לחסוך בדרך אחרת – יונדאי i10 במבחן (מתיחת פנים, ידני)

בזמן שהדלק לא מפסיק להתייקר רבים מנסים לחסוך באמצעות המעבר לרכב חשמלי - אך גם המחיר של דגמים אלו עולה | האם הדגם הזול בישראל מספק את הסחורה?

רכישת רכב היא השניה בגודלה למשק בית אחרי קניית דירה. ואם בעבר המשפט הזה היה בעיקר מרגיז, בשנתיים האחרונות מחירי הרכבים לא הפסיקו לטפס וכיום הוא ממש מכביד. ג'יפונים משפחתיים עולים כיום כ-170-180 אלף שקלים, ומדובר בגרסת הבסיס; הגרסאות החזקות או המאובזרות ביותר מטפסות לאזור החיוג של כמעט רבע מיליון שקל.

אך האם אנחנו באמת צריכים את אותם דגמים גדולים ויקרים שמקשים על מציאת חניה וצריכת הדלק שלהם גבוהה? הפעם לקחנו למבחן את יונדאי i10 שעברה מתיחת פנים לאחרונה, בגרסה הידנית שעולה 78,900₪ (בעת כתיבת שורות אלו) ומחזיקה בתואר הרכב הזול ביותר בישראל. בדקנו האם היא שימושית מספיק, מה הפשרות שהיא דורשת – והאם יש צורך לשלם כפליים ומעלה על קרוסאובר מפונפן?

עיצוב

כבעבר ה-i10 מציעה עיצוב נאה ועדכני, בעיקר בחזית הכוללת פנסים מחודדים ושבכה רחבה. במבט מהצד ובמיוחד מאחור בולט המבנה הצר והגבוה של הרכב, היוצר פרופורציות מעט מאתגרות למראה. מתיחת הפנים הוסיפה תאורת יום חדשה בצורת כוורת בצידי הגריל הקדמי, אך בגרסה מוזלת זו נותרה תאורת היום העגולה מהדגם לפני החידוש והשינויים ביחס אליו מינוריים במיוחד.

ה-i10 מתייחדת בקטגוריה בכך שלמרות מידותיה היא לא נראית או מרגישה זולה, אך בגרסה הידנית והזולה ביותר כן יש אלמנטים הנותנים את התחושה שקצת חסכו עלינו. כך למשל הפנסים שאינם כוללים תאורת לד כלל, וגלגלי ה-14" מפלדה עם צלחת קישוט מפלסטיק.

תא הנוסעים

בדומה לעיצוב החיצוני, גם בתא הנוסעים התחושה היא שמדובר ברכב נאה ועדכני, אך פה ושם קיצצו מטעמי חיסכון. פתחי המיזוג העגולים בקצוות הדשבורד והמסגרת ללוח המחוונים ומערכת המולטימדיה מקנים תחושה של רכב גדול ויקר יותר. מצד שני איכות החומרים בסיסית במיוחד עם פלסטיק פשוט ונוקשה בכל מקום שתחפשו, וגם הגוון השחור שולט באופן מוחלט ויוצר תחושה חשוכה. לזכות ה-i10 יאמר כי איכות ההרכבה טובה מאוד.

הכניסה לרכב נוחה, והראות החוצה טובה לכל כיוון – למעט אולי השמשה האחורית שמעט קטנה. ההגה מתכוון רק מעלה-מטה ולא קדימה-אחורה ומעט מקשה על מציאת תנוחת נהיגה נוחה. המרווח מעולה ומפתיע לכל כיוון, אך באופן אישי כדי למצוא את נקודת החיבור בדוושת המצמד נאלצתי לשבת קרוב וגבוה ואז המרווח לברכיים גבולי. לנהג יש משענת יד, והמיקום שלה ביחס לידית ההילוכים נוח במיוחד – נהדר! ליושבים מלפנים פתרונות אחסון יעילים, עם תא כפפות גדול אך לא מואר ותאים סבירים בדלתות.

