פולקסווגן חושפת את טיירון (Tayron), קרוסאובר בינוני עם 7 מושבים שמחליף את הטיגואן אולספייס כמתחרה לסקודה קודיאק, יונדאי סנטה-פה וקיה סורנטו. כאן המקום לציין כי בסין נעשה שימוש בשם זה כבר מ-2018, וכעת הוא מגיע גם לאירופה כחלק מיצירת בידול בין טיגואן הקומפקטי לדגם המוגדל בעל שבעת המושבים. לארץ הטיירון צפוי להגיע במהלך השנה הבאה.
מידות ומנועים
כמו שאר הדגמים בקבוצת פולקסווגן, גם טיירון מתבסס על פלטפורמת MQB evo ומציע מידות של 477 ס"מ לאורך, רוחבו 184.9 ס"מ, גובהו 166 ס"מ ובסיס הגלגלים משתרע על 279.1 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 345 ליטר מאחורי השורה השלישית, וצומח ל-850 ליטר עם קיפולה.
לטיירון מגוון יחידות הנעה. בתחום הטורבו בנזין יש מנוע 1.5 ליטר עם מערכת מיקרו היברידית 48V ו-150 כ"ס, או מנוע 2 ליטר המפיק 204 כ"ס בגרסת ההנעה הקדמית ו-265 כ"ס בגרסת ההנעה הכפולה. לגרסת הדיזל יש מנוע 2 ליטר עם 193 כ"ס, והנעה כפולה כסטנדרט.
בנוסף, יש שתי גרסאות פלאג-אין המבוססות על מנוע טורבו בנזין 1.5 ליטר. הן מפיקות 204 או 272 כ"ס, ומצוידות בסוללת 19.7 קוט"ש המספקת טווח חשמלי של "יותר מ-100 קילומטרים". הסוללה תומכת בטעינת AC בקצב של 11 קו"ט, וגם בטעינה מהירה בהספק של 50 קו"ט – עניין שמתחיל להיכנס גם לדגמי פלאג-אין.
עיצוב ואבזור
עיצוב החזית והחלק האחורי דומה-אך-שונה ביחס לטיגואן, עם שפת עיצוב דומה אך שינויים הכוללים מכסה מנוע אנכי יותר ביחס לחזית, חתימת תאורה שונה, פגושים שונים ועוד. בפרופיל ההבדלים בולטים יותר, עם פרופורציות שונות בגלל תוספת האורך ועיצוב שונה לקורה C, ובתוך תא הנוסעים ההבדל מסתכם בפתחי מיזוג שונים.
רשימת האבזור תציע, כסטנדרט או בתוספת תשלום, תאורת לד מלאה עם מטריקס-לד בחזית, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25", מערכת מולטימדיה עם מסך 12.9 או 15 אינץ' וקישוריות מלאה, תצוגה עילית, מערכת שמע מבית הרמן קרדון, בקרת אקלים מפוצלת ל-3, מושבים קדמיים עם כיוון חשמלי, חימום, אוורור ועיסוי, בולמים אדפטיביים ועוד, לצד כל מערכות הבטיחות המקובלות. לסיום, גרסאות ההנעה הכפולה יכללו כסטנדרט וו גרירה מקורי עם קיפול חשמלי, המספק כושר גרירה של עד 2.5 טון.
2 תגובות
"מתחיל להיכנס"…
במיצוביש phev קיים כבר 10 שנים…
צודק, אבל דגם אחד זה לא כל השוק. לאחרונה זה נהיה נפוץ יותר.