פורד חושפת את הדור החמישי של אקספדישן – דגם הפנאי הענק שהוצג לראשונה ב-1997 ומתחרה בשברולט סברבן. למעשה מדובר בגרסה מהודרת פחות של לינקולן נביגטור החדש, וכמוהו ובניגוד לדגמים קומפקטיים יותר של פורד – האקספדישן לא צפוי להגיע לארץ ביבוא רשמי.
מפרט טכני
אקספדישן החדש מתבסס על שלדת הסולם של הדור היוצא, אך זו עברה שורת שיפורים ושדרוגים. לדברי פורד, השלדה זהה לזו שקיימת בטנדרים מסדרה F, אך מתלים במבנה וכיול שונה מספקים את הנוחות הנדרשת ברכב נוסעים. כבעבר האקספדישן יוצע בגרסה "קצרה" או ארוכה (מאוד) בשם MAX.
לגרסה הרגילה אורך כולל של 533 ס"מ ובסיס גלגלים שמשתרע על 311 ס"מ, בעוד גרסת MAX המוארכת מציעה נתונים של 563 ו-334 ס"מ בהתאמה. לשתי הגרסאות רוחב של 203 ס"מ וגובה שמתנשא ל-198 ס"מ, ואלו מבטיחים מרווח עצום לכל שמונת הנוסעים. בפורד מציינים כי גם כאשר כל המושבים בשימוש, תא המטען מציע נפח גדול של 611 ליטר בגרסה הרגילה, או עצום עם 1,022 ליטר במוארכת.
על הנעת המכונית המגודלת אחראי מנוע בנזין טווין-טורבו בנפח של 3.5 ליטרים ובמבנה V6. הוא מפיק בגרסת הבסיס 400 כ"ס ו-66.3 קג"מ, ובבכירה יש 440 כ"ס ו-70.5 קג"מ. הכוח עובר דרך תיבה אוטומטית עם 10 הילוכים, להנעה אחורית או כפולה – בהתאם לגרסה ורמות הגימור.
עיצוב ואבזור
בעוד העיצוב החיצוני דומה לדור הקודם ונראה כמו מתיחת פנים מקיפה, תא הנוסעים חדש לחלוטין. רשימת האבזור כוללת מסך קמור בגודל 24" בחלק המרוחק של הדשבורד (מתחת לשמשה הקדמית) המשלב בין לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, מסך נוסף למולטימדיה, מערכת הפעלה אנדרואיד אוטומוטיב עם אפליקציה לשליטה מרחוק, עדכוני OTA, חנות אפליקציות ייעודית, הזרמת מדיה, סייעת קולית גוגל אסיסטנט או אמזון אלקסה, יצירת נקודה חמה לעד 10 מכשירים בו זמנית, בקרת אקלים מפוצלת ל-4 עם פתחי מיזוג בכל שורות המושבים, שקעי טעינה מהירה לכל המושבים, מצלמות 360 מעלות, סיוע אוטונומי בחניה ובחיבור לנגרר, דלת תא מטען חשמלית מפוצלת, מושבים עם כיוון חשמלי, חימום ואוורור ושלל מערכות בטיחות הכוללות גם את מערכת BlueCruise המאפשרת נהיגה אוטונומית בכבישים רבים בארה"ב.
לסיום, האקספדישן יציע שלוש חבילות עיצוב אותן ניתן לשייך למגוון רמות גימור. ל-Stealth עיצוב ספורטיבי וחבילת השחרה, "פלטינום אולטימייט" כוללת עיצוב יוקרתי עם גימורי כרום רבים, ו-Termor המיועדת לשטח מוצעת לראשונה באקספדישן. היא כוללת עיצוב "קשוח" יותר, לצד מתלים בכיול שונה עם הגבהת מרכב (מרווח הגחון עומד על 26.9 ס"מ לעומת 22.2 בשאר הגרסאות), הנעה כפולה כסטנדרט, נעילת דיפרנציאל אחורי, צמיגי שטח בקוטר 33" ומיגון גחון מקורי.