כצפוי, רשימת האבזור לא ארוכה ועיקרה מערכת מולטימדיה עם מסך 8" שנראה קטן יותר בגלל המסגרת הגדולה סביבו, והגרפיקה בו מיושנת אך נוחה ופשוטה לתפעול. הוא תומך באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ויש גם מצלמת רוורס באיכות בסיסית, בקרת שיוט רגילה ומזגן מכני. במתיחת הפנים נוסף לוח מחוונים עם ספרות דיגיטליות למהירות והסל"ד ומחשב דרך עם מסך 4.2", ושקע ה-USB לטעינה הוחלף ל-Type-C. אבזור הבטיחות עשיר ביחס למתחרים וכולל 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על מרכזו, אורות גבוהים אוטומטיים, התרעה על עייפות הנהג ומערכת למניעת שכחת ילדים (מבוססת אלגוריתם). עם זאת, המערכות הרגישו מעט "היסטריות" מהרצוי בכמות הצפצופים ואופן הפעולה.

הכניסה לשורה השניה נוחה בזכות דלת שנפתחת בזווית רחבה, אך הראש עלול לפגוש את הקורה מעל הפתח. גם כאן המרווח מפתיע לטובה, והוא מעולה גם לגבוהים – לראש, לברכיים ולכפות הרגליים. לרוחב יש מקום לשני מבוגרים, אך נוסע שלישי לא יכנס; שלושה ילדים או מתבגרים יכנסו בדוחק קל. יש כאן תאים קטנים בדלתות ותא קטן בקצה הקונסולה המרכזית (ולידו גם שקע טעינה). פתחי מיזוג, תאורה או אפילו כיסים בגב המושבים? לא כאן.

לתא המטען פתח רחב ובגובה סביר, והדלת (הידנית כמובן) קלילה אך לא נפתחת מאוד גבוה וגבוהים יצטרכו להיזהר על הראש. בנוסף, הכיסוי הקשיח לתא המטען לא עולה יחד איתה וחבל. המבנה של תא המטען רחב, ועמוק לגובה אך לא לאורך. אין כאן ווי עיגון או שקע טעינה, אבל כן וו תליה ותאורה – ואפילו גלגל חלופי.

מנוע וביצועים

על הנייר יחידת הכוח היא לא הצד החזק של ה-i10, וגם לא חזקה באופן כללי. מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.2 ליטר עם 84 כ"ס ו-12 קג"מ המשודך לתיבה ידנית כאמור עם חמישה הילוכים מביאים לנתונים לא מלהיבים של 12.6 שניות מהיציאה מהמקום ועד שמגיעים ל-100 קמש, לצד מהירות מרבית שעומדת על 171 קמ"ש. אגב, הגרסה הרובוטית עצלה עוד יותר עם "זינוק" של 15.8 שניות מעמידה למאה קמ"ש, אך המהירות המרבית זהה.

כבר לא זוכרים מתי נפגשנו בפעם הקודמת

לחיצה על המצמד, סיבוב של המפתח בסוויץ' והורדת בלם היד הידני – אנחנו לא זוכרים רכב מבחן מכני כל כך. יוצאים לדרך והתחושות שונות לחלוטין מההבטחות של דפי הקטלוג. ההילוכים עם יחסי העברה הקצרים מספקים יציאה זריזה מהמקום ותחושה של רכב "תזזיתי". בתוך העיר ה-i10 עומדת בקצב התנועה בקלות והביצועים מספקים בהחלט, אך בנסיעה בינעירונית המצב קצת מורכב יותר. בשיוט רגוע לא חסר כוח, אך המנוע ניצב בסל"ד גבוה (100 קמ"ש בכ-2,500 סל"ד) והרעש יוצר תחושה שהוא מתאמץ. תחת עומס הרכב הקטן מרגיש חסר כוח, ועל עקיפות קצרות בתוואי מאומץ תיאלצו לוותר. עם זאת, לרכב שנועד להיות בעיקר בעיר זה מספיק בהחלט. חיסרון אחד שמצאנו הוא דוושת המצמד שיש לה מהלך ארוך ונקודת הצימוד קשה למציאה – בדיוק הפוך מידית ההילוכים הברורה והנוחה לתפעול.

