כחצי שנה לאחר שהודיעה על כך לראשונה, חברת כלמוביל השיקה היום את פעילות מותגי ג'אקו ואומודה הסיניים. נזכיר כי שני המותגים שייכים לצ'רי המוכרת, אך פונים לחלקו הגבוה יותר של השוק; בג'אקו מבטיחים יכולות שטח ואיכות חומרים גבוהים מהמקובל בקטגוריה, ואילו אומודה פונה לקהל צעיר ואורבני עם עיצוב ייחודי וטכנולוגיות מתקדמות.
ג'אקו 7
הדגם הראשון שמגיע לארץ במסגרת זו הוא ג'אקו 7, דגם פנאי קומפקטי המתחרה ישירות ביונדאי טוסון, מאזדה CX5 וטויוטה ראב4. ה-7 מציע מידות של 4.5 מטרים בדיוק לאורך, 186.5 ס"מ לרוחב, גובהו 167 ס"מ, בסיס הגלגלים משתרע על 267.2 ס"מ ונפח תא המטען 424 ליטרים. כמותג הפונה גם לשטח, בג'אקו מפרסמים גם את הנתונים הבאים: מרווח הגחון עומד על 20 ס"מ, זוויות הגישה והנטישה הן 21 ו-29 מעלות בהתאמה, וכושר צליחת המים עומד על 60 ס"מ.
בשלב זה ה-7 מגיע עם מנוע טורבו בנזין אחד, בנפח 1.6 ליטר ובהספק של 147 כ"ס ו-28.4 קג"מ. הוא משודך לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים, וההנעה קדמית ברמות הגימור הנמוכות וכפולה בגבוהה. נתון התאוצה עומד על 10.8 שניות עם הנעה קדמית ו-12 שניות בכפולה, צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 13.3 או 12.5 ק"מ לליטר בהתאמה והמהירות המרבית מגיעה ל-180 קמ"ש בכל הגרסאות.
רשימת האבזור מתחלקת לשלוש רמות, ו"אקזקיוטיב" הבסיסית מצוידת בחישוקי 19", תאורת לד מלאה, מערכת מולטימדיה עם מסך 13.2", חיבור לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי וזיהוי פקודות קוליות, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25", מפתח חכם עם הנעה מרחוק, בלם יד חשמלי עם אוטו-הולד, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור, בורר מצבי נהיגה, מצלמות היקפיות עם תצוגת "מכסה מנוע שקוף", חיישני חניה אחוריים, ריפוד עור טבעוני, מושבים קדמיים עם כיוון חשמלי ותאורת אווירה. אבזור הבטיחות כולל 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על מרכזו, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים אקטיבי עם התרעה על תנועה חוצה מאחור כולל בלימה, זיהוי תמרורים, התרעה על עייפות הנהג ומערכת למניעת שכחת ילדים.
רמת הגימור "טיטניום" מוסיפה משטח טעינה אלחוטית לנייד, חימום למושבים הקדמיים, שליטה על כיוון מושב הנוסע מהמושב האחורי, גג פנורמי נפתח, דלת תא מטען חשמלית ובתחום הבטיחות גם כרית אוויר לברכי הנהג – ובסך הכל 8. רמת הגימור הבכירה אדוונצ'ר כוללת בנוסף מערכת מולטימדיה עם מסך 14.8", תצוגה עילית, מערכת שמע משודרגת של סוני, בורר מצבי נהיגה מורחב, מושב נהג עם זכרונות ויציאה/כניסה נוחה, מושבים קדמיים עם אוורור, חימום למושבים האחוריים ולהגה ומערכת לטיהור אוויר. בכל רמות הגימור ניתן להוסיף צביעה דו-גוונית.
ג'אקו 7 מחיר:
- הנעה קדמית אקזקיוטיב – 169,900₪
- הנעה קדמית טיטניום – 178,900₪
- הנעה כפולה אדוונצ'ר – 199,900₪
על הרכב תינתן אחריות של 5 שנים או 150 אלף ק"מ.
התכניות להמשך
בכלמוביל אומרים כי ג'אקו ואומודה יציעו בארץ מגוון רחב של דגמים. לקראת סוף השנה יגיעו גרסת פלאג-אין של 7 המשווק כעת, לצד ג'אקו 8 – דגם גדול יותר שיציע 6 מושבים והנעת פלאג-אין בלבד עם טווח חשמלי של 160 ק"מ.
עד לשנת 2026 יגיעו עוד ארבעה דגמים: ג'אקו 5 ואומודה 3 הם צמד דגמי פנאי קטנים שיציעו מנועי בנזין, הייבריד או חשמל, אומודה 7 דומה בגודלו לג'אקו 7 ויגיע גם הוא עם מנועי בנזין ופלאג-אין, ואומודה 9 מקביל לג'אקו 8 בגודל ובסוג ההנעה, אך מציע חמישה מושבים מרווחים במיוחד.