סקודה הציגה אמש (ד') את הדור השני של קודיאק, הדגם הראשון שלה עם שבעה מושבים שהוצג ב-2016 והפך במהירות לדגם הפנאי הנמכר ביותר של היצרן הצ'כי. הדור החדש גדול מקודמו, מאובזר יותר ובהתאם לתקופה גם ירוק יותר. מהיבואנית צ'מפיון נמסר כי קודיאק החדש יגיע לארץ ברבעון השלישי בשנה הבאה.
בדומה לפאסאט וטיגואן של חברת האם פולקסווגן (וסופרב החדשה שתיחשף בקרוב גם היא), גם קודיאק החדש מתבסס על פלטפורמת MQB evo. היא מציעה מידות של 475.8 ס"מ לאורך (+6.1), רוחב של 186.4 ס"מ (-1.8), גובהו 165.7 (-2.4) ובסיס הגלגלים באורך של 279.1 ס"מ (ללא שינוי). תוספת האורך הביאה להגדלת נפח תא המטען, שעומד בגרסת ה-7 מקומות על 340 ליטרים מאחורי השורה השלישית – לעומת 233 בלבד בדור היוצא, 845 ליטרים עם קיפולה ו-910 ליטר בגרסת ה-5 מקומות. בנוסף, בסקודה אומרים כי מרווח הראש בשורה השלישית טוב מבעבר.
העיצוב החיצוני מציג התקדמות משמעותית אך לא מהפכה מוחלטת, ובחזית נשמרת החלוקה של הפנסים לשני מפלסים. עם זאת, השבכה מזכירה מעט את אניאק החשמלי, ובדומה אליו גם כאן היא מוארת ברמות הגימור הגבוהות. בפרופיל הרכב נראה דינמי יותר, גם בזכות קורה D משופעת עם צביעה קונטרסטית, וחלקו האחורי של הרכב חדש לחלוטין. גם תא הנוסעים משלב בין קווים חדשים לשמירה על אלמנטים מוכרים, כמו למשל פתחי המיזוג בצידי הדשבורד. מסך המולטימדיה הגדול נלקח מאניאק, ובורר ההילוכים עבר אל מאחורי ההגה – מה שמאפשר להגדיל את תאי האחסון בקונסולה המרכזית.
אבזור
רשימת האבזור הארוכה כוללת תאורת לד מלאה עם אופציה למטריקס-לד, חישוקים בקוטר 17-20 אינץ', בולמים אדפטיביים מדור חדש, ריפודי בד, שילוב עור ואלקנטרה או עור מלא בהתאם לרמת הגימור, לוח מחוונים דיגיטלי 10.25", משטח טעינה אלחוטית לשני מכשירים במקביל, תצוגה עילית, מושבים קדמיים עם כיוון חשמלי, חימום, אוורור ולראשונה בסקודה גם עיסוי, חניה אוטונומית עם זיכרון של 50 המטרים האחרונים ו-5 מיקומים שונים, מערכת מולטימדיה חדשה לחלוטין עם מסך 10.4" או 12.9", קישוריות מלאה עם עדכוני OTA, חיבור אלחוטי לממשקי השיקוף ואפליקציה לשליטה מרחוק וממשק "חוגות חכמות"; שלושת החוגות הפיזיות בממשק בקרת האקלים כוללות מסך קטן במרכזן, המאפשר לשנות את פעולתן. כך למשל, החוגה האמצעית יכולה לשנות את עוצמת המאוורר, אך גם את בורר מצבי הנהיגה ועוצמת השמע.
בתחום הבטיחות נוספו תמיכה בחציית צומת, זיהוי הולכי רגל גם בנסיעה לאחור, התרעה על רכב חולף בעת פתיחת דלת, בקרת שיוט אדפטיבית משופרת עם מעבר נתיב אוטונומי וסנכרון למערכת הניווט המתאים את המהירות לתנאי הדרך, ומערכת אוטונומית לעצירת הרכב בצידי הדרך במקרה שהנהג אינו מגיב.
מנועים
קודיאק החדש יציע גרסאות משופרות של מנועי הדור היוצא. למנועי הטורבו בנזין נוספה מערכת מיקרו היברידית 48V, ומנוע ה-1.5 ליטר שומר על הספק 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ. למנוע ה-2 ליטר בנזין הספק משופר של 204 כ"ס ו-32.6 קג"מ, ולגרסאות הדיזל נפח זהה ושתי רמות הספק: 150 כ"ס ו-36.7 קג"מ בבסיסית, 193 ו-40.8 בבכירה. לכל המנועים תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים, וההנעה קדמית בגרסאות הבסיס וכפולה בבכירות.
אך החידוש העיקרי הוא הצגת גרסת פלאג-אין, שככל הנראה לא תגיע לארץ בשל ביטול הטבת המס בינואר 2024. היא מבוססת על מנוע הבנזין 1.5 ליטר, ומפיקה יחד עם המנוע החשמלי 204 כ"ס ו-36.5 קג"מ. כאן התיבה מציעה שישה הילוכים, וסוללה בקיבולת של 25.7 קוט"ש מספקת טווח של "יותר מ-100 קילומטרים" ותומכת בטעינה של 11 קו"ט בעמדה רגילה ועד 50 קו"ט בעמדת DC מהירה. גרסת זו תוצע רק עם חמישה מושבים, ובשל מיקום הסוללה נפח תא המטען מצטמצם ל-745 ליטרים.