יותר מ-40 שנה חלפו מאז שרנו הציגה את הדגם האייקוני 5 טורבו לראשונה. בבסיס, זו היתה גרסה ספורטיבית לסופר-מיני המצליחה של החברה. בפועל, שלדת והנעת המכונית עברו שינויים כה רבים, כמו הסרת המושב האחורי לטובת התקנת מנוע מרכזי, הרחבת מפשק הסרנים, עיצוב חיצוני מנופח שנועד לשפר את זרימת האוויר לקירור המנוע ועוד.
התוצאה היתה מדהימה, והמכונית המיתולוגית מבוקשת עד היום בקרב אספני רכב. כעת, כשנה לאחר שביצעה מהלך דומה עם רנו 5 הרגילה – החברה מציגה יורשת חשמלית גם ל-5 טורבו. בשלב זה מדובר בדגם קונספט העונה לשם רנו 5 טורבו 3E, אך ברנו מבטיחים כי גרסת הייצור תגיע במהלך 2025.
בדיוק כמו ב-5 טורבו המקורית, גם בדגם החדש לא מדובר רק בתוספת מנוע מחוזק, כפי שנעשה באלפין A290, אלא בשיפור כל שלדת הרכב. חלקים רבים ממנה עשויים מקרבון על מנת להפחית במשקל, וההנעה האחורית (במקום קדמית ברנו 5 הרגילה) מורכבת משני מנועים, בצמוד לכל גלגל, עם שליטה מדויקת על המומנט המועבר. ההספק המשולב עומד על יותר מ-500 כ"ס, והזינוק מ-0 ל-100 קמ"ש יארך כ-3.5 שניות.
כצפוי, לדגם הקונספט עיצוב מוחצן במיוחד. בניגוד לרוב המקרים שבהם גרסת הייצור הסדרתי מאבדת אלמנטים רבים, במכונית מוחצנת ומיוחדת שכזו סביר להניח שחלקים רבים כן ימשיכו לגרסת הייצור. החלק הבולט ביותר, תרתי משמע, הוא בתי הגלגלים המנופחים והדיפיוזר האחורי העצום. אלו נועדו לשפר את יציבות הרכב, הן על ידי זרימת האוויר ושיפור כוח ההצמדה, והן על ידי מפשק הסרנים המורחב.