זמן קצר אחרי שהציגה את הדור השני של דגם הפנאי הבכיר קודיאק, סקודה חושפת את הדור הרביעי של ספינת הדגל סופרב החולקת עימו פריטים רבים. הדור החדש מגיע שמונה שנים אחרי קודמו, ומציג שורת שיפורים למרות מראה דומה. בשלב זה עדיין לא ברור מתי תגיע הסופרב החדשה לישראל.
כמקובל בסקודה העיצוב החיצוני של סופרב מזוהה מיד עם השושלת, ומדובר בהתקדמות אבולוציונית ולא במהפכה מוחלטת. פלטפורמת MQB evo היא גרסה משופרת של הדור היוצא, המציעה מידות מוגדלות של 491.2 ס"מ לאורך (+4.3), 184.9 ס"מ לרוחב (-1.5), גובה של 148.1 ס"מ (+1.2) ובסיס הגלגלים משתרע לאורך של 284.1 ס"מ (ללא שינוי). הודות לאלו ולתכנון משופר של מרווח הפנים, סקודה מבטיחה כי המרווח לנוסעים גדל ונפח תא המטען צמח ב-20-30 ליטרים בהתאם לגרסה ועומד על 645 ליטר בגרסת הליפטבק (סדאן עם דלת חמישית) ו-690 ליטרים עצומים בגרסת הסטיישן.
יחידות ההנעה מוכרות מהדור הקודם אך עברו שיפורים קלים. למנועי הטורבו בנזין נוספה מערכת מיקרו היברידית, והם מגיעים בנפח של 1.5 ליטר עם 150 כ"ס, 2 ליטר הנעה קדמית עם 204 כ"ס או 2 ליטר והנעה כפולה עם 265 כ"ס. גרסאות הדיזל מגיעות עם הנעה קדמית בלבד, מנוע 2 ליטר והספק של 150 או 193 כ"ס, ולכל הגרסאות תיבת 7 הילוכים דו-מצמדית.
השיפור המשמעותי מגיע בגרסת הפלאג-אין, שמבוססת על מנוע הבנזין 1.5 ליטר. ההספק המשולב שלו יחד עם המנוע החשמלי עומד על 204 כ"ס ו-36.5 קג"מ, והסוללה בקיבולת של 25.7 קוט"ש תומכת בטעינה של 11 קו"ט בעמדה רגילה ועד 50 קו"ט בעמדה מהירה. נתוני הביצועים המלאים טרם פורסמו, אך בסקודה מציינים כי טווח הנסיעה החשמלי "גבוה מ-100 ק"מ". בניגוד לדור הקודם, בזה החדש גרסת הפלאג-אין תימכר רק במרכב סטיישן, ויחד עם ביטול הטבת המס על רכבים כאלו בינואר 2024 ניתן לומר בוודאות כמעט מוחלטת כי לא נזכה לראותה בכבישי ישראל.
בתא הנוסעים עיצוב חדש הכולל דמיון מסוים גם לקודיאק, ובסקודה מציינים כי נעשה שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה – אך ללא ויתור על איכות החומרים. רשימת האבזור כוללת תאורת לד מלאה עם אופציה למטריקס-לד, בולמים אדפטיביים מתקדמים מבעבר עם שליטה נפרדת על קשיחות המתלה בעת כיווצו ושחרורו, בורר הילוכים אלקטרוני מאחורי ההגה, תאורת אווירה "דינמית" עם התראות של מערכות הבטיחות, "חוגות חכמות" עם התאמה אישית של אפשרויות השליטה – על בקרת האקלים, בורר מצבי הנהיגה ועוד.
בחלקו העליון של הדשבורד לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25", מערכת מולטימדיה עם מסך 13" וממשק גרפי עדכני, תצוגה עילית, משטח טעינה אלחוטית לנייד, בקרת אקלים מפוצלת ל-3, מערכת שמע עם 14 רמקולים, מושבים עם כיוון חשמלי, חימום, אוורור ועיסוי.
בתחום הבטיחות סקודה הוסיפה תמיכה בחציית צומת לבלימה האוטונומית, התרעה על רכב חולף בעת פתיחת דלת, בקרת שיוט אדפטיבית עם מעבר נתיב אוטונומי וסנכרון למערכת הניווט, ואף עצירה אוטונומית בצידי הדרך במקרה שהנהג אינו מגיב. לסיום, סקודה תציע מספר חבילות עיצוב כגון "ספורטליין" עם פריטי עיצוב ספורטיביים וחלקי מרכב מושחרים או "לורין וקלמנט" מהודרת ויוקרתית.
תגובה אחת
נראה טוב! אבל בטח כשיגיע לארץ יעלה החל מ-250,000₪, שילוב של יבואן עם עיניים גדולות ומדינה ששותה מיסים עם קשית.