הונגצ'י משיקה בישראל שני דגמים חשמליים

מותג היוקרה הסיני משיק בישראל את מכונית הסדאן EH7 ודגם הפנאי EHS7 | שניהם מציעים עד 610 כ"ס, עד 655 ק"מ, אבזור נדיב ומחיר תחרותי

לפני קרוב לשלוש שנים הגיע לארץ מותג היוקרה הסיני הונגצ'י (Hongqi, דגל אדום), השייך לתאגיד FAW ודגמיו משמשים את בכירי הממשל הקומוניסטי – כולל נשיא סין. בישראל הונגצ'י שיווקה דגם אחד בלבד, שלא זכה להצלחה רבה – מאז ועד עתה נמכרו כ-220 יחידות.

כעת, באיחור קל ביחס להבטחה המקורית, חברת סמלת היבואנית מכריזה על השקת שני דגמים חדשים, שנכנסים לקטגוריות המבוקשות ביותר בשוק החשמלי. עם מפרט טכני מרשים, אבזור נדיב ותג מחיר תחרותי – מקווים בחברה לשפר את נתוני המסירות של המותג הרדום.

הונגצ'י EH7

מכונית הסדאן EH7 הושקה באמצע השנה שעברה, ומציעה מידות של מכונית סלון המתחרה בפולקסווגן ID.7 וזיקר 001. עם זאת, בדומה לאקספנג P7 היא שומרת על תג מחיר של דגמים מעט קטנים יותר – כמו טסלה מודל 3 ו-BYD סיל. ה-EH7 מתבססת על פלטפורמה חשמלית ייעודית חדשה של היצרן, שמציעה מידות של 498 ס"מ לאורך, רוחב שעומד על 191.5 ס"מ, גובהה 149 ס"מ ובסיס הגלגלים משתרע על 3 מטרים. נפח תא המטען האחורי 400 ליטרים, מלפנים יש 48 ליטר נוספים ובנוסף יש יכולת גרירה של עד 1,000 ק"ג.

ה-EH7 מגיעה לישראל עם שלוש גרסאות הנעה וסוללה, ולכולן מהירות מרבית של 190 קמ"ש וטעינה בהספק של 11 או 250 קו"ט בהתאם לסוג העמדה. לגרסת הבסיס יש מנוע אחורי המפיק 340 כ"ס ו-45.9 קג"מ, וסוללה בנפח 85 קוט"ש. אלו מספקים תאוצה של 6.2 שניות, לצד טווח שמגיע ל-510 ק"מ בתקן האירופאי WLTP. גרסת הביניים לונג ריינג' מציעה את אותו המנוע, אך סוללה מוגדלת בקיבולת של 111 קוט"ש. כאן הזינוק 0-100 קמ"ש אורך 5.8 שניות, וטווח הנסיעה צומח ל-655 קילומטרים. גרסת "פרפורמנס" הבכירה מוסיפה מנוע קדמי, היוצר הנעה כפולה בהספק משולב של 610 כ"ס ו-77.1 קג"מ. בגרסה זו מוצעת רק הסוללה הגדולה, ונתוני הביצועים עומדים על זינוק של 3.5 שניות לצד טווח של 640 ק"מ.

ברשימת האבזור, גרסת הבסיס צמודה לרמת הגימור "Core". זו כוללת חישוקי 19", תאורת לד מלאה, מצלמות 360 מעלות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, שמשות קדמיות אקוסטיות לשיפור בידוד הרעשים, גג פנורמי, ריפוד עור טבעוני, חימום להגה ולכל המושבים, לקדמיים גם כיוון חשמלי ומערכת כניסה/יציאה נוחה, מושב נהג עם זכרונות, תאורת אווירה, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 6", בורר מצבי נהיגה, מערכת חניה אוטונומית, מערכת מולטימדיה עם מסך 15.5", זיהוי פקודות קוליות, עדכוני OTA ואפליקציה לשליטה מרחוק, משטח טעינה אלחוטית לנייד, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור ודלת תא מטען חשמלית.

ברמת הגימור לונג ריינג' יש בנוסף תאורה חיצונית מתקדמת יותר ומערכת שמע משודרגת עם 12 רמקולים (במקום 10). גרסת פרפורמנס הבכירה מוסיפה חישוקים בעיצוב שונה, מערכת בלימה של ברמבו עם קאליפרים אדומים, תצוגה עילית, ריפוד עור אמיתי וכיוון חשמלי להגה.

בתחום הבטיחות, לכל הגרסאות אבזור זהה הכולל 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי ותמיכה בחציית צומת, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על מרכזו, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים עם התרעה על תנועה חוצה מאחור ובלימה, התרעה על רכב חולף בעת פתיחת דלת, אורות גבוהים אוטומטיים, זיהוי תמרורים, התרעה על עייפות הנהג וסיוע אוטונומי במעבר נתיב. הרכב טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי.

