כשמונה חודשים חלפו מאז שהוצג הדור החדש של אאודי A5, שכבר הספיק להגיע לארץ ולמעשה ממשיך יותר את ה-A4 היוצאת מאשר את קודמו. בשלב ההשקה הוצגה המכונית עם מנועי בנזין ודיזל, וכעת מצטרפות שתי גרסאות פלאג-אין. לא נמסר לנו מידע בנוגע לשיווק הגרסאות הירוקות בארץ, אך נעדכן בכל התפתחות שתהיה.
לשתי הגרסאות יש מנוע 2 ליטר טורבו בנזין המפיק 252 כ"ס, ולצידו מנוע חשמלי המותקן בתוך תיבת ה-7 הילוכים הדו-מצמדית ומוסיף 142 כ"ס. קווי הדמיון בין הגרסאות ממשיכים, ולשתיהן הנעה כפולה "קוואטרו", סוללה בנפח 20.7 קוט"ש (נטו) המספקת טווח חשמלי של עד 110 ק"מ ותומכת בטעינת AC בקצב של 11 קו"ט, ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש.
מה בכל זאת שונה? לגרסת הבסיס הספק משולב שעומד על 299 כ"ס, ולכן התאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 5.9 שניות וצריכת הדלק במצב ההיברידי 15.8 ק"מ לליטר. לגרסה הבכירה יותר יש 365 כ"ס, ובהתאם הזינוק מתקצר ל-5.1 שניות וצריכת הדלק מידרדרת ל-14.9 ק"מ לליטר.
ביחס לשאר גרסאות ה-A5, ההבדלים כאן עדינים במיוחד. בחלק החיצוני יש את פתח הטעינה וכיתוב "e-Hybrid", ובתוך הרכב ההבדל הנראה לעין מסתכם בגרפיקה שונה במסכי לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה. בנוסף, מנופי העברת ההילוכים מאחורי ההגה משמשים בחלק ממצבי הנהיגה לשליטה על עוצמת הבלימה הרגנרטיבית, ובמסך המולטימדיה הנהג יכול לבחור בין מצבי השימוש בחשמל: עכשווי, שמירה לשלב מאוחר יותר בנסיעה, או מצב אוטומטי שעושה שימוש במערכת הניווט והמצלמה הקדמית על מנת לספק את צריכת האנרגיה היעילה ביותר. לסיום, תוספת הסוללה משפיעה על נפח תא המטען. בגרסת הסדאן הוא הצטמצם מ-445 ל-331 ליטר, ובגרסת הסטיישן מ-476 ל-361 ליטרים.