חברת טלקאר, יבואנית המותג הסיני סרס, משיקה גרסה חדשה של דגם הפנאי החשמלי 5. כזכור, הדגם הגיע לארץ לפני שנה, ומאז נמכרו ממנו יותר מ-1,500 יחידות. הוא מתחרה ב-MG מארוול וסקייוול ET5, וגם בדגמים בעלי שם כמו טסלה מודל Y, סקודה אניאק ויונדאי איוניק 5. את דעתנו על הדגם תוכלו לקרוא במבחן שפרסמנו בקישור כאן.
כעת מגיעה גרסה מחודשת של הדגם, ושמו השתנה ל-M5. בסין הדגמים נמכרים במקביל, הדגם הוותיק תחת המותג סרס בעוד זה המחודש שמגיע כעת נקרא שם Aito M5. השינויים בחזית עדינים, וכוללים פגוש שונה המוותר על התאורה ה"זולגת" מהפנסים. בפרופיל ומאחור ההבדל בולט יותר, עם מבנה SUV קלאסי המוותר על הגג המשתפל וסיומת הדמוי-קופה של סרס 5 המוכר. ה-M5 ארוך מ-5 ב-7.5 ס"מ, ונפח תא המטען הקדמי עומד על 80 ליטרים במקום 67. שאר המידות ללא שינוי.
כבעבר יוצעו שתי גרסאות הנעה, אחורית או כפולה, אך הן מעט חלשות יותר. לגרסת הבסיס מנוע יחיד עם 268 כ"ס ו-36.7 קג"מ, המספק זינוק של 7.1 שניות ל-100 ומהירות מרבית של 200 קמ"ש. לשם השוואה, בדגם הקודם היו 295 כ"ס, 42.8 קג"מ, 6.8 שניות ו-180 קמ"ש. לגרסה הבכירה מנוע אחורי זהה, אך נוסף מנוע קדמי שמביא להספק משולב של 489 כ"ס ו-68.8 קג"מ. כאן התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.5 שניות והמהירות המרבית מעט גבוהה יותר עם 210 קמ"ש, אך עדיין מדובר בנתונים טובים פחות מהדגם היוצא; לו היו 576 כ"ס ו-95.8 קג"מ שהספיקו לזינוק של 4.2 שניות, ומצד שני המהירות המרבית הוגבלה ל-200 קמ"ש.
לשתי הגרסאות סוללה בקיבולת של 80 קוט"ש, עם תמיכה בטעינת AC בקצב של 11 קו"ט וטעינת DC מהירה עד 100 קו"ט. למרות שמדובר בסוללה זהה לדגם היוצא והמנועים חלשים יותר, טווח הנסיעה התקצר ועומד על 480 ק"מ בגרסת ההנעה האחורית (500 בדגם הקודם) ו-450 ק"מ בגרסה עם שני המנועים (483 קודם). יתכן כי ההבדל טמון במבנה שפוגע בזרימת האוויר.
גרסת ההנעה האחורית כוללת חישוקי 20", תאורת לד מלאה, משטח טעינה אלחוטית לנייד, מצלמות 360 מעלות עם אפשרות לתיעוד הנסיעה, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מערכת לחניה אוטונומית, גג פנורמי, דלת תא מטען חשמלית, מפתח חכם, תאורת אווירה, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25", מערכת מולטימדיה עם מסך 15.6", שיקוף הטלפון, זיהוי פקודות קוליות, עדכוני OTA, אפליקציה לשליטה מרחוק, חימום לכל המושבים, לקדמיים גם כיוון חשמלי ואוורור, מושב נהג עם זכרונות, ריפוד עור נאפה ומערכת בישום וטיהור אוויר. גרסת ההנעה הכפולה מוסיפה תצוגה עילית ומושבים קדמיים עם עיסוי.
אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על מרכזו, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים עם התרעה על תנועה חוצה מאחור, התרעה על רכב חולף בעת פתיחת דלת, אורות גבוהים אוטומטיים והתרעה על עייפות הנהג.
מחיר סרס M5:
- הנעה אחורית – 224,900₪
- הנעה כפולה – 244,900₪
לרוכשים עד לתאריך 25/10 תוצע חבילת הטבות הכוללת:
- הנחה של 3,000₪ ממחיר המחירון
- שלושה טיפולים ראשונים בחינם
- חבילת גלישה למשך שנה והתקנת אפליקציות מקומיות
- עמדת טעינה במחיר מוזל.