רנו חושפת את רפאל (Rafale), דגם פנאי-קופה קומפקטי שנקרא על שם מטוס המירוץ הצרפתי מ-1934 שרנו סיפקה את המנוע עבורו. בהיררכיית הדגמים של רנו הרפאל מתייצב בין אוסטרל לאספאס, והוא גדול במעט ומתקדם בהרבה מדגם הפנאי-קופה הקיים של המותג – ארקנה. מחברת פריסבי, יבואנית רנו, נמסר כי הרפאל יגיע אלינו במהלך השנה הבאה.
בדומה לאוסטרל ואספאס (ודגמים רבים נוספים בברית רנו-ניסאן-מיצובישי), גם הרפאל מתבסס על פלטפורמת CMF-CD המודולרית. הוא מציע אורך של 471 ס"מ, רוחבו 186 ס"מ, גובהו 161 ס"מ ובסיס הגלגלים באורך של 274 ס"מ. למרות מבנה הקופה, תא המטען מציע נפח יעיל של 647 ליטרים. העיצוב החיצוני מתקדם ונאה, וכולל את החזית החדשה שהוצגה עם קליאו המחודשת לצד קוי עיצוב חדים. אם השבכה הקדמית נראית מוכרת מדגמי פיג'ו ובמיוחד מ-408, הרי שזה בגלל מקורו של המעצב ז'יל וידאל, שעד לאחרונה עבד אצל המתחרים בעלי סמל האריה.
בשלב זה רפאל מוצג בגרסת הנעה אחת, המוכרת גם היא מאוסטרל ואספאס, ומדובר בהיברידית המבוססת על מנוע טורבו בנזין 1.2 ליטר. ההספק המשולב של המערכת עומד על 200 כ"ס, וגם כאן התיבה הייחודית ללא מצמדים שכוללת ארבעה הילוכים למנוע הבנזין, שניים נוספים לזה החשמלי והנעה קדמית. בהמשך תוצע גרסה נוספת המבוססת על זו, ומוסיפה מנוע חשמלי על הציר האחורי ליצירת הנעה כפולה עם 300 כ"ס. גרסה זו תציע כסטנדרט גם היגוי אחורי, שיהיה אופציה בתוספת תשלום בשאר הגרסאות.
בניגוד לעיצוב החיצוני המקורי, זה הפנימי נלקח בשלמות מאוסטרל/אספאס, וכולל מסגרת אחת ללוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3" ומסך מולטימדיה 12" אנכי. מערכת המולטימדיה מבוססת על מערכת ההפעלה אנדרואיד אוטומוטיב של גוגל, וכוללת שירותי רשת של ענקית הטכנולוגיה, חיבור אלחוטי לממשקי השיקוף של אנדרואיד ואפל, עדכוני OTA, מערכת ניווט מובנית, ושימוש בבינה מלאכותית להתאמה אישית לפרופיל הנהג ועוד. כמו כן, הרכב יתריע לנהג על פעולות תחזוקה שיש לבצע, כגון החלפת פילטר מזגן, איזון גלגלים וכדומה.
עוד ברשימת האבזור: בקרת אקלים מפוצלת, גג פנורמי עם הכהייה אלקטרונית המאפשרת חלוקה לאזורים שונים והכהייה אוטומטית בעת כיבוי הרכב על מנת שתא הנוסעים לא יתחמם בחניה, תאורת אווירה עם בהירות משתנה על מנת לא לסנוור את הנוסעים בלילה, תצוגה עילית, תאורת לד מלאה עם אופציה למטריקס-לד, ובתחום הבטיחות כל המערכות המקובלות, ואלו מאפשרות נהיגה אוטונומית ברמה 2 גם בכבישים עירוניים (ולא רק בכבישים מהירים) הודות למפות באיכות HD וזיהוי מיקום בדיוק גבוה.
רמת הגימור הספורטיבית ESPRIT ALPINE כוללת עיצוב שונה לפגושים, תא נוסעים באווירה ספורטיבית עם מושבים קדמיים ספורטיביים הכוללים את סמל "אלפין" מואר במשענות הראש, דיפונים שונים ועוד. ברנו מציינים כי ברכב נעשה שימוש נרחב בפלסטיק ממוחזר, אך ללא פשרות בנוגע לאיכות החומרים וההרכבה.