כחצי שנה אחרי שהודלף העיצוב החיצוני ולאחר תקופה שפרסמה רמזים וטיזרים שונים, ענקית האלקטרוניקה הסינית שיאומי מציגה באופן רשמי את המכונית החשמלית הראשונה בתולדותיה. החברה ידועה בזכות שלל מוצרי חשמל ביתיים ומכשירים אלקטרוניים ואף מוצרי ניידות אישית כדוגמת קורקינטים חשמליים, וכעת נכנסת לתחום הרכב הלוהט. בשיאומי מדגישים כי הייצור יתבצע במפעלי יצרנית הרכב BAIC והסוללות יגיעו מ-CATL הענקית, אך כל שאר תהליך העיצוב והפיתוח נעשה באופן עצמאי לחלוטין.
המכונית החדשה נקראת SU7, והיא הראשונה מתוך ארבעה דגמים ששיאומי תציג בשלוש השנים הקרובות – כולם חשמליים למעט אחד שיהיה עם הנעת פלאג-אין הייבריד. למכונית מידות גדולות של 499.7 ס"מ לאורך, רוחב של 196.3 ס"מ, גובהה 144 ס"מ ובסיס הגלגלים באורך של שלושה מטרים – ואלו מציבות אותה מול מכוניות סלון כמו אקספנג P7, טסלה מודל S ו-BYD האן.
עוד מספרים: נפח תא המטען האחורי עומד על 517 ליטרים, לזה הקדמי 105 ליטרים, והמשקל יעמוד על 1.9-2.2 טון בהתאם לגרסה. לדברי שיאומי, מדובר בנתון שנמוך במאות קילוגרמים ביחס למתחרים, והושג בזכות שימוש ביציקות אלומיניום גדולות ובתאי סוללה המחוברים ישירות לשלדה. למכונית עיצוב סדאן-קופה עגלגל וחלק, המספק מקדם גרר של 0.195 Cd – הנמוך ביותר בעולם לרכב בייצור סדרתי – ויחד עם החיסכון במשקל מובטחת צריכת אנרגיה נמוכה.
בשלב הראשון תציע ה-SU7 שתי גרסאות הנעה. לבסיסית מנוע והנעה אחוריים עם 299 כ"ס ו-40 קג"מ, תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.3 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. לגרסה זו סוללה בקיבולת של 73.6 קוט"ש וטווח של כ-670 ק"מ. לגרסה הבכירה "מקס" נוסף מנוע קדמי ליצירת הנעה כפולה בהספק של 673 כ"ס ו-83.8 קג"מ, ובהתאם התאוצה למאה קמ"ש אורכת 2.8 שניות בלבד, 0-200 קמ"ש ב-10.6 שניות ומהירות מרבית שעומדת על 265 קמ"ש. לגרסה זו סוללת 101 קוט"ש המספקת טווח של עד 800 ק"מ. עם זאת, יש לציין כי בשתי הגרסאות מדובר בתקן CLTC הסיני שנחשב לאופטימי במיוחד. הבדל נוסף בין הגרסאות הוא סוג הסוללה – LFP במתח 400 וולט בגרסת הבסיס, לעומת NMC במתח גבוה של 800 וולט בגרסת מקס. בחברה מציינים כי לגרסה זו טעינה אולטרה מהירה בהספק שלא פורסם אך זו "מוסיפה 220 ק"מ לטווח בתוך 5 דקות".
בתא הנוסעים עיצוב מינימליסטי ונקי, וכצפוי מחברת אלקטרוניקה הוא שופע מסכים וטכנולוגיה. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל של 7", מסך המולטימדיה הראשי מציע גודל של 16.1" ואיכות 4K, ליושבים מאחור שני מסכי 15" ובנוסף לכל אלו ישנה תצוגה עילית בגודל 56" עם מציאות רבודה. כל אלו נשלטים על ידי מערכת ההפעלה HyperOS של שיאומי המותקנת גם על שאר מוצריה, וזו מציעה סנכרון מלא בין המכשירים. כך למשל ניתן לשלוט על הרכב מהבית, או להפעיל את המיזוג בבית דרך מסך המולטימדיה לפני ההגעה. מפרט האבזור יכלול גם תאורת מטריקס-לד, מתלים אדפטיביים, משטח טעינה אלחוטית לנייד, מערכת שמע עם 23 רמקולים ועוד, לצד מערכות בטיחות רבות. אלו יופעלו באמצעות חיישן לידאר אחד, שלושה רדארים, 11 מצלמות, 12 חיישנים ושבב הנהיגה האוטונומית של ענקית השבבים Nvidia, ובמהלך 2025 תציע שיאומי שירות רובוטקסי בערים מסוימות בסין.
ייצור המכונית של שיאומי יחל במהלך המחצית הראשונה של 2024, ובשלב זה לא פורסם תג המחיר. עם זאת, בחברה אומרים כי "תג המחיר יהיה הולם ביחס לאיכות החומרים, האבזור והנהיגה האוטונומית" ורומזת כי הוא לא יהיה זול. לגבי השיווק בישראל, צפויה הפתעה: מוצרי שיאומי מיובאים לארץ על ידי חברת המילטון, ומנכ"ל החברה אפי אהרוני פרסם ברשתות החברתיות "בקרוב בארץ" בתגובה לידיעה.