לפני קרוב לשלוש שנים הגיע לארץ מותג היוקרה הסיני הונגצ'י (Hongqi, דגל אדום), השייך לתאגיד FAW ודגמיו משמשים את בכירי הממשל הקומוניסטי – כולל נשיא סין. בישראל הונגצ'י שיווקה דגם אחד בלבד, שלא זכה להצלחה רבה – מאז ועד עתה נמכרו כ-220 יחידות.
כעת, באיחור קל ביחס להבטחה המקורית, חברת סמלת היבואנית מכריזה על השקת שני דגמים חדשים, שנכנסים לקטגוריות המבוקשות ביותר בשוק החשמלי. עם מפרט טכני מרשים, אבזור נדיב ותג מחיר תחרותי – מקווים בחברה לשפר את נתוני המסירות של המותג הרדום.
הונגצ'י EH7
מכונית הסדאן EH7 הושקה באמצע השנה שעברה, ומציעה מידות של מכונית סלון המתחרה בפולקסווגן ID.7 וזיקר 001. עם זאת, בדומה לאקספנג P7 היא שומרת על תג מחיר של דגמים מעט קטנים יותר – כמו טסלה מודל 3 ו-BYD סיל. ה-EH7 מתבססת על פלטפורמה חשמלית ייעודית חדשה של היצרן, שמציעה מידות של 498 ס"מ לאורך, רוחב שעומד על 191.5 ס"מ, גובהה 149 ס"מ ובסיס הגלגלים משתרע על 3 מטרים. נפח תא המטען האחורי 400 ליטרים, מלפנים יש 48 ליטר נוספים ובנוסף יש יכולת גרירה של עד 1,000 ק"ג.
ה-EH7 מגיעה לישראל עם שלוש גרסאות הנעה וסוללה, ולכולן מהירות מרבית של 190 קמ"ש וטעינה בהספק של 11 או 250 קו"ט בהתאם לסוג העמדה. לגרסת הבסיס יש מנוע אחורי המפיק 340 כ"ס ו-45.9 קג"מ, וסוללה בנפח 85 קוט"ש. אלו מספקים תאוצה של 6.2 שניות, לצד טווח שמגיע ל-510 ק"מ בתקן האירופאי WLTP. גרסת הביניים לונג ריינג' מציעה את אותו המנוע, אך סוללה מוגדלת בקיבולת של 111 קוט"ש. כאן הזינוק 0-100 קמ"ש אורך 5.8 שניות, וטווח הנסיעה צומח ל-655 קילומטרים. גרסת "פרפורמנס" הבכירה מוסיפה מנוע קדמי, היוצר הנעה כפולה בהספק משולב של 610 כ"ס ו-77.1 קג"מ. בגרסה זו מוצעת רק הסוללה הגדולה, ונתוני הביצועים עומדים על זינוק של 3.5 שניות לצד טווח של 640 ק"מ.
ברשימת האבזור, גרסת הבסיס צמודה לרמת הגימור "Core". זו כוללת חישוקי 19", תאורת לד מלאה, מצלמות 360 מעלות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, שמשות קדמיות אקוסטיות לשיפור בידוד הרעשים, גג פנורמי, ריפוד עור טבעוני, חימום להגה ולכל המושבים, לקדמיים גם כיוון חשמלי ומערכת כניסה/יציאה נוחה, מושב נהג עם זכרונות, תאורת אווירה, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 6", בורר מצבי נהיגה, מערכת חניה אוטונומית, מערכת מולטימדיה עם מסך 15.5", זיהוי פקודות קוליות, עדכוני OTA ואפליקציה לשליטה מרחוק, משטח טעינה אלחוטית לנייד, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור ודלת תא מטען חשמלית.
ברמת הגימור לונג ריינג' יש בנוסף תאורה חיצונית מתקדמת יותר ומערכת שמע משודרגת עם 12 רמקולים (במקום 10). גרסת פרפורמנס הבכירה מוסיפה חישוקים בעיצוב שונה, מערכת בלימה של ברמבו עם קאליפרים אדומים, תצוגה עילית, ריפוד עור אמיתי וכיוון חשמלי להגה.
בתחום הבטיחות, לכל הגרסאות אבזור זהה הכולל 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי ותמיכה בחציית צומת, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על מרכזו, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים עם התרעה על תנועה חוצה מאחור ובלימה, התרעה על רכב חולף בעת פתיחת דלת, אורות גבוהים אוטומטיים, זיהוי תמרורים, התרעה על עייפות הנהג וסיוע אוטונומי במעבר נתיב. הרכב טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי.
