לפני שנה חשפה סקודה את הדור השני של קודיאק – דגם הפנאי שמתחרה בפיג'ו 5008, יונדאי סנטה פה ואחרים. בזמן שחלף מאז הצטרפו רמות גימור וגרסאות הנעה, והוא אף הספיק לנחות בישראל. כעת משלימה החברה הצ'כית את היצע הגרסאות, עם הצגת RS הספורטיבית.
יחידת ההנעה נלקחה מהדור הקודם, אך עברה שיפורים קלים. למנוע הטורבו בנזין יש נפח של 2 ליטרים, והוא מפיק 265 כ"ס ו-40.8 קג"מ – תוספת של 20 כ"ס ו-3 קג"מ. תיבת ההילוכים דו-מצמדית עם 7 הילוכים, ההנעה כפולה, ואלו מספקים תאוצה של 6.3 שניות ומהירות מרבית של 231 קמ"ש.
לצד המנוע המחוזק, קודיאק RS מצויד במערכת היגוי שונה, מערכת בלימה משופרת ומתלים אדפטיביים כסטנדרט – עם כיול נוקשה יותר ביחס לדגמים הרגילים.
ההבדלים בעיצוב כוללים חישוקי 20" בלעדיים ומאחוריהם קאליפרים אדומים, פגושים בעיצוב ספורטיבי וחבילת השחרה מקיפה. בסביבת הנהג תפגשו מושבים קדמיים ספורטיביים, ריפוד משולב עור ואלקנטרה, שילוב צבעים שחור ואדום, הגה שונה, דוושות אלומיניום וגרפיקה שונה במסכים.