סיאט מעדכנת את משפחתית ההאצ'בק לאון, ארבע שנים לאחר שנחשף הדור הנוכחי וזמן קצר אחרי הדגם המקביל של מותג הספורט-יוקרה קופרה. כזכור לפני מספר חודשים הודיע קונצרן פולקסווגן על שינוי בתוכניות, וסיאט שאמורה היתה להפסיק לייצר כלי רכב עד לשנת 2025 או מעט לאחר מכן תמשיך להתקיים במסגרתה המוכרת לפחות עד לסוף העשור. לשם כך בסיאט מתכוונים לחדש את כל היצע הדגמים – והמשפחתית לאון היא הראשונה; במהלך השנה הבאה יחודשו גם דגמי איביזה, ארונה ואטקה.
הלאון לא מקבלת שינויים עיצוביים אך לפנסים הקדמיים נוספה אפשרות למטריקס-לד, ובתא הנוסעים הותקנה מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך גדול יותר – 10.4" או 12.9" בהתאם לרמת הגימור, במקום 8.4" או 9.2" בדגם הקודם. בנוסף, יש לה ממשק גרפי חדש וקישוריות מלאה עם עדכוני OTA, אפליקציה לשליטה מרחוק וחיבור אלחוטי לממשקי השיקוף של אנדרואיד ואפל. גם לוח המחוונים הדיגיטלי (10.25") זכה לתצוגות מעודכנות, שקעי ה-USB-C מטעינים בהספק גבוה יותר וכך גם משטח הטעינה האלחוטית שנוסף לו מערכת קירור.
בתחום ההנעה, גרסת הבסיס עם מנוע טורבו בנזין 1.0 ליטר ו-110 כ"ס ירדה מההיצע, והיא תוחלף בגרסה חדשה של מנוע ה-1.5 ליטר עם 115 כ"ס – בדומה לסקודה אוקטביה המקבילה. לגרסה המוכרת של מנוע זה שמפיקה 150 כ"ס נוספה מערכת מיקרו היברידית 48V, גרסת הטורבו בנזין 2.0 ליטר 190 כ"ס לא תוצע יותר, וכך גם גרסת הדיזל עם 150 כ"ס; בתחום הדיזל תוצע רק גרסת הבסיס עם מנוע 2 ליטר ו-115 כ"ס.
במקום מנוע הבנזין 2 ליטר, גרסת הפלאג-אין עברה שורת שיפורים והיא מתבססת כעת על מנוע ה-1.5 ליטר. ההספק המשולב עומד על 204 כ"ס ו-35.7 קג"מ, וסוללה בקיבולת של 19.8 קוט"ש מספקת טווח חשמלי של יותר מ-100 ק"מ ותומכת בטעינת AC של 11 קו"ט ואף בעמדה מהירה בקצב של עד 50 קו"ט.