הונגצ'י EHS7

הדגם השני שהונגצ'י מביאה לארץ הוא רכב הפנאי EHS7. הוא מתבסס על אותה פלטפורמה של EH7 ומציע נתונים דומים. עם מידות של 492.5 ס"מ לאורך, רוחב של 195 ס"מ, גובה שמתנשא ל-168 ס"מ ובסיס גלגלים שמשתרע על 3 מטרים – ההונגצ'י EHS7 גדול יותר מטסלה מודל Y ואקספנג G6, ומתחרה באקספנג G9 ו-BYD טאנג – אך בדומה לראשון מציע רק חמישה מושבים. מאחוריהם יש תא מטען בנפח 456 ליטרים, ומתחת ל"מכסה המנוע" עוד 62 ליטרים. כמו כן, יש יכולת גרירה של עד 1.5 טונות.

יחידות ההנעה זהות ל-EH7 הסדאנית, אך כאן המהירות המרבית מגיעה ל-200 קמ"ש. בכל הגרסאות טעינת AC אפשרית בקצב של 11 קו"ט, וטעינת DC מהירה אפשרית עד 250 קו"ט. בגרסת הבסיס יש מנוע אחורי עם 340 כ"ס ו-45.9 קג"מ, וסוללת 85 קוט"ש. אלו מספקים תאוצה של 6.5 שניות, לצד טווח של 475 ק"מ. גרסת הביניים לונג ריינג' מציעה את אותו מנוע, אך עם סוללה מוגדלת בנפח 111 קוט"ש. התאוצה מתקצרת ל-6.3 שניות, וטווו הנסיעה צומח ל-600 קילומטרים. בגרסת פרפורמנס נוסף מנוע קדמי, ונוצרת הנעה כפולה בהספק משולב של 610 כ"ס ו-77.1 קג"מ. יחד עם אותה סוללת 111 קוט"ש מתקבלים זינוק 0-100 קמ"ש תוך 3.9 שניות וטווח של 540 ק"מ בין טעינות.

גרסת הבסיס צמודה לרמת הגימור "Core", שמציעה חישוקי 21", תאורת לד מלאה, מצלמות 360 מעלות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, ריפוד עור טבעוני, חימום להגה ולכל המושבים, לקדמיים גם כיוון חשמלי, אוורור ועיסוי, מושב נהג עם זכרונות, תאורת אווירה, גג פנורמי, שמשות קדמיות אקוסטיות, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 6", בורר מצבי נהיגה, בלם יד חשמלי עם אוטו-הולד, מערכת לחניה אוטונומית, מערכת מולטימדיה עם מסך 15.5", זיהוי פקודות קוליות, אפליקציה לשליטה מרחוק ועדכוני OTA, מערכת שמע עם 12 רמקולים, משטח טעינה אלחוטית לנייד, מפתח חכם, סגירה רכה לדלתות, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור ודלת תא מטען חשמלית.

גרסת לונג ריינג' מוסיפה מפתח חכם מתקדם יותר, כיוון חשמלי להגה, מערכת שמע משודרגת עם 19 רמקולים, מערכת בישום, מערכת בלימה משופרת של ברמבו עם קאליפרים אדומים, מוטות מייצבים אקטיביים ומערכת כניסה/יציאה נוחה. בגרסת פרפורמנס יש גם ריפוד עור אמיתי ודיפון דמוי עץ.

בתחום הבטיחות כל הגרסאות מציעות 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי ותמיכה בחציית צומת, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על מרכזו, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים עם התרעה על תנועה חוצה מאחור ובלימה והתרעה על רכב חולף בעת פתיחת דלת, אורות גבוהים אוטומטיים, זיהוי תמרורים, התרעה על עייפות הנהג וסיוע אוטונומי במעבר נתיב.

מחירים

  • EH7 הנעה אחורית – 199,900₪
  • EH7 לונג ריינג' – 229,900₪
  • EH7 פרפורמנס – 269,900₪
  • EHS7 הנעה אחורית – 229,900₪
  • EHS7 לונג ריינג' – 259,900₪
  • EHS7 פרפורמנס – 289,900₪

בשני הדגמים האחריות על כלל הרכב תינתן למשך 5 שנים או 150 אלף ק"מ, ועל הסוללה למשך 8 שנים או 160,000 ק"מ – המוקדם מביניהם. בתקופת ההשקה תינתן הטבה של חבילת "ראש שקט" הכוללת 3 טיפולים בחינם.

המידע היה מועיל?

שתפו את הפוסט ברשתות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך?..

