ג'ילי, המוכרת היטב בישראל בזכות הקרוסאובר גיאומטרי C, מחזיקה בשלל חברות בת – זיקר, וולוו, לינק&קו, לוטוס, סמארט ועוד. אך בעוד אלו נכנסו לשוק האירופאי בשנים האחרונות, חלקן הצליחו יותר ואחרות פחות, חברת האם נותרה מחוץ למשחק החשוב.
כעת מכריזה ג'ילי כי גם היא תחל בקרוב למכור את דגמיה באירופה, והרכב הראשון שיניח את גלגליו על כבישי היבשת יהיה EX5 – דגם פנאי שבסין משווק תחת תת-המותג גלקסי בשם E5. מיבואנית ג'ילי נמסר כי ה-EX5 יגיע גם אלינו, וזה צפוי לקרות ברבעון הראשון של 2025.
מידות והנעה
בניגוד לגיאומטרי C המוכר, EX5 מבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית, אך מדובר ב-GEA המתקדמת פחות מ-SEA המשרתת את זיקר, סמארט, וולוו ושאר חברות הבת של ג'ילי. אורכו של ה-EX5 עומד על 461 ס"מ, רוחבו 190 ס"מ, הוא מתנשא לגובה של 167 ס"מ, בסיס הגלגלים משתרע על 275 ס"מ ונפח תא המטען עומד על 461 ליטר ועד 1,877 ליטרים עם קיפול המושבים. בהשוואה למתחרה BYD, ה-EX5 מתייצב בין אטו3 לסיל U – וקרוב יותר לזה האחרון. למרות זאת, בשוק הסיני תג המחיר מתחיל בכ-16 אלף דולר, וקרוב יותר לאטו3. האם גם אצלנו תהיה בשורה בתג המחיר?
בסין משווק הדגם עם מספר גרסאות הנעה, אך ככל הנראה לאירופה (ואלינו) יגיע רק עם הבכירה ביותר. לזו הנעה קדמית בהספק של 218 כ"ס ו-32.6 קג"מ, ותאוצה של 6.9 שניות מעמידה ועד ל-100 קמ"ש. הסוללה, בקיבולת של 60.2 קוט"ש, מציעה טווח של 530 ק"מ לפי התקן הסיני, וניתן לצפות כי בתקן WLTP האירופאי המספרים יהיו סביב ה-430 ק"מ. מדובר ב"סוללות הזהב" החדשות של ג'ילי, הבנויות בכימיית LFP וביחס לסוללות אחרות מסוג זה מציעות צפיפות אנרגיה גבוהה יותר, טעינה מהירה יותר (ההספק לא פורסם, אך טעינת 10-80% תארוך 20 דקות) ומספר מחזורי טעינה גבוה יותר.
אבזור
כמקובל ברכבים המגיעים מסין, עיצוב תא הנוסעים מינימליסטי וכמעט שאינו כולל כפתורים פיזיים. במקומם, יש מסך מולטימדיה גדול (15.4") השולט על האבזור העשיר. זה כולל גם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25", תצוגה עילית, משטח טעינה אלחוטית מהיר, שקעי טעינה לכל הנוסעים, מושבים קדמיים עם כיוון חשמלי, חימום ואוורור, בקרת אקלים מפוצלת, עדכוני OTA, אפליקציה לשליטה מרחוק ועוד, לצד כל מערכות הבטיחות המקובלות.
תגובה אחת
בגדול מחכה לרכב הזה.
הבעיה שמגיע אחרי עליית המס, ובהשווואה למחיר של האטו 3, שהוא הוגן וסביר למדי,
חושש שהמחיר כבר יהיה סביב 200, וזה כבר יותר מדי, ויפגע משמעותית באטרקטיביות.