוטיב של גוגל, וכוללת קישוריות 5G ושירותי רשת מלאים מבית ענקית הטכנולוגיה – כולל אפליקציה לשליטה מרחוק, עדכוני OTA, חנות אפליקציות ייעודית, הזרמת מדיה ועוד.
רשימת האבזור ארוכה מאוד, ותכלול בין היתר 7 מושבים בתצורת 2-2-3, חימום לכל המושבים, כיוון חשמלי ואוורור לארבעת הקדמיים, לשניים הקדמיים ביותר גם מצב שכיבה, בקרת אקלים עם פתחי מיזוג לכל שורות המושבים ומערכת בישום, מתלי אוויר, וילונות חשמליים לחלונות הצד ועוד ועוד. בתחום הבטיחות קיימות כל המערכות המקובלות, ושלל החיישנים הקיימים עבורם מאפשרים גם נהיגה אוטונומית מלאה בכבישים רבים בארה"ב, המכונה אצל חברת האם פורד BlueCruise.