חברת פריסבי ועמותת אור ירוק במיזם להגברת המודעות לזהירות בדרכים

על רקע העליה המדאיגה בנפגעי תאונות דרכים מחד וחוסר הפעולה של הממשלה מנגד - יוזמה פרטית שואפת להגביר את הבטיחות בדרכים בקרב נהגי העתיד

יונדאי מציינת 30 שנות פעילות בישראל

כלמוביל יבואנית יונדאי חוגגת 30 שנה להשקת המותג הקוריאני | במהלך השנים נמכרו יותר מ-750 אלף מכוניות מ-34 דגמים שונים - מי המובילים?

חדשות

18/04/2025

אין תגובות

אאודי מציגה את גרסת הסדאן של A6 הבנזינית

זמן קצר אחרי גרסת הסטיישן, אאודי מציגה את מכונית הסלון בעלת מנועי הבעירה הפנימית גם במרכב סדאן | היא תגיע לארץ במחצית השניה של השנה

חדשות

17/04/2025

אין תגובות

רנו משדרגת את הדגמים החשמליים מגאן וסניק

שני דגמי הפנאי החשמליים של רנו מקבלים יכולות טעינה מתקדמות יותר ושיפור לאבזור בתא הנוסעים | מועד השיווק בישראל לא ידוע

חדשות

17/04/2025

אין תגובות

חיפוש

פוסטים אחרונים:

חברת פריסבי ועמותת אור ירוק במיזם להגברת המודעות לזהירות בדרכים

על רקע העליה המדאיגה בנפגעי תאונות דרכים מחד וחוסר הפעולה של הממשלה מנגד - יוזמה פרטית שואפת להגביר את הבטיחות בדרכים בקרב נהגי העתיד

חדשות

18/04/2025

אין תגובות

יונדאי מציינת 30 שנות פעילות בישראל

כלמוביל יבואנית יונדאי חוגגת 30 שנה להשקת המותג הקוריאני | במהלך השנים נמכרו יותר מ-750 אלף מכוניות מ-34 דגמים שונים - מי המובילים?

חדשות

18/04/2025

אין תגובות

אאודי מציגה את גרסת הסדאן של A6 הבנזינית

זמן קצר אחרי גרסת הסטיישן, אאודי מציגה את מכונית הסלון בעלת מנועי הבעירה הפנימית גם במרכב סדאן | היא תגיע לארץ במחצית השניה של השנה

חדשות

17/04/2025

אין תגובות

רנו משדרגת את הדגמים החשמליים מגאן וסניק

שני דגמי הפנאי החשמליים של רנו מקבלים יכולות טעינה מתקדמות יותר ושיפור לאבזור בתא הנוסעים | מועד השיווק בישראל לא ידוע

חדשות

17/04/2025

אין תגובות

צ'רי מציעה שנה טעינה בחינם לרוכשי FX החשמלי

פריסבי יבואנית צ'רי יוצאת במבצע ומעניקה 6,000₪ לטעינת הרכב בשנה הראשונה | המטרה: הנגשת הרכב החשמלי גם ללא עמדת טעינה ביתית

מבצעים

17/04/2025

אין תגובות

בנטלי מוסיפה גרסאות חדשות לדגמי פליינג ספור וקונטיננטל GT

צמד דגמי הפאר שהוצגו בשנה שעברה מקבלים גרסאות חדשות, עם קצת פחות כוח לצד עיצוב וכיול נינוחים ויוקרתיים יותר שהולמים את מותג הפאר

חדשות

17/04/2025

אין תגובות

ג'אקו 5 עושה את דרכו לישראל – עם מגוון גרסאות הנעה

כלמוביל יבואנית ג'אקו מכריזה כי בקרוב תשיק אח קטן לדגם המוכר | ה-5 יציע בתחילה גרסאות בנזין או חשמלית עם 420 ק"מ, ובהמשך גם היברידית

חדשות

17/04/2025

אין תגובות

צ'רי טיגו 8 פלאג-אין במבחן

לדגם ה-7 מושבים הפופולרי נוספה לאחרונה גרסה ירוקה וחסכונית בדלק - אך גם עם שינויים נוספים | האם הנוסחה היעילה נותרה? והאם היא מומלצת? בדקנו

מבחנים

14/04/2025

1 תגובות

אפריל 2025: תוצאות מבחני הריסוק של היורו NCAP

ארגון הבטיחות האירופאי בחן בחודש החולף שבעה דגמים, וכולם קיבלו חמישה כוכבים | יחד עם זאת, חלק מהדגמים הסינים ספגו הערות על איכות הרכבה לקויה

חדשות

11/04/2025

אין תגובות

הקרוסאובר החשמלי סמארט #5 מקבל גרסה ספורטיבית

הדגם הגדול ביותר בתולדות סמארט מקבל את הגרסה החזקה ביותר בתולדות החברה - עם 646 כ"ס וזינוק של 3.8 שניות למאה קמ"ש | בישראל בחודש אוגוסט

חדשות

11/04/2025

אין תגובות