ארגון הבטיחות האירופאי יורו NCAP מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק שביצע בחודש החולף. בסבב זה נבחנו חמישה דגמים, מהם שלושה סינים-חשמליים וארבעה שזכו בציון המרבי של חמישה כוכבים.
שני הדגמים החשובים ביותר עבור הצרכן הישראלי הם זיקר 001 וזיקר X, שהם היחידים ברשימה שנמכרים כעת אצלנו. למכונית הסלון החשמלית זיקר 001 ציוני משנה של 89% בהגנה על מבוגרים, 88% בהגנה על ילדים, 84% בהגנה על הולכי רגל ו-83% בתפקוד מערכות הבטיחות. לקרוסאובר הקטן זיקר X ציונים טובים אף יותר עם 91% בהגנה על מבוגרים ו-90% בהגנה על ילדים, וציון זהה ל-001 בפגיעה בהולך רגל ובפעולת מערכות הבטיחות.
בארגון שיבחו את הבטיחות של שני הדגמים, והוסיפו כי ל-X ממוצע הציונים הגבוה ביותר לשנת 2024. עם זאת הם ציינו כי ההתרעות של מערכות הבטיחות רבות ועלולות לגרום להסחת דעת, והזכירו כי בהמשך יבחנו גם את נושא זה.
דגם סיני-חשמלי נוסף שנבחן הוא מקסוס MIFA 7, מיניוואן עם שבעה מושבים ואח קטן ל-MIFA 9 שנבחן בסוף 2022. גם דגם זה קיבל את הציון המרבי של 5 כוכבים, בזכות ציוני משנה של 92% בהגנה על מבוגרים ו-87% לילדים, 81% בהגנה על הולכי רגל ו-75% בפעולת מערכות הבטיחות. הדגם האחרון שנבחן וקיבל חמישה כוכבים הוא הדור החדש של פולקסווגן טיגואן, עם ציוני משנה של 83% למבוגרים, 88% על ילדים, 84% בהגנה על הולכי רגל ו-78% לפעולת מערכות הבטיחות.
לצד אלו, בארגון התאכזבו מתוצאות המבחנים של פורד טורנאו קסטום – גרסת הנוסעים של המסחרית הבינונית טרנזיט קסטום. הדגם נבחן עם חבילת בטיחות בסיסית או מורחבת, ובשני המקרים קיבל ציונים של 75% בהגנה על מבוגרים ו-86% בהגנה על ילדים. בגרסה עם הבטיחות הבסיסית ההגנה על הולכי רגל קיבלה ציון של 77% ומערכות הבטיחות קיבלו ציון של 53% – ואלו סיפקו ציון סופי של שלושה כוכבים בלבד. לגרסה עם חבילת הבטיחות המורחבת מערכות הבטיחות קיבלו ציון של 62% וגם ההגנה על הולכי רגל השתפרה ל-83%, ואלו הוסיפו את הכוכב הרביעי לציון הסופי.
לסיום, הארגון מודיע כי דגם הפנאי החשמלי רנו סניק אי-טק מקבל ציון של חמישה כוכבים בתקן של שנת 2022, על בסיס המבחנים שנערכו למגאן אי-טק עליו הוא מבוסס.