צריכת הדלק מעולה ממש, ונעמדה על כמעט 14 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית, בשיוט רגוע מחוץ לעיר חצינו את ה-22 ק"מ לליטר, ובסיכום ימי המבחן המד התייצב על 17.1 ק"מ לליטר. מדהים!

נוחות והתנהגות

ה-i10 נועדה לעיר, וככזאת היא רכה ונינוחה. שברים קטנים וכביש מחוספס היא משככת בצורה טובה, אבל פסי האטה או בורות גדולים יותר גורמים לרכב טלטלה – גם בגלל בסיס הגלגלים הקצר. מחוץ לעיר הרכב מרגיש טוב ובטוח בדרך כלל, אך על כביש גלי לא מספיק מרוסן.

עם זאת, הבעיה מחוץ לעיר היא דווקא בידוד הרעשים שלא הרשים. רעשי הכביש חודרים כבר מ-70 קמ"ש, רעשי הרוח מצטרפים ב-90 קמ"ש ובמהירות כביש 6 נוכחים הרבה מעבר לרצוי, ותחת עומס המנוע מייצר רעש מתכתי ולא נעים.

בכביש המפותל הרכב מתגלה ככיפי ומהנה בזכות התיבה המערבת את הנהג, ולמרות המתלים הרכים שגורמים לרכינת מרכב מורגשת אך לא מוגזמת. להגה משקל טוב והוא כמעט ללא שטח מת, הבלמים מגיבים כראוי ועם הדוושה הברורה קל למנן את עוצמת הבלימה – ואלו נותנים ביטחון לנהג, שעלול להיפגע במקרה של תת היגוי המגיע בפתאומיות.

סיכום

יונדאי i10 היא אמנם מכונית עירונית, אך הופתענו לגלות כי היא יכולה לשמש גם את מי שיוצא ממנה מדי פעם בלי יותר מדי פשרות. היא מרווחת (לארבעה) ונוחה באופן מפתיע, חסכונית בדלק, והביצועים מספקים במרחב המחיה הטבעי שלה וגם לא גרועים מדי באזורים אחרים. בצד החובה: רשימת האבזור בסיסית למדי, הפלסטיק הנוקשה והצבע השחור יוצרים תא נוסעים קודר (בגרסאות היקרות יותר שילוב צבעים משפר את המצב) ובידוד הרעשים לא מרשים.

האמת שאנחנו יכולים לחיות עם חסרונות כאלו, מה שמביא אותנו למסקנה מהמבחן. בפני עצמם 80 אלף שקלים הם לא מעט כסף, אך ביחס לשאר שוק הרכב יונדאי i10 מציעה עסקה מעניינת מאוד, מומלצת ויעילה – אם התיבה הידנית לא מרתיעה אתכם.

המידע היה מועיל?

שתפו את הפוסט ברשתות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך?..

BYD דולפין סרף בישראל – מכונית מיני חשמלית

המותג הסיני הפופולרי משיק דגם חדש וקטן עם אבזור נדיב מהמקובל בקטגוריה, שתי גרסאות הנעה וטווח של עד 322 ק"מ | החל מ-115 אלף ש''ח

קופרה טווסקאן במבחן – האם הוא באמת ספורטיבי?

מותג הספורט-יוקרה של קונצרן פולקסווגן נכנס באיחור לזירה החשמלית הלוהטת בישראל - אך הוא מביא רכב עם ייחוד ואיכות | האם הוא גם שווה את מחירו?

