סיטרואן חושפת את הדור הרביעי של C3, ובניגוד לקודמיו לא מדובר בסופר-מיני אלא ברכב פנאי קטן שיחליף גם את C3 איירקרוס. בשלב זה מוצג הדגם בגרסה חשמלית בלבד, אך בהמשך צפוי לקבל גם מנועי בנזין בדומה לדגמים מקבילים של תאגיד סטלנטיס.
C3 החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה בשם Smart Car שעדיין אינה חשמלית ייעודית כמו סדרת STLA, אך יכולה לשאת גרסאות חשמליות באופן יעיל יותר מרצפת CMP המוכרת. הוא מציע אורך של 401 ס"מ, רוחב של 176 ס"מ, גובהו 157 ס"מ ובסיס הגלגלים משתרע על 254 ס"מ. כלומר, הוא גדול ב-1-2 ס"מ סמליים בכל הממדים, למעט הגובה שצמח ב-8 ס"מ. הודות לכך, בסיטרואן מבטיחים לצד מרווח ראש משופר גם מרווח ברכיים ליושבים מאחור שגדל ב-2 ס"מ, ונפח תא מטען שעומד על 310 ליטרים. נתוני מידות נוספים: מרווח הגחון עומד על 16.3 ס"מ בגרסה החשמלית, ו-19.5 ס"מ בגרסאות הבנזין העתידיות.
כאמור, C3 מוצג כעת בגרסה חשמלית בלבד. זו כוללת מנוע קדמי שמפיק 113 כ"ס ומומנט שלא פורסם, ומספק תאוצה של 11 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 135 קמ"ש. לדגם סוללת LFP בקיבולת של 44 קוט"ש, המספקת טווח של 320 ק"מ לפי תקן WLTP ותומכת בטעינה מהירה של 100 קו"ט; טעינה רגילה אפשרית בהספק של 7 קו"ט בחיבור חד פאזי או 11 קו"ט עם חיבור תלת פאזי. ב-2024 יוצגו גרסאות בנזין, ככל הנראה עם מנוע הטורבו 1.2 ליטר 48V של התאגיד, ושנה מאוחר יותר גם גרסה חשמלית עירונית ומוזלת עם טווח של 200 ק"מ.
רשימת האבזור תכלול כסטנדרט את הבולמים הייחודיים של סיטרואן הכוללים קפיץ הידראולי בקצה מהלך הבולם במקום דסקית גומי המשפרים את נוחות הנסיעה, תאורת לד, מערכת מולטימדיה עם מסך 10.25", קישוריות מלאה עם עדכוני OTA, אפליקציה לשליטה מרחוק, מערכת ניווט מקורית עם תכנון מסלול ועצירות לטעינה, חיבור אלחוטי לממשקי השיקוף ואת כל מערכות הבטיחות המקובלות.
בעוד העיצוב הפנימי דומה לשאר דגמי סיטרואן, זה החיצוני חדש לחלוטין וכולל השראה רבה מדגם הקונספט Oli שהוצג לפני כשנה. ה-Oli תרם לא רק את העיצוב החיצוני, אלא גם את פילוסופיית הרכב החשמלי הנגיש של המותג, ולסיטרואן בשורה בתג המחיר: הגרסה המוצגת תעלה בצרפת 23,300 יורו, וגרסת הטווח הקצר שתגיע ב-2025 תעלה 19,990 יורו בלבד – מחיר נמוך עוד יותר מדאצ'יה ספרינג הקטן יותר שמחזיק כיום בתואר הרכב החשמלי הזול באירופה.