הונגצ'י EHS7
הדגם השני שהונגצ'י מביאה לארץ הוא רכב הפנאי EHS7. הוא מתבסס על אותה פלטפורמה של EH7 ומציע נתונים דומים. עם מידות של 492.5 ס"מ לאורך, רוחב של 195 ס"מ, גובה שמתנשא ל-168 ס"מ ובסיס גלגלים שמשתרע על 3 מטרים – ההונגצ'י EHS7 גדול יותר מטסלה מודל Y ואקספנג G6, ומתחרה באקספנג G9 ו-BYD טאנג – אך בדומה לראשון מציע רק חמישה מושבים. מאחוריהם יש תא מטען בנפח 456 ליטרים, ומתחת ל"מכסה המנוע" עוד 62 ליטרים. כמו כן, יש יכולת גרירה של עד 1.5 טונות.
יחידות ההנעה זהות ל-EH7 הסדאנית, אך כאן המהירות המרבית מגיעה ל-200 קמ"ש. בכל הגרסאות טעינת AC אפשרית בקצב של 11 קו"ט, וטעינת DC מהירה אפשרית עד 250 קו"ט. בגרסת הבסיס יש מנוע אחורי עם 340 כ"ס ו-45.9 קג"מ, וסוללת 85 קוט"ש. אלו מספקים תאוצה של 6.5 שניות, לצד טווח של 475 ק"מ. גרסת הביניים לונג ריינג' מציעה את אותו מנוע, אך עם סוללה מוגדלת בנפח 111 קוט"ש. התאוצה מתקצרת ל-6.3 שניות, וטווו הנסיעה צומח ל-600 קילומטרים. בגרסת פרפורמנס נוסף מנוע קדמי, ונוצרת הנעה כפולה בהספק משולב של 610 כ"ס ו-77.1 קג"מ. יחד עם אותה סוללת 111 קוט"ש מתקבלים זינוק 0-100 קמ"ש תוך 3.9 שניות וטווח של 540 ק"מ בין טעינות.
גרסת הבסיס צמודה לרמת הגימור "Core", שמציעה חישוקי 21", תאורת לד מלאה, מצלמות 360 מעלות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, ריפוד עור טבעוני, חימום להגה ולכל המושבים, לקדמיים גם כיוון חשמלי, אוורור ועיסוי, מושב נהג עם זכרונות, תאורת אווירה, גג פנורמי, שמשות קדמיות אקוסטיות, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 6", בורר מצבי נהיגה, בלם יד חשמלי עם אוטו-הולד, מערכת לחניה אוטונומית, מערכת מולטימדיה עם מסך 15.5", זיהוי פקודות קוליות, אפליקציה לשליטה מרחוק ועדכוני OTA, מערכת שמע עם 12 רמקולים, משטח טעינה אלחוטית לנייד, מפתח חכם, סגירה רכה לדלתות, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור ודלת תא מטען חשמלית.
גרסת לונג ריינג' מוסיפה מפתח חכם מתקדם יותר, כיוון חשמלי להגה, מערכת שמע משודרגת עם 19 רמקולים, מערכת בישום, מערכת בלימה משופרת של ברמבו עם קאליפרים אדומים, מוטות מייצבים אקטיביים ומערכת כניסה/יציאה נוחה. בגרסת פרפורמנס יש גם ריפוד עור אמיתי ודיפון דמוי עץ.
בתחום הבטיחות כל הגרסאות מציעות 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי ותמיכה בחציית צומת, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על מרכזו, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים עם התרעה על תנועה חוצה מאחור ובלימה והתרעה על רכב חולף בעת פתיחת דלת, אורות גבוהים אוטומטיים, זיהוי תמרורים, התרעה על עייפות הנהג וסיוע אוטונומי במעבר נתיב.
מחירים
- EH7 הנעה אחורית – 199,900₪
- EH7 לונג ריינג' – 229,900₪
- EH7 פרפורמנס – 269,900₪
- EHS7 הנעה אחורית – 229,900₪
- EHS7 לונג ריינג' – 259,900₪
- EHS7 פרפורמנס – 289,900₪
בשני הדגמים האחריות על כלל הרכב תינתן למשך 5 שנים או 150 אלף ק"מ, ועל הסוללה למשך 8 שנים או 160,000 ק"מ – המוקדם מביניהם. בתקופת ההשקה תינתן הטבה של חבילת "ראש שקט" הכוללת 3 טיפולים בחינם.