כארבע שנים לאחר שנחשף, קאדילק מבצעת מתיחת פנים לדור החמישי של דגם הפנאי הענק אסקלייד. הרכב מתחרה במרצדס GLS וב.מ.וו X7, ובמסגרת החידוש קיבל עיצוב חיצוני בולט-עוד-יותר, תא נוסעים חדש ומאובזר עד מעל הגג ורק יחידת ההנעה נותרה ללא שינוי. מ-UMI, יבואנית המותג היוקרתי, נמסר כי אסקלייד המחודש יגיע לארץ רק בחצי השני של 2025.
כאמור, העיצוב החיצוני בולט יותר הודות לחזית עם יחידות תאורה חדשות, שבכה מעודכנת ואפשרות לתאורה סביבה. יש גם פגושים בעיצוב חדש, חתימת תאורה שונה בפנסים האחוריים, צבעי מרכב נוספים ועיצוב חדש לחישוקי ה-22". אם אלו לא מספקים אתכם, מעתה יוצעו גם חישוקי גלגלים בקוטר מופרך של 24 אינץ'.
עיצוב תא הנוסעים חדש לחלוטין, ורובו נלקח ישירות מאסקלייד IQ החשמלי. בחלקו העליון של הדשבורד מסך קמור בגודל 55", שמחולק לשני אזורי תצוגה. חלקו השמאלי והמרכזי בגודל של 35" משמשים את לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, ובימין מסך 20" עבור הנוסע עם ציפוי המונע מהנהג לראות את המוצג בו בזמן הנסיעה. מערכת המולטימדיה מתבססת על מערכת ההפעלה אנדרואיד אוטומוטיב של גוגל, וזו כוללת חנות אפליקציות ייעודית, הזרמת מדיה, אפליקציה לשליטה מרחוק, עדכוני OTA, חיבור אלחוטי לממשקי השיקוף ועוד.
רשימת האבזור כמעט בלתי נגמרת, וכוללת שמונה מושבים, מסכי 12.6" להזרמת מדיה לכל היושבים מאחור, כיוון חשמלי, זכרונות, חימום, אוורור ועיסוי לכל המושבים, תצוגה עילית עם מציאות רבודה משופרת, מערכת לראיית לילה, מערכת שמע מבית AKG עם 19, 36 או 40 רמקולים, וילונות חשמליים לחלונות הצד, תאורת אווירה דינמית, מקרר ומקפיא, מתלי אוויר אדפטיביים עם שינוי גובה הרכב בטווח של 10 ס"מ ועוד ועוד. כאופציה בתוספת תשלום ניתן להוסיף את מערכת סופר קרוז המספקת נהיגה אוטונומית מלאה בכבישים מהירים בארה"ב וקנדה, פתיחה וסגירה חשמלית לדלתות הצד, וגם גרסה מהודרת גם שבעה מושבים, כאשר בשורה השניה צמד מושבי קפטן עם שני משטחי טעינה אלחוטית, שולחן עבודה מתקפל ומסך מרכזי לשליטה על הגדרות הרכב.
מי שנותר ללא שינוי הוא מנוע הבנזין העצום, שמציע כבעבר מבנה אמריקאי מסורתי של V8 ונפח של 6.2 ליטרים, ומשודך לתיבה אוטומטית עם 10 הילוכים ולהנעה כפולה. בגרסה הרגילה הוא מפיק 420 כ"ס ו-63.2 קג"מ, ובגרסת V הספורטיבית נוסף מגדש-על שמעלה את ההספק ל-682 כ"ס ואת המומנט ל-90.2 קג"מ. לסיום נזכיר כי את האסקלייד הענק תוכלו לרכוש בגרסה רגילה, או ב-ESV ארוכה-עוד-יותר. זו מציעה אורך כללי של 576.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 340.7 ס"מ, לעומת 538.5 ו-307.1 ס"מ בהתאמה בגרסה הרגילה; הרוחב והגובה ללא שינוי בין הגרסאות, עם 215.8 ו-193.8 ס"מ בהתאמה.