מבחנים

21/05/2025

אין תגובות

מאי-יוני 2025: מבצע ב"חבר" על מותגי KGM, סרס וקיה

מועדון הצרכנות חבר יוצא במבצע עם טלקאר על המותגים KGM, סרס וקיה | הנחות של עד 20,000₪ על רכב חדש, ועד 90,000₪ במסלול 0 ק"מ

מבצעים

20/05/2025

אין תגובות

יונדאי טוסון היברידי מגיע לישראל – עם מרכב מוארך

דגם הפנאי הפופולרי מגיע לארץ עם הנעה היברידית, ובאופן ייחודי עם מרכב ארוך יותר | מעבר לכך יש ארבע רמות גימור, ומחיר שמתחיל ב-200 אלף ש''ח

חדשות

20/05/2025

אין תגובות

חיפוש

פוסטים אחרונים:

BYD דולפין סרף בישראל – מכונית מיני חשמלית

המותג הסיני הפופולרי משיק דגם חדש וקטן עם אבזור נדיב מהמקובל בקטגוריה, שתי גרסאות הנעה וטווח של עד 322 ק"מ | החל מ-115 אלף ש''ח

חדשות

21/05/2025

אין תגובות

קופרה טווסקאן במבחן – האם הוא באמת ספורטיבי?

מותג הספורט-יוקרה של קונצרן פולקסווגן נכנס באיחור לזירה החשמלית הלוהטת בישראל - אך הוא מביא רכב עם ייחוד ואיכות | האם הוא גם שווה את מחירו?

מבחנים

21/05/2025

אין תגובות

מאי-יוני 2025: מבצע ב"חבר" על מותגי KGM, סרס וקיה

מועדון הצרכנות חבר יוצא במבצע עם טלקאר על המותגים KGM, סרס וקיה | הנחות של עד 20,000₪ על רכב חדש, ועד 90,000₪ במסלול 0 ק"מ

מבצעים

20/05/2025

אין תגובות

יונדאי טוסון היברידי מגיע לישראל – עם מרכב מוארך

דגם הפנאי הפופולרי מגיע לארץ עם הנעה היברידית, ובאופן ייחודי עם מרכב ארוך יותר | מעבר לכך יש ארבע רמות גימור, ומחיר שמתחיל ב-200 אלף ש''ח

חדשות

20/05/2025

אין תגובות

סקודה קארוק מגיע לארץ עם איפור ספורטיבי

יבואנית סקודה מוסיפה להיצע הגרסאות של רכב הפנאי קארוק רמת גימור חדשה עם עיצוב ספורטיבי יותר | המחיר עומד על 199,990 שקלים

חדשות

19/05/2025

אין תגובות

רנו מציגה גרסת שטח לקרוסאובר החשמלי 4

רכב הפנאי הקטן והחשמלי של רנו מקבל גרסה עם הגבהת מרכב ועיצוב קשוח | בשלב זה מדובר בדגם קונספט, אך הוא קרוב לפס הייצור

חדשות

19/05/2025

אין תגובות

ג'ילי EX5 מגיע לארץ עם מחיר תחרותי

הדגם החדש של ג'ילי מתחרה ישירות באטו3 וסקודה אלרוק, ומציע אבזור נדיב וטווח של 430 ק"מ | החל מ-162 אלף ש''ח

חדשות

19/05/2025

1 תגובות

טויוטה מציגה גרסה מוארכת ל-BZ4X החשמלי

טויוטה מציגה גרסה מוארכת ושימושית יותר לקרוסאובר החשמלי, שמציעה גם יכולת שטח קלה | לישראל היא לא צפויה להגיע

חדשות

19/05/2025

אין תגובות

דגם הכניסה של DS מקבל שם חדש וגרסה חשמלית

ההאצ'בק היוקרתית עוברת מתיחת פנים, ולצד השינויים המקובלים יש גם כינוי חדש וגרסה חשמלית עם 450 ק"מ | בישראל עוד השנה

חדשות

19/05/2025

אין תגובות

איכותית אך מעט אפורה – סקודה אוקטביה המחודשת במבחן

סקודה אוקטביה היא אולי לא המכונית הכי מלהיבה ומושכת שיש, אך את מה שהיא צריכה לעשות היא עושה בצורה מרשימה במיוחד | לקחנו אותה לנסיעת מבחן

מבחנים

14/05/2025

אין תגובות