ב.מ.וו מציגה את הדור השישי של מערכת ההנעה החשמלית eDrive, עם רשימה נדיבה של הצהרות בומבסטיות. האם היא תעמוד בכולם? זאת נגלה במחצית השניה של השנה, אז יגיעו לפס הייצור שני הדגמים הראשונים שיציעו את כלל החידושים.
ההבטחה הבולטת ביותר, גם אם חשיבותה שנויה לעתים במחלוקת, היא הארכת טווח הנסיעה ב-30% ביחס לדגמים החשמליים הנוכחיים של החברה. אם ניקח כדוגמא את i7 הבכירה, שמציעה כיום טווח של מעט יותר מ-600 קילומטרים (על פי התקן האירופאי WLTP), הרי שבעתיד הלא רחוק דגם מקביל יוכל לנסוע קרוב ל-800 ק"מ בין טעינות, וזהו נתון מכובד לכל הדעות.

כדי להשיג את אותה תוספת לטווח, ב.מ.וו תציע סוללות חדשות במבנה צילינדר במקום סוללות הפאוץ' הנוכחיות – ואלו מציעות צפיפות אנרגטית גבוהה ב-20%. כמו כן, בחברה אומרים כי בדגמי הסדאן יהיו סוללות דקות יותר מאשר בדגמי הפנאי, כדי לשמור על רצפה נמוכה ככל האפשר ולא לפגוע במרווח הראש. אותן סוללות יפעלו במתח גבוה של 800V, והודות לכך יתמכו בטעינה אולטרה מהירה. ההספק המקסימלי טרם פורסם, אך לטענת החברה מדובר בשיפור של 30% וטעינה במשך 10 דקות תוסיף 300 ק"מ לטווח הנסיעה.
לצד הסוללות, הדור החדש כולל גם מנועים חדשים לחלוטין, עם נצילות אנרגטית גבוהה ב-40%, משקל נמוך ב-10% ועלות ייצור נמוכה יותר ב-20% ביחס למנועים הנוכחיים. המנועים המיועדים לציר האחורי יציעו הספקים שבין 270-400 כ"ס, ועל הציר הקדמי יהיו מנועים בהספק של 165-245 כ"ס.

בנוסף, ממירי מתח, משאבת חום ומערכות בקרה יגיעו גם הם בדור חדש ויעיל יותר – ואלו כבר הוכנסו ל-iX המחודש וסדרה 5 המשופרת.
כאמור, כבר במחצית השניה של השנה יוצגו שני הדגמים הראשונים עם החידושים הנ"ל. מדובר ב-i3, מכונית סדאן חשמלית שמקבילה לסדרה 3 שצפויה לקבל גם היא דור חדש, ולצידה ייחשף הדור השני של iX3 – רכב הפנאי הבינוני שמתחרה במרצדס EQC הותיק ואאודי Q6 אי-טרון הצעיר. שני הדגמים יתבססו על פלטפורמת "נואה קלאסה", המציעה מבנה "סוללה לגוף" החוסך במשקל ומשפר את קשיחות המרכב, וכן תמיכה בטכנולוגיות מתקדמות בתחומי ההנעה, האבזור והבטיחות. כמו כן, פלטפורמה זו מאפשרת להתקין בין מנוע אחד לארבעה (בצמוד לכל גלגל), ותיאורטית דגמי M החשמליים יוכלו לספק יותר מ-1,200 כ"ס.
לסיום ולסיכום, לצד השיפור של 30% בטווח ובטעינה המהירה, ב.מ.וו מבטיחה כי עלות הייצור של מערך ההנעה החדש זול ב-20% ביחס לקודמו, שיתגלגל גם אל כיסי הלקוחות. אנשי ב.מ.וו אומרים כי הדגמים החשמליים החדשים יציעו מחיר מקביל לדגמי בנזין בגודל דומה, וגם אם לא מדובר במותג נגיש לכל כיס – זו עדיין בשורה טובה.
