במסגרת תערוכת לוס אנג'לס המתקיימת בימים אלו, קיה מציגה את EV9 GT – גרסה ספורטיבית לקרוסאובר הגדול, החשמלי והאיכותי. גרסאותיו הרגילות של ה-EV9 מקבילות ליונדאי איוניק 9 שנחשף באותה תערוכה, ואילו זו החדשה נועדה לספק לנהג חוויה משופרת. בשלב זה לא ברור מתי, או בכלל האם, ה-EV9 GT תגיע אלינו.
קיה עדיין לא מפרסמת באופן מלא את המפרט הטכני, אך מציינת כי הרכב מצוייד בשני מנועים היוצרים הנעה כפולה בהספק של 510 כ"ס, והזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 4.5 שניות. עם זאת, נתוני המומנט, המהירות המרבית, נפח הסוללה וטווח הנסיעה שהיא מספקת – שומרים על עמימות בשלב זה.
לצד תוספת הכוח, לגרסת GT יש גם מתלים אדפטיביים בכיול ספורטיבי יותר, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני ומערכת בלימה משופרת. על מנת להכניס את הנהג לאווירה, יונדאי האחות נידבה את מערכת הדמיית הסל"ד וההילוכים של האיוניק 5N.
בסעיף העיצוב, החלק החיצוני של הרכב זהה לרמת הגימור GT-ליין, עם פגושים בעיצוב ספורטיבי ונקודות לד ש"זולגות" מיחידות התאורה הקדמיות אל תוך השבכה האטומה. דגם ה-GT ה"מלא" מוסיף על כך חישוקי 21" בעיצוב בלעדי, עליהם צמיגי ספורט בפיתוח ייחודי לדגם, ומאחוריהם קאליפרים בצבע ירוק זורח. בתוך הרכב יש מושבים ספורטיביים, גלגל הגה שונה עם לחצן קיצור דרך למצב הנהיגה "GT", ריפוד משולב עור ואלקנטרה בגוונים כהים, ושילוב של הצבע הירוק-זורח בתפרים, תאורת האווירה ועוד.
וגם: EV6 המחודש מגיע לארה"ב
לצד ה-EV9 GT, קיה מציגה בתערוכה גם את מתיחת הפנים ל-EV6 – שמקביל ליונדאי איוניק 5 ומתחרה בסקודה אניאק, טסלה מודל Y ואקספנג G6. אל מתיחת הפנים נחשפנו לפני כחצי שנה, והשינויים מתמקדים בעיצוב החיצוני ובאבזור הפנימי, לצד הגדלת הסוללה וטווח הנסיעה.
כאשר פרסמנו את הידיעה על העדכון שעבר הדגם, קיה לא התייחסה לגרסת GT הבכירה – וכעת מתגלים השינויים שנעשו בה. זו מקבלת את יחידת ההנעה של האיוניק 5N, מה שמקנה לה הנעה כפולה בהספק מרבי של 650 כ"ס ו-78.5 קג"מ (במצב בוסט), לעומת 585 כ"ס ו-74 קג"מ בדגם היוצא. הסוללה זהה לדגמים הרגילים, עם קיבולת של 84 קוט"ש, ומערכת קירור משופרת מבטיחה לספק את כל הכוח לאורך זמן. עם זאת, נתוני הביצועים וטווח הנסיעה טרם פורסמו.